Skrivet den: 2014-09-23 Klockan: 14:27:09

Här går det runt

....och jag märker att det är alldeles för få timmar på dygnet. 

JAG LEVER!
;)







Men jag har inte hunnit att skriva här och det är jag naturligtvis jättedeppad över. 
Men det får vara så just nu. 
Jag jobbar dygnet runt. 

Till och med på nätterna rapporterar Älsklingen som hört mig hålla svenskaklass i sängen när jag sover. 
Hjärntvättad?

Helgen har gått åt till att kurera mig från en super-mans-förkylning som jag säkert åkte på för att jag tagit hand om mig för dåligt. 
Det får vara så just nu. 

Det får vara kaos. 
Jag kommer igen. 
Det vet jag. 

Men jag lever. 
Ville bara meddela det ;)

/Y

Skrivet den: 2014-09-12 Klockan: 01:35:05

Här fylls det år

....41 för att vara exakt.
 
Och jag har INTE planerat ett smack.
Inte ens en tårta.
Inte en endaste kompis inbjuden.
Och jag bryr mig inte ens.
 
Är det dit vi har kommit nu?
 
 
 
 
Men man får gärna passa på och skicka en grattishälsning här.
Sånt sitter aldrig fel ;)
 
Ha en bra dag.
 
/Y

Skrivet den: 2014-09-09 Klockan: 08:52:23

Här har vi varit på relax

....när vi i söndags åkte iväg på Älsklingens födelsedagspresent, SPA med hans jobbarkompisar. 






Igår var det helgdag här. 
Älsklingen har fortfarande semester. 
Skolorna börjar idag. 
Och vi mjukstartar här. 
Jag försöker att hålla stressen borta. 

Första veckan på jobbet var hemsk. 
Hemsk så att säga att den var jättestressig. Flänga hit och dit med ungarna som fortfarande hade sommarlov. Försöka hinna allt och inte komma försent. 
Jag gick på högtryck. 
Jag tror inte ens att jag sov när jag sov på nätterna. 

Förra veckan var lugnare. 
Denna veckan är också lugn. 
Nästa så börjar helvetet när Älsklingen börjar jobba och ungarna ska till skolan. 

Jag är lite orolig. 
Jag tycker inte om att pressa mig till det yttersta. 
Jag har märkt att när jag är trött, och då menar jag inte sömnig utan utmattad, ja då förändras hela jag. 

Jag får nån konstig känsla av att leva nån typ av mardrömsliv. Tappar hoppet. Blir negativ och ledsen. 
Får det svårt med att se meningen med livet. 
Jag tycker inte om den stämningen. 
Jag aktar mig för att komma dit. 

Förra veckan var det nära....

Därför var det så skönt att vi kunde åka iväg på den hör SPA-upplevelsen hela söndagen. 
En hel dag bara med att tänka på dig själv och njuta. 
Guld värt. 
Även om jag bara somnade hela tiden. 
En annan sak med att vara nära den farliga gränsen. När jag väl slappnar av så somnar jag överallt. 
Men det får vara så. 
Jag tror att det är kroppens sätt att återhämta sig och samla krafter. 

Men vi var på SPA - Krabi SPA, Paradise Hotels Calimera i Maapslomas. 
Först relax-avdelning och sedan all-inclusive-häng vid poolen. 






















































































En dag att minnas. 
En dag att lägga till förrådet av karameller i hjärtat att ta fram när det blir jobbigt. 

/Y

Skrivet den: 2014-09-05 Klockan: 09:17:12

Här fick jag sitta bredvid och titta på

....när Älsklingen tog ungarna till stranden igår medans jag jobbade. 








Älsklingen har semester nu och är hemma med skitungarna medans jag jobbar. 
Det är UNDERBART. 
Livet har lugnat ner sig lite och jag behöver inte flänga och stressa fram och tillbaka så. 
Jag kan ta det lite lugnt. 

Men å andra sidan är det fördjäkligt. 

De är hemma och roar sig medans jag sliter som ett djur inne i skolrummet. 

Igår tog han dem till stranden och jag fick foto-rapport på whatsappen med jämna mellanrum. 
Jag som har gått här och väntat hela sommaren på att det ska bli fint väder för att ta dem dit. Och så blir det kanonväder NU när jag jobbar. 

Det är alltid så ;)

Det har varit molnigt och mulet i Las Palmas hela juni, juli och augusti. Nu, när skolorna ska börja nästa vecka smäller det till och blir strålande sol från klarblå himmel. Och jag kan slå vad om att vi får högsommar nu i september och oktober här i Las Palmas. 
Så var det förra året också. 

Så ska ni semestra i Las Palmas och vill ha sol-och-badväder, så är chanserna störst i september och oktober. 
När skolorna börjat och folk börjat jobba igen efter semestern. 
Fast då blir det ju lugnast på stranden också. 













Så jag fick rapport från en perfekt semesterdag från Familjen Kaos igår. Fast utan mig. 
Och jag jan inte låta bli att bli lite avis och undra om de MÅSTE ha så förbaskat kul utan mig ;)

/Y

Skrivet den: 2014-09-03 Klockan: 16:49:54

Här var vi på bröllop

...i lördags så nu är jag sugen på att gifta mig. 
Ja visst ja! 
Jag är ju redan gift. 
Ha ett dunderkalas då. DET är jag sugen på. Där JAG är huvudpersonen ;)






Jag hade ju, under två veckor, gått och tänkt på vad jag skulle ha på mig innan och fått förlika mig med att vara tvungen att ta på mig en "gammal trasa" från förr. 
Men jag visste i alla fall det innan. 

Älsklingen däremot började inte prova kläder förens ett par timmar innan det var dags att speta iväg, och då endast för att jag tvingade honom. Annars hade han väntat till sista sekunden. 

Och naturligtvis blev det kalabalik. 
Det såg inte ut som han tänkt sig. 
Jag var inte helt överens med honom om klädkoden som gällde på detta kvällsbröllp. Och skjortan som tillslut blev vald var inte helt överens med oss om att den befann sig i bästa gåbortsskicket. 
Det blev att sätta på tvättmaskinen och strykjärnet på snabbspolning. 

Varför blir det alltid så?
Jag vill ju inte ha stress. 

Jag hade god lust att låta syndabocken gå utan skjorta, men det hade bara varit jag som hade lidit. Syndabocken hade varit själaglad. För det var en varm natt och han hatar kläder. 

Så vi tog bussen till en undangömd kyrka hör i Las Palmas som jag inte sett förut. Och fick vara med om något jättemagiskt:
Två personer som lovar att älska varandra för resten av livet. 

Bruden var underbar. 
Kyrkan var underbar. 
Kören sjöng underbart. 
Och prästen var underbart kort. 
Alla var ju sugna på kalas ;)

Så alla åkte ut en bit utanför Las Palmas   Ut till en alldeles egen festplats. Omringad av en mur, med röda mattan utrullad, brickor med dricka och tilltugg som väntade och en enorm tavla med bordsplaceringen. 
Jag älskar sånt. 

Vi fick mingla, sätta oss till bords, njuta av en lång rad tapas medans dryckerna flödade, bli fotograferade med brudparet och så tårta ovanpå allt detta. 

Så började dansen och resten är egentligen bara historia. 






































































Vi kom hem klockan SJU på morgonen och just när vi klev in genom dörren så vaknade skitungarna och det var bara att sätta igång och leka. 

Det är nått visst med bröllop. 
Man blir så sugen på att gifta sig ;)

/Y



RSS 2.0