Skrivet den: 2014-09-09 Klockan: 08:52:23

Här har vi varit på relax

....när vi i söndags åkte iväg på Älsklingens födelsedagspresent, SPA med hans jobbarkompisar. 






Igår var det helgdag här. 
Älsklingen har fortfarande semester. 
Skolorna börjar idag. 
Och vi mjukstartar här. 
Jag försöker att hålla stressen borta. 

Första veckan på jobbet var hemsk. 
Hemsk så att säga att den var jättestressig. Flänga hit och dit med ungarna som fortfarande hade sommarlov. Försöka hinna allt och inte komma försent. 
Jag gick på högtryck. 
Jag tror inte ens att jag sov när jag sov på nätterna. 

Förra veckan var lugnare. 
Denna veckan är också lugn. 
Nästa så börjar helvetet när Älsklingen börjar jobba och ungarna ska till skolan. 

Jag är lite orolig. 
Jag tycker inte om att pressa mig till det yttersta. 
Jag har märkt att när jag är trött, och då menar jag inte sömnig utan utmattad, ja då förändras hela jag. 

Jag får nån konstig känsla av att leva nån typ av mardrömsliv. Tappar hoppet. Blir negativ och ledsen. 
Får det svårt med att se meningen med livet. 
Jag tycker inte om den stämningen. 
Jag aktar mig för att komma dit. 

Förra veckan var det nära....

Därför var det så skönt att vi kunde åka iväg på den hör SPA-upplevelsen hela söndagen. 
En hel dag bara med att tänka på dig själv och njuta. 
Guld värt. 
Även om jag bara somnade hela tiden. 
En annan sak med att vara nära den farliga gränsen. När jag väl slappnar av så somnar jag överallt. 
Men det får vara så. 
Jag tror att det är kroppens sätt att återhämta sig och samla krafter. 

Men vi var på SPA - Krabi SPA, Paradise Hotels Calimera i Maapslomas. 
Först relax-avdelning och sedan all-inclusive-häng vid poolen. 






















































































En dag att minnas. 
En dag att lägga till förrådet av karameller i hjärtat att ta fram när det blir jobbigt. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Mor o Far

Det är ni värda. Kramis

Svar: Ja, det tyckte faktiskt vi också ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-09-09 @ 18:47:18
Postat av: Freja

Du behövde verkligen den Spa-dagen! Hoppas ni kan hitta en smidig lösning på livspusslet och se till att rensa bort så mycket som möjligt av måsten i ditt liv tills jobbet satt sig hos dig! Ta hand om dig!

Svar: Det där pusslet ja. Det jobbar vi på ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-09-09 @ 20:26:56
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Oh, my god! Har aldrig varit på spa, och nu
ser kroppen så jäklig ut, att jag inte vill
visa den för NÅGON, även om jag är säker på
att spa personalen sett värre.

Vilken 100% underbar dag! Och du ser så glad
och lycklig ut. I synnerhet i den där gröna
solstolen och badhandduken.

Sååå skönt at se dej glad! Kram

Svar: Aldrig varit på SPA. Så kan vi ju inte ha det. Iväg med sig nu och njut lite ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-09-10 @ 00:47:23
Postat av: Meekatt

Ser fantastiskt skönt ut!

Var rädd om dig och försök att inte stressa för mycket. Lättare sagt än gjort, jag vet. ♥

Kram!

Svar: Det VAR fantastiskt skönt. Och välbehövligt. Imorgon vill jag åka igen ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-09-11 @ 08:07:02
URL: http://www.meekatt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0