Skrivet den: 2014-09-03 Klockan: 16:49:54

Här var vi på bröllop

...i lördags så nu är jag sugen på att gifta mig. 
Ja visst ja! 
Jag är ju redan gift. 
Ha ett dunderkalas då. DET är jag sugen på. Där JAG är huvudpersonen ;)






Jag hade ju, under två veckor, gått och tänkt på vad jag skulle ha på mig innan och fått förlika mig med att vara tvungen att ta på mig en "gammal trasa" från förr. 
Men jag visste i alla fall det innan. 

Älsklingen däremot började inte prova kläder förens ett par timmar innan det var dags att speta iväg, och då endast för att jag tvingade honom. Annars hade han väntat till sista sekunden. 

Och naturligtvis blev det kalabalik. 
Det såg inte ut som han tänkt sig. 
Jag var inte helt överens med honom om klädkoden som gällde på detta kvällsbröllp. Och skjortan som tillslut blev vald var inte helt överens med oss om att den befann sig i bästa gåbortsskicket. 
Det blev att sätta på tvättmaskinen och strykjärnet på snabbspolning. 

Varför blir det alltid så?
Jag vill ju inte ha stress. 

Jag hade god lust att låta syndabocken gå utan skjorta, men det hade bara varit jag som hade lidit. Syndabocken hade varit själaglad. För det var en varm natt och han hatar kläder. 

Så vi tog bussen till en undangömd kyrka hör i Las Palmas som jag inte sett förut. Och fick vara med om något jättemagiskt:
Två personer som lovar att älska varandra för resten av livet. 

Bruden var underbar. 
Kyrkan var underbar. 
Kören sjöng underbart. 
Och prästen var underbart kort. 
Alla var ju sugna på kalas ;)

Så alla åkte ut en bit utanför Las Palmas   Ut till en alldeles egen festplats. Omringad av en mur, med röda mattan utrullad, brickor med dricka och tilltugg som väntade och en enorm tavla med bordsplaceringen. 
Jag älskar sånt. 

Vi fick mingla, sätta oss till bords, njuta av en lång rad tapas medans dryckerna flödade, bli fotograferade med brudparet och så tårta ovanpå allt detta. 

Så började dansen och resten är egentligen bara historia. 






































































Vi kom hem klockan SJU på morgonen och just när vi klev in genom dörren så vaknade skitungarna och det var bara att sätta igång och leka. 

Det är nått visst med bröllop. 
Man blir så sugen på att gifta sig ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

DET var verkligen en bröllopsfest att minnas!
Vilka fantastiska anordningar; sååå tjusigt
allting. Du och Älsklingen passar in precis. :)
Komma hem sju på morron! Vansinnigt för föräldrar av småbarn men HÄRLIGT!

Svar: Vansinnigt jag vet. Men det händer inte ofta. Så vi njöt i alla fall.
Yohanna i Las Palmas

2014-09-04 @ 17:36:06
Postat av: Freja

Bröllop är skitkul att gå på, men jag blir inte minsta sugen på att ha ett själv. Vi gifte oss borgerligt, md bara min bästa kompis på plats så han kunde filma, och sen åkte vi till Italien på bröllopsresa. Det passade mig!

Svar: Då är det bra. Om det är så man vill ha det.
Yohanna i Las Palmas

2014-09-04 @ 23:11:00
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0