Skrivet den: 2012-01-03 Klockan: 00:44:24

Hej Då 2011, del 2

Vi fortsätter väl att titta på vad som rörde sig i huvudet på mig under år 2011 (del 1). Jag vet inte om det är så nyttigt egentligen att gå och grubbla på saker. Men det bryr sig inte mitt huvud om, den bara ploppar tankar som jag inte har en aning om vart de kommer ifrån, titt som tätt.

Det är lite som när man drömmer. Ibland kommer det drömmar som man tänker om att vart i hela friden kom denna dröm ifrån, och vad i 70-singen gjorde den där personen i MIN dröm?
Fast sätter man sig ner och riktigt tänker till så kan man långt där borta skymta en liiiiiiten, liten anknytning till verkligheten. Om än VÄLDIGT långsökt.

Ni vet när allt går åt skogen, det är mitt i natten och man bara känner att nu, nu är jag riktigt ledsen. Och så får man gå in på toa och gråta lite för sig själv för att det ska kännas bättre. Fastän man bara känner sig mer patetisk och ännu mer ledsen. Fast ibland, ibland så hjälper det faktiskt. >>>

Något helt otroligt och helt oförståligt är hur dessa män tänker, eller snarare bristen på tänk.
Eller vad ska man egentligen tro när man hittar gubben i sängen utan lakan?
Lakan, är det VERKLIGEN nödvändigt? >>>

Har ni haft den där känslan av att NU har jag inte riktigt kontroll på vad jag håller på med? Nu är jag nog lite väl tankspridd.
Jag brukade inte vara så. Jag brukade ha stenkoll på mig själv.
Sedan hände något. >>>

Jag funderar och funderar på det här med trafiken på bloggen. Vilken typ av trafik vill man ha? Många som bara tittar förbi och lämnar en siffra i statistiken eller några som verkligen läser vad man har skrivit? >>>

Naturligtvis så har jag funderat mycket på min kropp under året, nu när jag kämpat med min "operation fettsanering". Inte alltid är det hälsosamt att fundera så mycket. Och varför håller jag på och kämpar så?
Är det inte fint att vara mullig? >>>

Kommer ni ihåg den där känslan av att "inte ha någonting att göra"? >>>

Jag blev lite sentimental över mina bröst när Irma inte ville amma mer. Tiden går så fort och vipps är de tonåringar. Fastän man gärna vill komma dit när man är mitt i småbarnstiden och inte får vaken sova eller äta. >>>

Så var jag ju inne på att snacka lite skit om alla de X som jag avverkat under åren. En del har bara gjort så tokiga saker att man bara MÅSTE dokumentera tokerierna. >>>

Och så mina älskade rutiner. Jag erkänner, jag är beroende av mina rutiner. Utan dem så har jag ingen aning om varken när sängarna skall bäddas rent eller när mensen ska komma.
Rutiner är A och O för min överlevnad ;) >>>

När mamma är sjuk, då får hon ligga vid poolen och göra INGENTING.
Kan mammor det?
Jo, kanske.
Men det känns konstigt ;) >>>

En del gånger när jag är ute och går så får jag tankar som definitivt inte borde finnas i huvudet på en när man är ute själv i skummt kvarter.
Tänk om någon överfaller mig nu?
Inte bra alls att tänka så. >>>

Om detta med att vara tonåring. Ibland så får jag ångest över att tiden går så fort och att jag redan är gammal. Men så tänker jag tillbaka på hur det var att vara tonåring och då känner jag mig bara tacksam över min ålder och min.....hmm visdom ;) >>>

Varför blir jag så deppig ibland? >>>

Svärmödrar... >>>
Jag hade ju lovat fler inlägg i detta ämne och det kommer. Det kan ni hoppa upp och sätta er på. Detta ämne är inte ut-tömt.
Det kom en tvåa. >>>
Nu väntar vi på trean ;)

Bebistankarna fortsatte under året och blev liksom lite mer påtagliga.
Ska jag ALDRIG mer få? >>>

Om detta med att ta adjö funderade jag lite extra på när mina föräldrar åkte hem efter sin semester här i höstas. >>> De åkte hem och så blev jag sjuk.
Jag HATAR avsked.

Jag snöade in lite på detta om, om man blir sig själv igen efter att ungarna vuxit upp. Eller om man är en helt annan person då. >>>

Så kom december med lussebullebak, lucia, julpyntning, chokladbegär  >>> , shopping shopping shopping, stress&ångest >>> osv. Fortfarande sjuka.
Och resten är ju liksom historia...

Det var Yohannas funderingar under året 2011.
Saknar ni något?
Nu välkomnar vi 2012 med nya tokiga tankevurpor och funderingar.

/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Har just idag haft familjemöte - två döttrar 57 och 55 och 57's make. 57 är omgift och lycklig, har ett jobb hon gillar och får bra betalt.

55 är skild, har inte jobbat på flera år. Båda har två vuxna barn /yngste är 20/ 55 får underhåll fr

f.d. maken, men hon har ingen inkomst.



Förhållandet mellan dom två har mej i mitten, och jag "har ont". 57 har allting, 55 har ingenting f.n. Slutat jobba, alko-problem, ingen vilja att ändra sitt liv till det bättre, och hon bor hos mej.

Jag är en "enabler", jag gör det möjligt för henne att leva som hon gör. Hon vill ändra sitt liv, men är rädd för att gå till psykiater och få den hjälp hon behöver.



Det nya året ska bli annorlunda, säjer hon. Vi andra är redo att stötta henne på alla vis, men HON är den som måste ha viljan. Så jag har ett litet hopp om att 2012 skall bli bättre, för '11 har inte varit ett gott år, inte alls. Och jag blir bara äldre.

2012-01-03 @ 03:20:10
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Nu önskar jag dig och din familj ett "friskt" år med massor av kärlek och omtanke från alla håll och kanter <3



Du är en fantastisk person som ger mig inpiration varje dag <3



Stor kram och ett riktigt härligt "friskt" 2012 (än en gång)

2012-01-03 @ 07:55:01
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Du är en riktigt liten fiffilurare. Ibland är det bra att tänka. Men ibland kan det ge motsatt effekt oxå. tror man ska försöka hitta en balans. Har man otur så tynger det bara ner en och utvecklingen går bakåt istället. LEV HÄR OCH NU, det är bättre att tänka efter, FÖRE! ;D



Jag tror att man är sig själv hela tiden, när man får barn utvecklas du till något ännu bättre som kommer stanna kvar nämligen En sjuhelsikes MAMMA!!



KRAM Bästa du!! <3

2012-01-03 @ 10:59:24
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vilket minne du har, även om bloggen är till en viss hjälp. Riktigt bra hjälp många gånger, att kunna gå tillbaka och se vad som hänt tidigare.

Nu 2012 önskar jag dig ett friskt och glatt år!



Kram

2012-01-03 @ 12:21:00
URL: http://barbaskon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0