Skrivet den: 2013-06-21 Klockan: 15:40:54

Här har vi INTE midsommar

....än (vi kör våran i helgen), men vi önskar GLAD MIDSOMMAR ändå!
 
I dag är ännu en sån där hemsk dag som det är EXTRA svårt att förstå varför jag flyttat från Sverige, extra svårt att vara borta från sin familj och EXTRA hemlängtan till det som en gång var.
 
Midsommar!
 
 
Nu sitter vi här och väntar på ett Skype-samtal från familjen i byhålan som sitter och äter inlagd sill, gravad lax och färsk potatis med gräddfil och gräslök. Plus mammas jordgubbstårta.
 
Jag fick rapport och bildbevis vid dagens fredag-frukost-chatt på morgonen.
 
Sedan ska de åka på midsommarfirande på nån landsbygd där man klär midsommarstång och spelar svensk folkmusik medans folk dansar i fina sommarkläder eller fina folkdräkter.
Troligtvis kommer det att spöregna lagom tills det är kaffedags.
Och på kvällen blir det grillning i trädgården.
 
Jag har berättat om det tidigare >>> & >>>.
 
Ack så tråkigt när man var tonåring och ville ha party. Men ack så hemtrevligt och åtråvärt när man sitter i utlandet, långt borta från allt det som man är van vid.
 
Jag har sett en massa fina bilder på Facebook, bloggar och instagram på folk som firar midsommar med allt det dar som jag vill ha och jag känner mig en aning sorgsen idag.
Så är det bara.
Jag har valt detta och det är inte alltid 100% kul.
Ibland längtar jag hem något fruktansvärt.
 
 
Stilig snubbe på väg till sin skolavslutning.
 
I dag har det varit skolavslutning här och jag har gått min sista morgonrunda med Lillskatten och barnvagnen (som ju blev otroligt kort för att vara en morgonrunda, men är man dunderförkyld så är man).
Nästa vecka är det sommarlov och jag kommer inte att behöva gå upp tidigt på morgonen och köra upp morgontrötta ungar till skolan.
Jag KOMMER att bli uppkörd själv tidigt av morgonpigga ungar med sommarlovsfeeling.
Men det är inte samma sak.
 
Morgonrundorna kommer det att bli lite si och så med; jag känner mig ;)
 
Och till hösten, när det är dags att börja skolan igen, ja då ska Lillskatten gå själv och gå IN I skolan och jag får gå min morgonrunda själv eller få speta iväg till något jobb.
En era kommer att vara slut.
Dags att sälja barnvagnen.
 
Men nu är det dags att göra jordgubbstårta. Ingen skolavslutning utan jordgubbstårta, det tror jag att jag har berättat om också >>> & >>>.
Fast detta år blev det en köpt sockerkaka som ska garneras. Är man förkyld så är man ;)
 
Sedan är det dags för svärmorslunch, veckohandling och ihoppackning för sommarstugeåkning. På lördags ska min hemmaknåpade >>> sill provas och jag ska försöka få till nån form av midsommarfirning.
Vad ska man hitta på?
 
På söndag kommer Älsklingens jobbarkompisar på grillning och på måndag är det städ och slapp som gäller. Det är helgdag i Spanien för även här firar man midsommar (San Juan), fast på sitt sätt.
 
Hela helgen bokad.
Hoppas bara nu denna skitförkylning ger med sig. Annars blir det att INTE sitta i solen.
 
 
 
 
Håll i hatten och snappsa lugnt där ute. Om det nu mot förmodan är någon som kikar in här mitt ibland allt sillande och kransbindande.
 
Glad midsommar på er.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Anonym

Önskar er också en trevlig helg.
//Bertil

2013-06-21 @ 21:42:27
Postat av: Gardenhouse

Önskar er en fin midsommar med!
Som ni firar på ert sätt och vi här hemma på vårt...
Kram Sussi

Svar: Det tackar vi för. Ja visst blev det på vårt sätt. Inte helt dumt faktiskt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-21 @ 21:50:10
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: Freja

Önskar dig en glad midsommar1 Och får lite dåligt samvete för att jag, som har alla möjligheter, ändå inte firar midsommar det minsta. Visserligen är jag oxå förkyld, men jag hade bara såsat på hemma även om jag varit frisk...

Svar: Det är väl som man säjer att man saknar inte kon fören båset är tomt. Att fira midsommar är inte lika viktigt när man KAN göra det ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-21 @ 22:30:25
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Vilka gulliga ungar du har!!!
Tror att "snubben" blir en lady killer :)
Och vem kan måtstå lillflickans smil?
Hoppas sardinerna blev bra.


Svar: Sardinerna blev ÖVER förväntan. Rapport kommer. Och visst tror jag han blir en ladykiller, lik mor ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-22 @ 23:27:48
Postat av: Hyrestanten

Förstår att du får hemlängtan såna här helger. Är det helt otänkbart för er att flytta till Sverige?
Krya på dig! Kram.

Svar: Inte helt otänkbart men kanske inte så Smart att flytta hem bara för saknaden på midsommar och jul ;) Annars så trivs jag ju bra här nere.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-23 @ 17:18:53
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0