Skrivet den: 2014-03-27 Klockan: 00:13:55

Här laddar vi upp

....och försöker att slappna av på samma gång - det vankas FÖDELSEDAGSKALAS på lördag. Årets stora (en av två) evenemang i Familjen Kaos liv.
 
Förra årets kalas >>> (Guldklimp) & >>> (Lillskatt, som jag visst glömt bort att skriva något om...upps. Men vi HADE faktiskt ett i sommartugan för henne också.)
Och hur jag känner efteråt >>> & >>>.











Det är dags att sätta igång med förberedelserna. Idag skulle jag ha bakat tårtbottnarna när jag kom hem från jobb och kvällsrunda. 
Det blev inget. 
Inga ägg hemma. 
Upps!

Nu blir det till att köra både veckohandling, tårtbottnar OCH packning i morgon......natt. 

Jag försöker att inte stressa upp mig. Jag skulle så gärna vilja njuta av kalaset, jag också. 
Så i år, när vi faktiskt har lite MER resurser på grund av att jag jobbar, så ska jag faktiskt köra KÖPE-grejer så mycket det går. 

Jag vet. 
Jag skäms lite. 
Det är ju både dyrare, sämre och jag gör ju så bra själv. 
Men i år tänker jag försöka att inte bry mig. Jag ska prioritera min tid. Den är inte att leka med. Den finns inte i överflöd just nu. 

Jag förstår verkligen detta med städhjälp, färdigmat, catering osv. 
Folk har viktigare saker att göra än att pyssla.  
Det känns ledsamt. 
Väldigt kommersiellt. 
Köpa, köpa, köpa...
Men jag förstår. 
Jag är själv där nu. 

Det enda som jag inte vill rucka på är tårtan. 
Den vill jag göra. 
Om jag så ska tuppa av på kuppen. 
Jag gör ju så god. Och brukar få så mycket beröm. Stoltheten vill också ha sitt. 

Men så ska jag försöka ta det lugnt. 
Försöka att ha roligt. 
Njuta. 
Vi får se hur det går. 
Idag gick det åt skogen med planeringen. 

/Y

Kommentarer
Postat av: anette

Hör av dig när du kan/har lust/tid/ork etc etc etc!

Kram

Anette

Svar: Herre Gud! Det hade helt flugit bort. Bor du i Las Palmas när du är här? Mitten avskriv skrev du. Finns det något slutdatum?
Yohanna i Las Palmas

2014-03-27 @ 00:46:52
Postat av: Marie-Louise

Åh den tårtan såg smarrig ut :)Kram

Svar: Bästa tårtan ever. Jordgubbar och vaniljkräm.
Yohanna i Las Palmas

2014-03-27 @ 12:11:34
URL: http://madredetres.blogg.se
Postat av: Freja

Nu påminner jag mig om förra gången jag var sjuk i utmatningsdepression och sonen skulle fylla fem. Farmor hade kommit för att "hjälpa till" (men hon stjälpte nog mer än hon hjälpte) och vi hade beställt en tårta, för jag var ju allt annat än i form. När farmor sa: "Jag är så imponerad av dig, att du kan....BESTÄLLA...en tårta" så visste jag att hon menade precis det du skriver om här... Men tårtor är inte varken min eller barnens grej, så vi bakar aldrig tårta. Ingen mening när jag inte gillar att baka och bara mannen gillar att äta... Vi kör rabarberpaj istället!

Svar: Cool inställning. Man ska köra på det man mår bra av och tycker är viktigt.
Yohanna i Las Palmas

2014-03-27 @ 21:09:06
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Jordgubbstårta med vispgrädde var standarden
för mina tre sommarbarn, men jag var s.k.lyxfru :)
och hade tid - gillar inte bakning särskilt mycket.

Svar: Jordgubbstårta är den bästa. Alldeles lagom söt och fräsch.
Yohanna i Las Palmas

2014-03-28 @ 02:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0