Skrivet den: 2011-09-26 Klockan: 12:48:15

Ny vecka, nya möjligheter

Det låter så klatshigt att säja så.
Men känns det så?
Musten gick lite ur mig nu när jag satte mig ner.

Måndag!
Det blev en av de där sorjligt få dagarna då Älsklingen fick lite tid över i jobbet och kom hem för att äta frukost.
Irma blev helt till sig och släppte honom inte med ögonen under hela tiden vi åt. (javisst är det samma frukost >>>, varje dag ;)
Tänk att en pappa kan vara så poppis.
Mamma finns ju där hela tiden, tråkigt ;)

Vi har inget vatten i huset idag. De byter vattenledningar och har stängt av flödet under hela dagen.
Som tur var så kom jag ihåg att fylla badkaret innan vi gick till skolan i morse. Mindre tur är att det är något läckage på badkarsproppen som gör att vattennivån sjunker, sakta men säkert.
Ändå så har jag tejpat proppen med plåstertejp.
Mystiskt.

Annars så börjar skolan med vanliga dagar denna veckan, dvs en timme längre och jag ska inte gå och hämta honom förens klockan 13.20 idag.

På eftermiddagen är det föräldra-dopp-in på skolan. De har öppet mellan 16-18 och de föräldrar som vill ha ett snack med lärarna kan droppa in och ställa sig på kö.

Jag ska gå för jag är nyfiken på den nya lärarinnan och vad hon har att säja om min guldklimp. Den gamla lärarinnan, som jag var mycket nöjd med, är sjukskriven och det verkar som om hon ska vara det ett tag eftersom de tagit in en ny.
Den nya verkar dock inte SÅ bra och jag ska dit ny för att förhoppningsvist få ändra åsikt.

Det är som vanligt.
Veckan kör på.
På lördag är det oktober, snart är det jul ;)
Det lullar på.



Ska jag våga mig på en måndagslista denna veckan också?

Idag, måndag, är jag glad för:
- att Älsklingen kom hem och åt frukost.
- att Irma, efter en hel helgs dåligt sovade i sommarstugan, sov hela natten. Förutom ett litet vattenstrul tunt 12-tiden så jag precis var på väg att sjunka in i sömnens ljuva land.
- att det verkar som att Alexanders morgonstrul >>>, håller på att rätta till sig.
- att jag har planer på att ta ut Alexander på en mamma-son-dag till helgen. Ska försöka snoka fram något trevligt.
- att det bara fattas några fjuttiga dagar (runt 30 st men det går fort) innan mina föräldrar kommer >>>.
- att mensen är på G (om man nu får glädja sig över något så förbenat jobbigt) och att det nog får vara den som får bära skulden för den "lilla" minskningen i fredags >>>. Tänk vad skönt det är med en syndabock.

Nej nu ska jag leta lite intressant på nätet.
Återkommer.

/Y


Kommentarer
Postat av: Kashaya

En vinnaren av ett två-pack färgade linser är nu utsedd, kika in och se om det blev du som vann.=)

2011-09-26 @ 13:48:30
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Det var ju många glädjeämnen där ju - trevligt!

:-)



sv: NU har jag ingen solpanik, nu finns ju solen mest hela tiden. Däremot var ju vädret väldigt viktigt på semestrarna. Det var ju då man kunde ladda batterierna... Ifjol åkte vi till Costa Rica under regnperioden och det gjorde inte så mycket. Förutom att fukten tog död på min laptop... Haha!

2011-09-26 @ 16:57:01
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Linda Olsson

Hahaha, himla skumt det där med vattennivån i badkart ;D



/Linda

2011-09-26 @ 17:06:02
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: ida

sv:hihi kika på du :)helt gratis jag lovar :P



det kan hända att jag snor din måndags-lista idé till nästa vecka, det var en bra idé :))

2011-09-26 @ 18:49:10
URL: http://chavita.blogg.se/
Postat av: soffie

men guuu va söt hon är:) hur gammal är hon nu?

va härliga saker du är glad för:) kramen

2011-09-26 @ 19:57:06
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Thakock

Haha, du får vara borta lite du med så du med blir så dära jätte poppis! =D



sv: Hahah, ;D

2011-09-26 @ 20:04:58
URL: http://briadlover.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

åh, va mysigt att han kom hem bara så där =)

2011-09-26 @ 22:09:19
URL: http://saratilling.se
Postat av: Mita

Vad kul du kikade in. Så du har övergett vårat fina Örebro.Nåja, du har hittat rätt med sol och värme,

sv: Ja det är många fina bilder som är med och tävlar,det är kul tycker jag,

Kram Mita!

2011-09-26 @ 22:44:19
URL: http://mithasplace.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0