Skrivet den: 2011-09-15 Klockan: 00:08:36

Fredagsvägning blev söndagsmätning

Jisses vad trött jag blev.
Trött och avslappnad.
Har precis kommit in efter en återupptagen fettbrännartur i parken och har nu duschat och ätit cornflakes.
Sängen nästa känns det som.

Efter en hel veckas förkylning >>> och tillhörande stillasittande så körde jag ut mig själv i spåret idag.
Jag är inte riktigt kurerad men jag har sån ångest inför fredagsvägningen att jag inte kunde hålla mig hemma.

Missförstå mig inte. Jag är inte sjuk. Bara lite snorig fortfarande. Men den sjuka känslan i kroppen har gett med sig. Så då tykte jag att jag kunde ge mig ut.

Jag skulle bara ta det lugnt och känna efter hur kroppen svarade. Ofta brukar man ju vara ganska klen när man sätter igång igen efter en sjukdomstid.
Men det gick över förväntan.
Jag blev så inspirerad av den nya musiken i musikmackapären att jag körde på av bara farten.
Och det gick bra.

Men nu så är jag trött.
Dags att gå och lägga sig...

Det blev ju ingen fredagsvägning förra veckan eftersom vi åkte till sommarstugan, där det INTE existerar någon våg.
Det kändes ju INTE helt lugnt måste jag erkänna.

Att släppa kontrollen så där och inte veta hur veckan gått, det är inte min stil. Jag är en kontroll- och resultat-människa.
Jag vill VETA hur det gått och vad som behövs tas itu med.

Hur skulle jag nu veta vilket humör jag skulle vara på?
Hade jag gått ner, lyckats med mina ansträngningar och få vara nöjd över helgen.
Eller hade jag knaprat på mina framgångar >>>, stigit i vikt, blivit besviken och behövt strama åt tyglarna?

Lösningen blev att svärmor fick släppa till måttbandet och så mätte jag. Det blev ju inte helt logiskt att göra så, för jag fick ju inte fram VECKANS resultat utan bara skillnaden från förra gången, för ca en månad sedan. >>>
Men det kändes i alla fall som en liten riktlinje.

Resultatet:
Mått lår: -1 cm
Mått stuss (där det är som bredast): -1 cm
Mått midja (navelhöjd): -3,5 cm
Och så skulle man ju mäta på det smalaste stället OCKSÅ: -5,5 cm
Mått byst: -4 cm

Så nu känner jag mig lite lugnare.
Det är på väg åt rätt håll.
Bara vågen spelar med nu också på fredag.

God afton!

/Y


Kommentarer
Postat av: Loppan

Hej! Vad kul att du kikade in hos mig! Jag kikar nyfiket tillbaka - så klart :-)

Tycker du har en fin blogg.



Ha en fin torsdag!

2011-09-15 @ 07:36:30
URL: http://loppanskrypin.wordpress.com
Postat av: Tina

Godmorgon! Vad duktig du är gumman! Hoppas du får en fin dag idag och att vägningen går bra i morgon! KRAM!

2011-09-15 @ 08:41:58
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: BloggMamman

Duktig du är som orkar träna- själv letar jag fortfarande efter inspirationen!

:)



Kram

BloggMamman- en blogg om BloggMammor, står det ngt om dej idag?

2011-09-15 @ 09:30:02
URL: http://bloggmammor.blogspot.com
Postat av: Helene

Va duktig du är...

Kämpa på !!

Ha en bra dag.

Kram Helene.

2011-09-15 @ 09:32:32
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Får man ju säga grattis till. Va kul att det går åt rätt håll =)



Jag vet ju hur det är med en jobbig förlossningo var livrädd inför denna, men nu kan jag tänka mig att göra om det snart igen hahaha

2011-09-15 @ 10:44:40
URL: http://saratilling.se
Postat av: Åsa

Härliga resultat!!



Kika in i min blogg... du har något där att hämta!

2011-09-15 @ 10:48:44
URL: http://asassecondtime.blogspot.com
Postat av: Vicki

Så roligt att du tittade in hos mig, roligt med nya besökare!!!!



Hur kommer det sig att du flyttade dit?

Träffade du din man där??



Trevlig helg,Vicki

2011-09-15 @ 12:38:11
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Vad duktig du är, vilka bra framsteg! Jag tror att måttbandet ibland kan vara bättre än vågen, eftersom måttbandet inte tar "hänsyn" till pms, "inte-varit-på-toaletten" vikten m.m.



Vad är det för ny bra musik du har i mp3´n? Jag behöver också lite inspiration :) Kram

2011-09-15 @ 13:19:48
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0