Skrivet den: 2013-03-19 Klockan: 23:50:53

Här var vi i Arucas

...i lördags. För det var ju där som bröllopet vi var bjudna på ägde rum. Först cermoni i Arucas och sedan upp i bergen för kalas.
Det blev en massa fina bilder så vi får ta det pö om pö.
 
 
 
 
Först Arucas, som ligger i norra delen av Gran Canaria, en kvart väster-ut från Las Palmas. Jag kör på den gamla beskrivningen med klockan.
Om Gran Canaria är en klocka och Las Palmas ligger på ettan och flygplatsen på trean, ja då ligger Arucas på elvan.
Enkelt va?
 
Arucas är en stad, tror jag att det räknas som. Men banne mig att det känns som en liten by när man kommer in där.
Hur mysigt som helst och det som det är MEST känt för är väl Arehucas-rommen >>> och den stora ståtliga kyrkan >>>.
Ett måste om man ska turista i norra delen av ön.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Andra gånger jag har varit och skrivit om Arucas är:
- Irmas dop >>>
- Alexanders dop >>>
- När min kompis Linda var här >>>
 
Jag har naturligtvis varit där flera gånger men sorgligt nog ser jag en TYDLIG brist på dokumentation av detta här på bloggen ;)
Men sevärt alltså.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Vad vackert! Dit skulle jag vilja åka och smaka på rommen :) Har tänkt flera gånger men har aldrig blivit av, men nu kanske :)

Ni har inte snö va? Bra..! Har hotat KungBore att han måste lämna landet, men han vägrar..då får väl jag göra det då :)

Svar: Absolut! Ta en sväng dit.
Yohanna i Las Palmas

2013-03-20 @ 06:30:39
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ruth i Virginia

Vilken härligt färgglad stad! Kyrktornen är tjusiga med den tre-armade gatlyktan framför.
Fina bilder!

Svar: Ja det blev en hel bunt med fina bilder därifrån. Det är verkligen fint där. Lite gamla stan över det.
Yohanna i Las Palmas

2013-03-20 @ 15:47:18
Postat av: MOR o FAR

Känner igen oss, o vad vi längtar ner nu.

Svar: Ja men nu är det inte långt kvar.
Yohanna i Las Palmas

2013-03-20 @ 20:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0