Skrivet den: 2013-04-13 Klockan: 00:40:44

Fredagsvägning med föräldrabesök

...och jag har faktiskt inte lagt sån stor vikt vid vägningen idag. Den är gjord, noterad och här kommer utvärderingen. Mer än så blir det inte. Jag har ju trots allt nån form av semester ;)
 
 
 
 
FREDAGSVÄGNING
+ 200 gram
Inte mer :D
Vi har ju föräldrabesök här och jag har sagt (tänkt snarare inne i mitt huvud) att jag får ta det som det kommer. Inte LETA saker att snedkliva på, men heller inte få ångest och stressa ihjäl mig för att jag inte KAN göra allt till 100% som jag SKULLE vilja göra det, eller brukar göra mitt liv.
Stressa och ha ångest kommer jag ha ändå så att det räcker och blir över ;) >>>
 
Det är bara att inse, besöket vill gå på restaurang, det FINNS inga bra alternativ på restaurang att äta, jag VILL inte äta tråkig sallad när resten svullar pizza = INTE få ångest över det.
Bara att inse att jag HINNER inte gå morgonrunda om vi måste åka iväg tidigt för att göra någonting = INTE få ångest över det.
Jag PRIORITERAR att sitta inne och dricka kaffe och snacka skit istället för att gå ifrån besöket och gå ut och gå = INTE få ångest över det.
De är bara här så kort tid.
Jag kan ta igen det.
 
Och med tanke på det så får jag faktiskt vara nöjd över de BARA 200 grammen som vågen visar.
 
UTVÄRDERING
Jag har gått morgonrunder och gjort mina övningar varje vardag. Nu i helgen kommer det bli klent, det VET jag. Vi ska iväg på aktiviteter. Det får bli så.
Maten har jag gjort så gott jag kunnat. Men äter man borta så går det bara inte. Och fikas det, ja då fikar jag också.
Och antecknar i huvudet ;)
 
Besöket kom på torsdagen, då åkte vi dit och hälsade:
- fick äta liten futtig oljeindränkt sallad som var det ENDA som fanns på sketmenyn på hotellet. Naturligtvis blev jag inte mätt. Och naturligtvis var det INTE nyttigt :(
 
Fredag:
- lagade bra mat men bakade bullar på eftermiddagen och klämde i mig FYRA stycken i rena farten. Åkte till sommarstugan.
 
Lördag:
- födelsedagskalas, men hann morgonrunda. Däremot jag var så upptagen av festen att jag inte åt så mycket. Det jag åt däremot var onyttigt och så blev det ju tårta ;)
 
Söndag:
- morgonrunda och buffe(hemmagjort) hotellfrukost. Åt massa rester + tårta.
 
Måndag:
- Bra mat men fika.
 
Tisdag:
- Ledigt från besök och både bra mat och motion ;)
 
Onsdag:
- söderöveråkning med både pizza till lunch och restaurangbesök på kvällen. Inget som njöts av trotts detta för skitungarna bara bråkade.
 
Torsdag:
- söderöveråkning och poolhäng igen. Åt fisksoppa men det slank ner både hamburgare och pizza därutöver. Så glass vid poolen och fika naturligtvis ;)
 
Fredag:
- svärmorslunch och fredagsmys med räkor och vin på kvällen.
 
Mycket gott och bara 200 gram på vågen. Jag får vara nöjd som sagt.
Galet att jag kommer ihåg allt OCH skriver ner det?
Ja, jag ÄR hjärntvättad ;)
 
 
 
 
(veckans "operation fettsanering" på instagram - yohannailaspalmas)
 
 
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check!
Mat - Njaaaaa...
Plankan åt 2 håll + rygglyft - CHECK!
+ en massa fika ;)
Och 1 kilo kvar till målet.
Hur har det gått för er?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Fenixmona

Helt fantastiskr bra tycker jag...så mycket mat och bara 200 gram...Du är nog mycket mer aktiv än du tror! kramiz!!

Svar: Ja jag blev förvånad själv ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-13 @ 08:59:02
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Postat av: Jessica Högberg

Kan inte klura ut vad du kör för metod och vad du tycker är bra mat=))

Svar: Ha ha jag kör INGEN metod utan bara äta smalt och röra på mig för att få ett underskott av kallorier. Just nu kör jag veckor utan ris, pasta och potatis och bröd. Så mycket protein och grönsaker som möjligt.
Yohanna i Las Palmas

2013-04-13 @ 14:50:45
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Ruth i Virginia

Bra gjort, Yohanna!
Du håller verkligen igång.

Svar: Jag gör så gott jag kan ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-13 @ 18:43:52
Postat av: Freja

Mitt mål är att börja väga mig igen, så lågt siktar jag...

Svar: Ha ha ja man ska ta det försiktigt så man inte förtar sig ;) Lycka till ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-13 @ 22:37:56
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Jessica Högberg

Då fattade jag rätt;) Hur går det??

Svar: Det går bra. Bara ett par gram kvar nu ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-21 @ 14:55:25
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0