Skrivet den: 2012-09-24 Klockan: 23:57:00

Här har vi ny kategori ...

...Yohannas för och emot att flytta till Las Palmas. Ett kanske för långt namn för en kategori.
Jag får fundera på den.
 
Här-om-veckan så fick jag ju nämligen ett förslag från Justlikeacat att jag skulle göra en lista på för och emot att bo här.
Och jag har funderat och funderat.
Hur skulle man bäst kunna göra detta?
 
 
 
 
Det finns ju massor med saker att berätta. En massa saker som är för och ännu ett gäng med saker, kanske  fler när jag tänker på hur ofta jag gnäller här om kanarierna och deras påhitt ;), som är emot att bo här.
Och så finns det en hel bunt med saker som är både och.
Hänger ni med?
Som choklad. Det är ju å ena sidan väldigt positivt för att det är så gott. Men å andra sidan....finns det något negativt ;).
Ja man får ju hål i tänderna ;)
Jag får komma till det.
 
Jag hade ju en gång för länge sedan en frågestund där läsarna fick skicka in frågor om hur det var att bo här. Och svaren går att läsa här >>>. I kategoring GC-frågor och svar.
När blogg.se gjorde all den här omstruktureringen som orsakade och fortfarande orsakar en massa strul, så försvann alla frågorna som fortfarande låg och väntade på att få bli besvarade.
Trist men poff - borta.
 
Och om hur det är att leva här och mina funderingar på VAD i hela friden de har för sig här på ön, ja det kan man ju läsa i kategorin GranCanariaLiv. Nu ska jag alltså sammanfatta allt detta i en lista. Och jag är ju inte direkt känd för att skriva korta inlägg där jag kommer till skott på en gång.
Nej mer långrandig har jag fått inse att jag är.
 
Hur som helst.
Det blir ingen lista.
Det bidde en kategori, som i slutänden ska bli en lista.
Vi tar det en sak i taget så att ingen sitter och somnar här vid datorn ;).
 
Vad är det första jag kommer att tänka på som är bra med att ha flyttat hit, som är det bästa med stället, som gör att jag bor kvar här, det ALLRA största och första punkten på min FÖR sida?
 
SOLEN - VÄDRET - VÄRMEN
 
Men mer om det i morgon. Jag måste ju få förklara mig, få svamla lite.
Men här med förklarar jag Yohanna i Las Palmas-bloggens nya kategori - "Gran Canaria + & -", för invigd.
 
/Y
 
 
PS Glöm inte veckans Real Life tills på onsdag. DS

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Applåder & visslingar!! Det ska bli härlig läsning om det! Ha de gött!

Svar: Man bugar och bockar inför den responsen ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-25 @ 07:07:40
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Justlikeacat

Hihihi, vad roligt! tack för att du tog dej tid att skriva. Har en idé till utmaning också; Hur ser det ut i folks medecinskåp/lådor?
;)

Svar: Jättebra. Jag anteknar inför framtiden.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-25 @ 09:31:00
URL: http://blogg.amelia.se/justlikeacat/
Postat av: Spanienfrugan

Låter som en kul kategori!

Svar: Ha ha vi får se hur just det blir med kuligheten ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-25 @ 10:46:49
URL: http://spanienfrugan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0