Skrivet den: 2012-11-28 Klockan: 15:17:00

Här har vi fått en ny rutin

....som jag inte hade en aning om att vi skulle ha; tandborst-bus.
 
(Uppdatering: Efter lite strul med nybörjar-youtubandet så är det nu fixat och SKA gå att se på klippet. Annars så hör av er igen. Det är inte lätt detta ;) )
 
 
 
 
Som jag berättat tidigare >>> så vill Irma inte alls borsta tänderna. Inte för allt smör i Småland. Hellre äter hon glödande kol.
....eller hur man nu ska beskriva saken.
 
När det är dags att borsta tänderna så blir det gråt och tandagnisslan, OFELBART.
Älsklingen har fått tagit den rollen....på kvällarna (hornen växer ut he he).
Men på dagarna måste jag görat själv, och borstas tänder ska det.
Det är en sak som jag INTE tummar på.
 
Så det har hittills varit: hålla-fast-ungen-i-ett-järngrepp-och-utnyttja-att-hon-skriker-som-en-galning-och-i-alla-fall-öppnar-munnen-taktiken.
Mitt hjärta har blödit men borstas tänder ska det.
 
Det har även testats taktik som: ställa-upp-alla-leksaker-som-finns-på-handfatet-och-hoppas-att-hon-distraheras-och-inte-märker-att-vi-borstar.
Den fungerar.....ibland.
 
Men nu har skitungen kommit på att hon kan springa undan, springa runt bordet, leka katt och råtta med mig.
Och hon är snabb ;)
Sen brukas det hamnas i sängen och avslutas med kittel och gos tills andan går ur och det blir lite slakt i armarna som klöser och benen som sparkas så hårt (Irmas alltså). ;)
 
Det funkar ganska så bra.....när det inte är bråttom.
Och jag försöker att öva mig i mindfullnes och vara i ögonblicket och njuta av det fina jag får vara med om.
Härligaste gos med min lilla Lillskatt, min argbigga, vår stora överaskning Irma.
 
Så här kommer Yohanna i Las Palmas första videoblogg ever. Man vet aldrig, det kanske blir fler ;)
Det är alltså tandborstningen som vi bråkar om ;)
 
 
Och lägg för 1000-ingen inte märke till alla högar överallt. Det är stortvättning och sortering på hög nivå inför resväskepackning som gäller just nu hemma hos oss.
 
Yohanna i Las Palmas och skitungen Irma goes webblogg alltså ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Helena

Hmmm, det gick inte att titta, jag klickade på start pilen och sen stod det att det var privat.
Hoppas allt är bra förövrigt :)

Svar: Nu ska det vara fixat. Inte lätta att vara nybörjare på sånt här ;) Något fel gör man ju alltid. Tack för att du berättade!
Yohanna i Las Palmas

2012-11-28 @ 16:38:40
URL: http://snusan2.blogspot.se/
Postat av: Gilla

Det var en härlig video. Jag kunde se den helt och hållet. Gullig liten unge den där lilla busungen Irma. Ha det gott där nere i värmen.

Gilla

Svar: Gullig....ja....hmmm. Kanske inte när hon blir helt tokarg och slåss ;) Men annars så...
Yohanna i Las Palmas

2012-11-28 @ 17:21:10
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Postat av: Bertil

Härlig "skitunge" :)


Svar: Ja en väldigt speciell skitunge ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-28 @ 18:39:31
Postat av: AnneliH

He...he :) Ja, det är inte lätt att få till det. Gosungen då :)

Svar: Nej ibland har jag ingen aning om vad det är som krävs för att det ska falla på läppen ;) Men kittling går alltid hem.
Yohanna i Las Palmas

2012-11-28 @ 19:02:50
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: gbg

en liten fråga bara hur är vädret i san agustin i slutet på januari? aldrig vart där vid den tiden. tacksam för svar. kram

Svar: Här skrev jag ett inlägg och svarade på ungefär samma fråga: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/july/gran-canaria-svar-del-5-om-att-leva-har.html Är det inte tillräckligt så får du höra av dig och fråga mer.
Yohanna i Las Palmas

2012-11-28 @ 19:39:05
Postat av: Dagliga Ljusglimtar

Haha, vilken busunge. Lite jobbig rutin, men det är ju förstås bra för konditionen;)

Svar: Javisst! Jag visste väl att det var något bra med alla denna rundspringning ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-28 @ 20:56:10
URL: http://dagligaljusglimtar.blogspot.se/
Postat av: Freja

Meeen, så söt hon är! Alla tricks är bra utom de dåliga! Vi brukade oxå leka och busa vid tandborstningen för att få det att fungera...

Svar: Ja ibland får man lov att spela lite mer än lovligt mycket pajas för att det ska gå. Hoppas att det bara är en fas för jag är inte så bra på pajas-spel ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-28 @ 21:39:28
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Anna

Jag är precis som du där. Tummar inte på tandborstningen men orkar inte heller spela pajas.

Vår minsta var likadan i ett helt år!!!
Fy fan vad jag hatade att va hemma ned dem själv på morgnarna!!! Kvällarna kunde jag inte ens hitta till badrummet ;-)
Försökte också med allt.
Sen tänkte vi, mutor!

Inget godis på lördag om inte alla tänder borstas två gånger om dagen, alla veckans dagar. Gjorde veckoschrms och han fick dra streck varje gång. Dessutom fick han för varje genomförd gång två enkronor att lägga i en speciell godis-spargris!
Efter några månader med detta så var vi hos tandläkaren som berättade, visade bilder och krafsade i tänderna, och detta i kombination med vår muta hjälpte och nu i januari har det gått ett helt år utan problem en enda gång!!!!

Hoppas ni hittar er lösning!
Anna

Svar: Nej tandborstning är ett måste. Fy-17 vad det är dyrt med att laga tänder. Hellre borstar jag hysteriska barn då ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-29 @ 09:43:49
URL: http://pajver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0