Skrivet den: 2012-03-09 Klockan: 12:47:49

Fredagsvägning helt enkelt

Vi gick upp precis som vanligt i morse, förutom att ungarna vaknade INNAN väckarklockan.
Så går det när man lägger dem tidigare.
Det var ju meningen att de skulle sova längre idag för att inte bli så trötta på eftermiddagen.
Men tji fick jag.
Uppe innan tuppen alltså.

Och när vi skulle äta frukost så klagade Guldklimpen på ont i halsen och när jag tog tempen på honom hade han 37.8 grader.
Åh nej!
Inte igen.
Så det blev ingen skola idag.

Vi ska iväg till doktorn på Irmas 18-månaderskontroll (något försenad men det bär jag skulden för) senare idag och då ska jag passa på och be dem ta en halsodling på Alexander på en gång.
Fast han sa att han kände sig mycket bättre och inte alls hade ont i halsen, när han förstog att man var tvungen att ligga i sängen och vila när man var hemma från skolan och var sjuk ;)

FREDAGSVÄGNING
-1,1 kilo!!!!!
Solen skiner, vågen visar positivt besked och det är fredag.
Kan det bli bättre?

Ja nu blev jag verkligen glad och på fredagshumör. Och samtidigt så blir jag lite skrämd av mig själv.
Ska det vara så att vågen bestämmer över mitt humör?
Förra veckan >>> så blev jag deppig och ledsen och det höll i sig över hela helgen. Idag är jag glad som en lärka och känner att livet leker.
Det borde inte vara så. Vågen borde inte ha sån stor makt över mitt liv. Ändå är det så.
Fast inte så länge till ;) om jag får bestämma.

UTVÄRDERING
Efter förra helgens "jag-tycker-så-synd-om-mig-och-ingenting-jag-gör-hjälper"-inställning så fick jag nog av mitt gnäll och bestämde att jag skulle ha en millivecka.

Stenkoll på mat och motion.

För det är ju så till syven och sist att går man inte ner i vikt så är det något som är fel. Och handen på hjärtat så hade jag kanske börjat att slarva nu när stegräknaren gått sönder, vi hade smaskat semlor och helgens mys baske mig gått till överdrift. Pluskontot blev helt enkelt för stort för kroppen att ta hand om. Och så en sjukvecka på det.
Ja, jag erkänner. Jag fuskar ;)

Så denna veckan så har jag gått morgonrundan, skol-lämning och hämtning + en runda på eftermiddagen om vi inte har gjort något speciellt.
Jag har bara ätit smal-mat från pärmen och inte tjuvat något annat.
Bara ätit frukt till mellanmål om inte en SUPERliten isglass på Ikea här-om-dagen räknas. Fast jag smakade inte på korven i alla fall.
Nu återstår bara helgen och verkligen försöka att inte överdriva gottandet. Lite får det ju bli. Men på sista tiden har det verkligen varit överdrivet.

Och jag fick min belöning :D
Nu är det bara att fortsätta på samma spår.
Det blir ju lätt så här när man gör en lång förändring. Man blir bekväm och tror att allt "bara är en liten bit som inte gör nån skada". Till slut så slår ju bägaren över.
Då får man ta sig i kragen och tillbaka på banan igen.

Till sist och om inget annat hjälper, så får jag väl börja räkna kalorier och göra matlistor igen.
Men det är verkligen sista utvägen.

Det var denna veckan, vecka 8 (verklig tid är 1 år och 6 veckor sedan jag startade).
Mat - CHEK!
Stegmål - CHECK!
Plankan - CHECK!
Och 4,2 kilo till målvikt.
En bra vecka som jag hoppas kunna fortsätta i spåren på.
Hur har det gått för er?

Kommentarer
Postat av: JoHo

woho, heja du! Låter som en fantastisk start på fredagen - ja, förutom febern dårå...



Och med din inställning. Och "kunskap" - kommer du ju gå i mål med din vikt, det tvivlar jag inte ett ögonblick på! :D Trevlig helg!

2012-03-09 @ 13:23:28
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Marie

GRATTIS till det, gud så duktig du har varit:))

Jag däremot låter vågen vila ett tag, det blev som du så bra beskrev det att den styrde över mitt humör.

MEN, jag märker på kläderna att de sitter liiite lösare!

Ha en underbar helg!

Kram♥

2012-03-09 @ 13:45:06
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Jenny

Grattis. Vad duktig du ar! Maste erkanna att jag oxa langtar till att komma i form, men vet hur oehort lang tid det kan ta efter man fatt barn :(



Skickade ivag ett paket till dig idag, hoppas det inte drojer allt for lange.



Trevlig fredag!



Halsningar Jenny



2012-03-09 @ 14:23:38
URL: http://iwales.blogg.se/
Postat av: RackarTuss

Min fredag har varit en pärs pga tandis.

Trevlig helg!

Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Tjoho! Nu har slumpen dragit en vinnare i tävlingen.

Här kan du se vem som vann :)



http://lorissalovebomb.se/2012/march/vinnaren.html#comment

2012-03-09 @ 20:00:29
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Freja

Duktiga du som tog dig upp på spåret igen! Jag har inte vägt mig den här veckan, det är nog likaså bra det...

2012-03-09 @ 23:27:34
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Anna

Inga dåliga resultat minsann! Bra jobbat (som vanligt)!



Önskar dig en toppenhelg och hoppas verkligen att barnen blir piggare och inte sämre!



Kram

2012-03-10 @ 10:03:51
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Spanienfrugan

Härligt jobbat!

2012-03-10 @ 22:29:21
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

YAAAY! Bra Yohanna! det går ju neråt!! WOOP WOOP!!

2012-03-12 @ 14:50:07
URL: http://annapannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0