Skrivet den: 2012-01-07 Klockan: 14:15:49

I-ordning-plockar-lördag

God Morgon Lördag!

Vilken tur att det är lördag idag och en hel helg framför till att få ordning på det kaoset som råder både i lägenheten och i huvudet på mig.
Vanligtvis, 6 av 7 år, så infaller ju trettondagen på en annan dag än fredagen, vilket gör att man INTE får en helg på sig att komma i ordning innan vardagen börjar igen efter allt julande.

Därför känns denna paket-kaos-högtid för det mesta ganska så snöplig. För dagen efter att man fått en massa nya leksaker så ska man ställa om sig till vardag för skola och jobb direkt på. Högtiden blir liksom ingen njutning. Bara en massa stress och ingen tid till att riktigt reflektera över vad vi varit med om. >>>

Men detta år är perfekt.
Detta år får vi en hel helg på oss att mysa, pyssla och kolla igenom allt som regnat över oss.
Och denna helg kunde inte ha börjat bättre, ungarna sov till 9:45. Tror nästan att de är på väg in i tonåren minsann. Så mycket som de har sovit. Och föräldrarna klagar INTE. Nej de passar på att sova ikapp också NATURLIGTVIS ;)

Efter att vi vaknat kom kusinen över för att leka det sista innan det var dags att åka till flygplatsen. Precis innan de packade in sig i bilen, så kom hela familjen över på avsked och ett sista paketregn över Alexander. Kungarna hade visst glömt ett jättepaket.
Ett skrivbord till Guldklimpen!
För han är ju stor nu och får läxor i skolan och allt. Då måste man ha ett skrivbord på rummet där man kan få sitta ifred.

Sen var det dags att ta adjö, och det HATAR jag ju. >>>
Alexander började nästan att gråta så vi fick skynda hem efter att bilen kört iväg och börja montera ihop ett JÄTTE-piratskepp för att få tankarna i andra banor. (Ursäkta morgonfrilla, men det är jag.)



Nu kör dagen igång här. Det ska provas kläder, tvättas kläder, hängas kläder, plockas undan, monteras skrivbord, handlas mat, bytas klappar osv.
Vi kommer ju inte ens att hinna hälften, det förstår ju till och med jag.
Men som tur är så är det en dag i morgon också ;)

Kör hårt!

/Y

Kommentarer
Postat av: vuxenmamman

Ni har verkligen firat. Stackars kraken som blir ledsen när kusinen åker. Jag förstår honom för jag är också helt värdelös på avsked....klarar det aldrig utan tårar.



Ha en trevlig helg nu.

2012-01-07 @ 15:44:07
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: AnneliH

Avsked är ingen höjdare men desto härligare med besök och överraskningar.

2012-01-07 @ 17:23:39
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Freja

Åhh, jag vill oxå bygga piratskepp. Mina ungar önskar inte såna klappar längre, de vill bara ha tvspel och pengar.....

2012-01-07 @ 20:24:51
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Usch vad jag oxå avskyr avsked :(

Jag vill ha alla nära mig för alltid!! Men så ser ju inte livet ut!



Ni verkar iaf ha haft en underbar helg tillsammans och det är mysigt.



Stor kram till dig från mig

2012-01-07 @ 21:11:47
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Wilmer fick också ett piratskepp i julas, och vi har haft så kul med det :-) Hoppas ni kommit ordning lite och God fortsättning! Kram

2012-01-08 @ 08:09:14
URL: http://mamzter.wordpress.com
Postat av: gunsan

Adrig roligt med avsked o speciellt om kusinen ska fara iväg.



Härligt med ett skrivbord till storkillen;))



Det ser så mysigt ut där ni sitter o bygger skeppet;)



kramizzzz

2012-01-08 @ 20:51:21
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0