Skrivet den: 2012-02-09 Klockan: 13:21:33

Verkligen torsdag

Ja det är torsdag och det känns. Las Palmas är gråmulet och det kommer några stänk då och då.
18 grader.
Jag sitter här framför datorn i stickad kofta och halsduk och fryser.
18 grader är verkligen inte vad 18 grader BORDE vara. När jag hör 18 grader så tänker jag jumma sommarkvällar med tunna kläder och härligt. Detta är inte så. Detta är något helt annat.
Brrrr.

Vad är det med mig och torsdagar egentligen?
De går verkligen inget bra för mig med dem.
"Torsdag from hell" är det bara för att man är trött efter veckan och vet vad som komma skall? >>>, >>> & >>>.

Jag skulle kunna berätta om hur Alexander och jag bråkade nu på morgonen igen. Om hur jag blir JÄTTE-irriterad.
Jag kan verkligen inte med folk dom bär sig tokigt åt och barn är ju experter på att göra sånt.

Jag VET, problemet ligger hos mig och jag borde verkligen inte bli så där arg. Jag borde inse att barn är barn och har inte samma logik som vi andra. Det är ett stadium de måste gå igenom för att få egna erfarenheter och lära sig hur livet funkar.
Men jag SUGER verkligen på sånt.

Jag menar, hur kan man verkligen sitta med en skål flingor och en smörgås på morgonen, i FYRTIO minuter utan att äta och bara glo på TV:n?
Och jag som springer fram och tillbaka och fixar och påminner:
-Alexander äter du?
-Du äter väl?
Och så stoppar jag in en sked då och då. Men det slutar alltid med att jag får stressmata honom de sista minutrarna innan vi MÅSTE borsta tänderna och springa iväg.

Och hur kan man bara sätta på sig byxorna bak-och-fram när det är som mest bråttom?
Och, och, och...
Irritation.

Ja ja, jag blir bättre och bättre på att behärska mig. Och jag lär mig hela tiden att låta vara. Men jag tycker verkligen illa om när folk beter sig som idioter. Och det är barn experter på. Det tänker jag stå för. ÄVEN om jag är mamma och älskar mina barn.

Men nu blev det så tråkig stämning att tala om detta så jag kunde fortsätta med att berätta att hela Las Palmas är fyllt av STORA reklamafficher på en nästan naken David Bekham.
Jag antar att ni har samma reklamkampanj i Sverige.

Får man vara lite tantsnuskig och säja att jag blir lite pirrig i magen av att se bilderna. Som värsta tonåringen. Men det är väl så det är menat antar jag.
Med bilderna alltså.
Och då är inte David en av mina favvo-killar.

Och VISST har de fixat något med fyllningen?
Tror ni att han ser ut så där i verkligheten?

Nej nu blev jag väldigt röd om kinderna när jag tänkte på det ;) Är jag verkligen en snart 40-årig kvinna, som varit tillsammans med samma Älskling i 9 år och har två barn?
Jag menar, jag VET ju hur det går till. Jag vet ju vad som finns där inne i kalsongerna, så att säja.
Ska jag verkligen bli generad och pirrig av sånt?

Jag har nog varit hemma för länge. Haft brist på sömn för länge. Och haft brist på fritid och egentid med min karl, för länge.
Man kanske skulle ta och skicka ett litet SMS till Älsklingen för att överaska ;)

Jajjemen.
Det är torsdag.
Snart fredag.

/Y

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Ja den där reklamen kan nog få igång de flesta av oss ;) Gifta, sambos eller singel - spelar ingen roll...

Här hemma går den som reklam på tv:n också :) mums, man dreglar nästan framför tv:n ;) hihihi.



Och ja du barn är barn - men dom är experter på att reta oss till vansinne. Alla mammor känner nog igen sig i det där vansinnet som kommer när man har bråttom och måste iväg. Hoppas din torsdag blev ganska okej iaf :) Kram vännen

2012-02-09 @ 13:40:11
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

HAn är så sinnesjukt vacker!! Tur att han inte är LIVE för man vill INTE att han öppnar munnen!! Då fallerar ALLT!! Inte den vassaste kniven i lådan om vi säger så! Men snygg! JA TACK!! :D Måste hasta till HM och införskaffa dessa till min man...om han inte vill ha dom så HELL YA, jag tar dom själv!! Hm...undrar om "paketet" tillkommer!? ;D

2012-02-09 @ 13:51:49
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Ja, barnen testar verkligen mammarollen i alla lägen..kanske lite för mycket ibland kan man tycka..och jag kan erkänna att jag har "Curlat" mina barn lite för mycket så de kanske inte behövde ta alla konsekvenserna ibland. Ingen dans på rosor minsann.



Ha..ha..mina blickar har inte hamnat mellan benen på honom utan på hans tatueringar!

Men visst han är snygg att se på :)



Du får värma upp ö-luften lite till nästa månad :)

2012-02-09 @ 13:52:31
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Miriam

Hahahahaha,,,ja nog har han en kropp som sätter igång fantasin!=) Men jag tycker det är härligt att läsa om när du blir irriterad, för då kan man ju identifiera sej. Jag menar hur glammigt är det att vara hemma med barnen? Det är ju verkligheten som den är med barn som aldrig gör som man vill....och ändå så älskar man dom mest i hela världen... Att vara mamma är att alltid känna sej frustrerad och otillräcklig. Men å så skönt det är när man får deras armar om sin hals....

Må så jättegott!

Kram Kram Miriam

2012-02-09 @ 14:14:32
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: gunsan

Detta är säkert en kalsong som innehåller lager på lager;))



Ja du, ibland river man sitt hår som mamma o det måste man få göra;)



Vad tror du händer om han inte ser på tv när han ska äta sin frukost......;) när 8-åringen är här eller jag är där o tar hand om frukosten, så är det frukost först, tandborstning o påklädning o sen....i mån av tid blir det kanske tv tills vi ska iväg.



Men gumman, alla gör vi olika o du gör det som känns bäst för dig, men som sagt, irriterad mamma är också ett tecken på en mamma som bryr sig;))



kramizzzzzz på dig;)

2012-02-09 @ 15:55:10
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Jenny

Haha sitter och skrattar gott har hemma. Alltsa jag kanske AR konstig men jag tycker inte han ar det minsta sexig, inte ens ytte pytte lite. Och da har jag verkligen forsokt tycka det. Nej vill du se en riktig karl ska du titta pa den har godingen istallet....



http://nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7608508



Det ar en riktig karl det!!!! ;)



Men smaken ar som baken...som tur ar!

2012-02-09 @ 18:16:34
URL: http://iwales.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0