Skrivet den: 2011-09-09 Klockan: 00:04:07

Barnkalas

Rätt vad det var, när vi satt vid poolen pâ eftermiddagen, sâ blev vi inbjudna pâ barnkalas i trädgârden vid poolen.

Det var inget speciellt. Ett good-by-party till sommaren, eftersom ungarna börjar skolan nu.

Ett sâdant trevligt initiativ och sâ otroligt "utomlands" att helt plötsligt ställa till med kalas och bjuda in hela kvarterets ungar.

Vi hade en trevlig stund där innan det var dags att gâ och äta middag och duscha.

När vi var pâ väg hem sâ sa Alexander:
- Jag vill ha fest varenda dag. Och att pappa aldrig ska gâ och jobba.

Jo tack. Det vill jag ocksâ. Vi fâr se till att vinna pâ euromillionen bums.

Annars sâ har det varit en sjuk dag.
Jag gick och lade mig med Irma och sov i mer än TVÂ timmar, Irma ocksâ naturligtvis ;)

Men inte kände jag mig bättre för det.
Det är konstigt när man är vuxen och blir sjuk, man blir sâ mycket SJUKARE.
Konstigt...

Sâ jag ber om ursäkt om mina sista inlägg om den "kvinno-diskriminerande" sommarplâgan >>> har varit mer än lovligt förvirrande. Men jag har varit/är lite febersnurrig i huvet.
Det fâr banne mig ta och gâ över snart. För finns det nâgot värre än att vara förkyld när det är varmt?


Det har varit helgdag här idag, har jag nämt det?
Det är därför som vi är i sommarstugan en vanlig torsdag.
Det är Talljungfrun, Gran Canarias skyddshelgon som har sin dag idag.

Som vanligt har jag skrivit om det pâ resebloggen jag jobbade för. >>>

"Den 8e september så firas Gran Canarias skyddshelgon, La Virgen del pino, tall- eller pinjejungfrun.
Hon är hela öns skyddsmadonna men även staden/byn Terors helgon.
Detta är en av de största festerna på ön och som vanligt så firar man i byn i många veckor innan själva ”stora firandet."

Nu är det dags att gâ och knoppa, för i morgon är vanlig arbetsdag och sedan tar vi helg igen.
Men jag âterkommer.
Jag har ju BÄRBAR nu ;)  >>>
Yiiiiihhhaa.
Svârt att vänja sig vid nâgot sâ lyxigt.

/Y

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att du kikade in hos mig. Vi fick mersmak på Spanien i sommar blir sugen att flytta vi får väl se kanske börjar med ett år jobb utomlands. Går barnen på svensk skola?

2011-09-09 @ 00:16:01
Postat av: Tina

Hej gumman! Vad mysigt med ett spontant kalas! Hoppas att du känner dig bättre idag. KRAM!

2011-09-09 @ 07:52:18
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Vad skönt endå att du fick sova. Men ja förkylning i värmen är ingen hit. Usch krya på dig nu.

Och vad mysigt med ett spontant kalas, liksom bara så där. Ha en fin dag. Kram

2011-09-09 @ 09:17:17
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Mira

Mysigt med lite oväntad fest så där =)



Ta nu och krya på dig, vila så mycket du kan!

2011-09-09 @ 13:41:04
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Anna

Krya på dig riktigt ordentligt nu! Ät mycket frukt och grönt och drick mängder med vatten!

2011-09-09 @ 21:06:42
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0