Skrivet den: 2011-07-19 Klockan: 00:13:13

Fredagspartajet

Fredagens partaj blev lyckat.
Kort men lyckat.
Man får inse att livet är inte som när man var 20 längre.
Det fungerar inte att vara ute till 07 på morgonkvisten.
Och man orkar inte heller.
Även om jag gärna hade fortsatt ett tag till.



Vi mammor sammanstrålade vid 22, i en taxi efter att ha nattat barnen. For ner till gamla stan i Las Palmas, även kallat Triana.

Vår lite mer utgångsvana väninna C, som har lite bättre koll på det där med restauranger på modet, guidade oss till ett populärt ställe där det var meningen att vi skulle ha ätit annorlunda tapas.
Men det var så lång kö utanför att vi la den planen på hyllan och beslutade oss för att ta ett annat ställe.

Och som vanligt när plan A blir inställt och det inte finns någon plan B så dröjde det innan vi alla samordnat oss för ett ställe som verkade ok.
Då hade en av oss REDAN fått skoskav av de alltför ovana finskorna. Det är inte allför ofta man tar på sig finstassen. Och resultatet av detta blir ofta skoskav och obekvämhetskänslor.

Jag klarade mig dock bra i min Michelinoutfit. Och kände mig inte alltför obekväm. >>>



Restaurangen har jag ingen aning om vad den hette men vi åt supergott och inredningen var mysig a´la gammalt bibliotek.
Vi tog in 4 rätter och smååt från alla tallrikar tillsammans.

Det var:
Stekt ost med 8 olika marmelader till.
Svart pasta med en gräddsås på jätteräkor, champinjoner och något sött.
Stora raviolis fyllda med päron och ost i en gräddsås med jätteräkor och valnötter.
Thaikyckling med coucous och hummus.
Till detta en flaska rött med efterföljande ströglas.

Allt var jättegott. Men som vanligt när det är jättegott så har restaurangen fått för sig att de ska snåla på portionerna. På en tallrik var det typ 4 raviolis och EN räka.
Vi blev mätta men jag kan garantera att det inte går bra att ta dit Octavio.

Och notan.
Det blev inte farligt.
24 euro per person.
Det är ok.

Så gick vi vidare för att ta en drink.
En Mojito för min del som inte heller var dyr, 40 kronor, som hittat.

Men sedan var småbarnsmammorna trötta.
C hade haft en jobbig amningsnatt innan och arbetat hela veckan så det fick vara nog för denna gången. Vi tog taxi hem igen. Och jag var i säng klockan 03:30. Fick sova till 10:30 dagen efter.
Slutet gott.
Allting gott.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det låter ju som en helkväll som heter duga för mig! Jag var hemma redan 24 när jag var ute i fredags... "what a night!"

2011-07-19 @ 10:53:10
URL: http://asassecondtime.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0