Skrivet den: 2011-12-01 Klockan: 23:54:49

Födelsedagskalas

Vi gick i väg på födelsedagskalas idag, på eftermiddagen.
Kanske ingen höjdar-grej om man är risig. Men det var Alexander som var bjuden och det är faktiskt han som är kryast av oss alla just nu. Så då tänkte jag att istället för att vara hemma och uppleva "torsdag from hell" igen, så drar vi iväg på galej. Alexander får springa av sig lite och Irma och jag får sitta lugnt och titta på.
Så får Älsklingen hämta oss när hans möte slutat.



Så Alexander fick springa omkring som en vettvilling i ett sånt där lek- och bus-land som anordnar födelsedagskalas. Typ ett sånt ställe som vi var på när Alexander fyllde 4. >>>

Och Irma och jag satt bredvid, vid föräldrabordet, lyssnade på skvaller och såg feber-glansiga ut på ögonen. Så kom Pappa och hämtade hem oss och så fick vi alla krypa i säng.



Det blev bra.
Om inte Alexander får feber i natt av allt vettvillings-omkring-springandet, så var det jättebra att komma ut. Inget "torsdag from hell" i sikte. Men heller inget maraton-skvallring för Yohannas del. Men bara att komma ut och SE folk gör lite omväxling i tristessen.

Men skönast är då alltid att komma hem och få släppa ut magen i mysbrallorna ;)

God natt!

/Y

Kommentarer
Postat av: Tina

Hoppas ni känner er bättre idag gumman! Tjatigt med dessa sjukdomar som avlöser varandra. Massor av kramar!

2011-12-02 @ 08:38:04
URL: http://frurosmer.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

Låter som du gjorde ett bra val :) så du slapp torsdagen from hell... Kram fina och krya på dig.

2011-12-02 @ 11:10:52
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Alfva - i preggoland!

Så trist att ni inte är friska än, men jag ska inte yttra mig för jag fick ju själv gå och hämta en febring på dagis igår. Inte mycket piggare är jag själv heller för den delen då...



Får man ställa en fråga bara sådär. Jag håller på att sammanställa en massa resalternativ för senare nästa sommar (slutet på augusti/början på september) och fick upp Gran Canaria till ett vettigt pris. Men är det några som är på semester hos er då? Om man tänker till de större områdena? Jag har ju levt i tron att det bara är semester på höst/vinter/vår som gäller hos "er".



Kram

2011-12-02 @ 11:45:20
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0