Skrivet den: 2015-10-06 Klockan: 16:53:00

Jag var på grillkalas

(Domingo y que no falte el azadero.
Estabamos invitados al cumple de una amiga del cole. No hay tiempo para tranquilidad y deshacer maletas. Eso se puede hacer otro día.
Pero creí que me iba a desmayar cuando salimos del coche con airecondicionado al aire libre en Jinamar donde el temometro decía 32 grados!!!
Y ademas; fuego del gril, papas arugadas ardiendo y un cafelito al final.
Esa gente esta loca ;)
Pero pasamos un dia muy agradable.
El sitio era muy buena, aunque hay que pedir permiso para ir. Lo que significa un montón de papeleo ;). Pero vale la pena.
Cuando haya mas aire fresca!
Esa gente si sabe como se hace una fiesta.
Gracias!)
 
 




 












 

 
 
 
I söndags var vi bjudna på födelsedags- och grill-kalas.
Här finns inte tid för lugn o ro. Eller uppackning av resväskor heller för den delen.
Nej pang på rödbetan.
Det finns ingen som sitter hemma här på en söndag ;)

Vi skulle ut till ett picnic-område lite utanför Las Palmas. Ett område/park som jag aldrig varit på förut och det var faktiskt riktigt bra. Fina iordningställda grillar med tillhörande bord och diskplats. Nära till toaletter och gott om utrymme för barnen att leka på.

Men jag trodde att jag skulle smälla av när vi hoppade ur den luftkonditionerade bilen och termometern visade på 32 grader.
Då blir man inte så sugen på grillkalas.

Men det blev både grillat över varm öppen eld, varma skrynkliga salta kanariska potatisar och tillslut även varmt kaffe.
Man kan lugnt säga att man var varm.

Men det komms på lösningar av både unga och gamla.
Ungarna kastade vattenballonger och doppade huvudet i diskhon.
De lite mer lugnare vuxna fick vatten hällt över sina varma och svullna fötter.

Hur kan man ens komma på att ha långbyxor på sig?


/Y - som nu kan glädja sig åt att idag (tisdag) har värmen lagt sig, vinden har börjat fläkta och himmlen börjar återfå sin blåa ton.
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag känner hur jag skulle ha runnit bort som en liten blöt fläck på det partyt...

Svar: Det gällde oss andra också ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-10-06 @ 22:56:43
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Lisbeth

Åh, det låter så himla gott! Lite avundsjuk är jag faktiskt..
Men 30 grader och grill låter en aning varmt, haha! :D

Svar: Inte en aning. FÖR varmt ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-10-09 @ 00:52:54
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0