Skrivet den: 2015-07-21 Klockan: 18:36:43

Sv.sem. dag 10 - Stora släkten

(De repente me llamo mi prima que no he visto desde >>> y me dijo, os vengo a buscar. Hemos comprado una cabaña en el campo y quiero enseñartela y hacemos asadero.
Vaya suerte que yo soy una persona muy espontania y que no me gusta hacer planes...ja ja. Otra vez a ver una casa que quiero meter en mi maleta y llevar a Las Palmas. Me pregunto que diria la compañia de vuelos sobre eso...)
 


 
Rätt vad det var ringde min kusin som jag inte hört av sedan >>>
- Tjänare!
Vad gör ni?
Ska jag komma och hämta er, vi har köpt en sommarstuga så vi kan åka dit och grilla.
Det är ju tur att man är så där spontan och oorganiserad så man inte har problem med att hoppa på sånt där....hrmmm ;)
 
Men vi åkte iväg.
Ännu mer ut på landsbygden än vad min Byhåla ligger och spejade efter älgar i bilfönstret. Men ingen lycka denna gången.
 
De hade köpt en liten stuga i vintras och allt eftersom renoverat den för att få den som de ville ha den, så att den skulle gå i den stilen, från den tiden, då den var byggd.
Visst var det mycket kvar.
Men mycket, mycket var precis sådär fixat och fint så jag återigen fick gåshud och lust att packa ner hela huset och ta med mig det hem.
Undrar vad SAS skulle säga om det...
 
Folk fixar och trixar så mycket här med sina hem.
De handlar på Blocket och Tradera. Åker långa sträckor för att få hem skabbiga saker som de sedan fixar till så de blir alldeles oemotståndliga.
Folk hemma i Las Palmas tycker att jag är konstig som lägger så mycket tid på mitt hem och bjuder hem på både fika och middagar.
Så gör man inte där.
Blocket & Tradera finns inte.
Ja inte i den omfattningen i alla fall.
Ändå så ligger mitt hem ljusår ifrån stjärnglansen av alla dessa fina hem som jag får ynnesten att besöka.
 
Herre Jisses vad ni bor fint här!
Jag kan bli alldeles till mig bara av att se de fina elkontakterna som ni har här :)
Tror att jag ska köpa med mig ett gäng hem.
 
Men min kusin sa något riktigt klokt när jag uttryckte min avundsjuka på alla fina hem här:
- Men Yohanna, vi har ju inga stränder att gå till här. Vi kan inte ligga på playan och sola hela tiden. Folk är så uttråkade här att de måste pyssla med något för att inte bli galna när det regnar och är mörkt.
Ha ha just precis!
Så måste det vara.












 
Vi blev i alla fall bjudna på grillning och Guldklimpen lyckades klämma i sig SEX tjock-korvar.
Det blev faktiskt lite skämmit där. Verkar ju som att jag inte ger mina barn nån mat utan vi åker bort och passar på.
Hur ska det bli när de blir tonåringar?
Sedan blev det fika hos min faster & farbror och ännu en våt husdröm.
Det är bara att langa upp fler bilder att dregla över.












 





När det blev dags att åka hem så blev vi hemkörda av min kusins äldste son som är runt 20.
DÅ kände jag mig gammal!
Min kusin är ett år äldre än mig och vi bodde nästan grannar när vi var små och lekte tillsammans. Sedan gick våra vägar isär och hon började tidigare än mig med hus, man och barn.
Men vi har fortsatt att hålla kontakten genom åren, om än sporadiskt.
Men att se att hon nu har vuxna barn kändes jättekonstigt.
 
Huvaligen vad tiden går...
 
/Y - som känner sig som en gammal tant nu ;)

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Din kusin är väldigt klok!
Hade vi haft så fint väder och fina stränder hade vi förmodligen inte heller hållit på så mycket inomhus. Inte jag iaf. Som iofs inte pysslar så mycket ändå.. ;)

Svar: Ja, jag tycker att det låter som en skälig förklaring jag också. Vilken tur för mig som inte alls har så fint hemma som de har här ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-07-21 @ 20:36:30
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com
Postat av: Freja

Synd att du inte kunde komma hem till kaoset hos mig, då hade du inte känt att ditt hem inte var fint ;-)

Svar: Ha ha jag tycker att mitt hem är fint. Eller jag var nöjd tills jag såg allt detta fina här ;) Ditt hem är säkert också fint. Man brukar bli hemma blind. DU kanske borde komma och titta på mitt ;)
Yohanna i Las Palmas

2015-07-22 @ 00:01:08
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0