Skrivet den: 2014-03-21 Klockan: 14:05:06

Här undrar man ju verkligen

....när jag sitter ibland (ganska så ofta för att kalla det inland faktiskt) vid matbordet och ser mina skitungar äta sin mat med händerna, rapa, prutta och skratta överlyckliga över sånna saker. 
Är vi från samma familj?







När Lillskatten slår, bitts och drar sin bror i håret. När hon blir så arg att skrika rakt ut är det enda hon kommer på att göra. 

När Guldklimpen spottar på gatan och kletar snorkråkor på sänggaveln. När det roligaste han vet är att reta lillasyster så att hon gör just skriker rakt ut. 

Jag menar, de säjer ju att barn inte gör som föräldrarna säjer, utan som föräldrarna gör. 
Då kan vi ku, jag och Älsklingen inte vara riktigt kloka här. 
Vi borde ju inte få gå ut på gatorna. 
Vi borde ju spärras in. 

Eller så är det som jag tror, att det där är bara skitsnack och skitungar gör som skitungar vill. Och vi är hur normala som helst i den här familjen ;)

Hur som helst, det är fredag, det vankas helg. Och den här helgen vankas det födelsedagskalas gånger två. 
Lördag födelsedagskalas för en vän till Guldklimpen. 
Och söndag fyller Guldklimpen själv SJU år. 
Vart tog tiden vägen?

Men nu är det freeeeeedag. 
Vi ska bara överleva veckohandlingen ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Fredag, ljuvliga fredag... Hoppas du överlevde!

Svar: Vi överlevde....med näppe ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-03-21 @ 20:16:49
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: dalkulla

jag tycker du verkar må bra...meeeen.du är inte tacksam att få bo på denna ö.....visa respekt för fan......du är invandrare....tänk på det...

Svar: Hej du! Är du här igen.
Yohanna i Las Palmas

2014-03-22 @ 00:46:31
Postat av: Lena2

Du dalkulla. Jag tycker det är du som ska visa respekt. Vad i det Yohanna skriver i detta blogginlägg är respektlöst mot det land hon invandrat till. Och varför ska en invandrare känna särskild tacksamhet. Det undrar jag verkligen.

Svar: Det skulle jag också vilja veta. Jag är ju ingen flykting som fått asyl efter att ha flytt för mitt liv. Vi har ju röstat fram EU och då ska folk få flytta som de vill i Europa. Men visst är jag tacksam över att ha kunnat flytta och bo här med min familj.
Yohanna i Las Palmas

2014-03-22 @ 01:45:36
Postat av: Anonym

Hej!
Jag ska åka till las Palmas med mina vänner en vecka i början av april(4-11april). Eftersom du bor där tänkte jag kolla lite hur vädret är därborta, kommer vi kunna sola och bada eller är det för blåsigt i las Palmas? Kanske borde man åka till de delarna lite längre ner?

Tacksam för svar :)

Svar: Hej och välkomna hit ner. Eftersom du inte lämnat nån e-mail hoppas jag att du kommer tillbaka och läser här. I Las Palmas kan vädret vara ungefär som svensk sommar mest hela tide: ETT LOTTERI ;) Men i april borde det ha hunnit bli ganska så varmt i luften. Redan nu har vi haft förkänningar om det som komma skall och är det soligt så kan man redan nu ligga på stranden. Just idag är det dock grått och kallt. I apsirll borde det ha stabiliserat sig ganska så ordentligt. Sommaren, brukar jag säja, brukar vara mellan påsk och oktober. Blir det dåligt väder så ligger ju bara södern 40 minuter bort. Bara att ta bussen om man på morgonen ser att det inte verkar bli något bra ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-03-22 @ 10:01:12
Postat av: Stefan

dalkulla: Du är här inne och kommenterar en annan persons blogg, så det är du som ska visa respekt.
Yohanna: Internettroll är inget att bry sig om.

Svar: Stefan: Jag övar mig i att inte göra det ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-03-22 @ 17:49:15
Postat av: Ruth i Virginia

Stefan har alldeles rätt. Dessutom känner jag mej
förolämpad, eftersom jag är dalkulla. Jag tror inte alls att den som använder "dalkulla" är "the real thing". Alla blogg har sina troll, som är lite´ vridna. Till slut - dina ungar är helt normala. Kram till er alla!

Svar: Skönt att vi verkar vara helt normala ;)
Yohanna i Las Palmas

2014-03-23 @ 02:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0