Skrivet den: 2013-10-09 Klockan: 00:48:35

Här går veckan

....och det är inte klokt hur dagarna springer förbi. 





Jag vänjer mig vid de nya rutinerna, men jag hänger inte riktigt med i hur tiden rinner iväg nu när det är fullt schema hela tiden och det är ständigt på väg någonstans. 

Att ha jobb och familj är ju så. Det måste bli så. 
Men det var förfärligt vad tiden går fort nu. 

Och det hjälper väl inte direkt när man fastnar framför TVn och inte kommer i säng förens halv ett på natten när man ska upp tidigt på morgonen efter. Det blir lixom inte varken så mycket tid eller ork/inspiration kvar till att blogga om intressanta saker som kulturella krockar mellan svensk och spansk. Utan mer bara tråkig info om mig själv som den så tjänstvillige kommentatorn påpekade här i det förra inlägget. 

Jag fick en liten bloggexistensiell kris här nu. 

Men det får vara så just nu. Det får vara lite tråkigt. 
Jag försöker sköta hem och barn. Försöker att komma in i de nya jobbrutinerna. 
Och jag försöker få bort de sista semesterkilona och få till en fungerande vardag här som inte bara ska vara ett evigt flängande fram och tillbaka. 

Jag gör så gott jag kan. Bespara mig spydiga kommentarer. De hjälper inte till nått vidare här. 

Nu går jag och lägger mig. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Cissa

Men ääh... Skit i anonyma idioter som inte har något eget liv!! Anledningen till att jag läser din blogg är ju att du skriver just som du gör,om din vardag i ett "främmande" land! Flaschiga reseskildringar finns det redan på tok för många av.

Kram

Svar: Ha ha skönt att höra. Det tackar jag för.
Yohanna i Las Palmas

2013-10-09 @ 06:32:54
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Fortsätt skriva som du brukar om lite av varje! Jag är lite nyfiken på ditt jobb, är det varje dag, halvtid, vad?

Svar: Det kommer mer om mitt jobb. Var så säker. Lite av varje. Tack så mycket.
Yohanna i Las Palmas

2013-10-09 @ 06:56:36
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Anna

Men åh vilka korkade människor det finns! Man väljer väl själv vad man vill läsa och inte läsa?!

Bry dig inte om tråkmånsar utan tänk på alla oss andra som läser din blogg för just det som du skriver! Jag kikar in varje dag och får mig oftast ett gott skratt av det som du skriver!

Gillar din blogg precis så som den är!

Kram

Svar: Precis som den är. Det bästa berömmet. Precis som för bridget Jones. Tack för det ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-10-09 @ 07:00:17
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Lena

Spydiga kommentarer ? Nej du det blir det inga! Skriv du på som du vill det är din blogg och vi som läser den gillar den . Vi ska vara snälla mot varandra så länge vi har varandra! Heja på med att få ihop livspusslet./ Lena

Svar: Just precis! Man ska vara snäll mot varandra.
Yohanna i Las Palmas

2013-10-09 @ 13:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0