Skrivet den: 2013-05-21 Klockan: 00:27:00

Sammanställning av Real Life - ESC 2013

Det är klart att vi får ta och knyta igen säcken här och sammanfatta årets EurovisionSongContest och sammanställa veckans Real Life och de som har uttalat sig i frågan.
Tills nästa år igen...
 
 
 
Jag hade ju gäster på besök här som KOM mitt i början av uppspelningen av bidragen, så jag tappade koncentrationen lite >>> när jag LIVE-bloggade.
 
Men det tog sig och vi röstade som galningar här, snackade skit om alla bidragen, åt & drack och ungarna lekte tills de stupade i säng för natten.
En helt igenom lyckad afton.
 
Mitt vardagsrum såg ut som värsta tekniska högkvarteret och all teknik fungerade som det skulle när jag bloggade, instagrammade och höll koll på den direktsända showen på Svt Play.
DET är inte ofta det händer.
Att allt klaffar ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 När jag ser på vår röstningslista ser jag att vi har haft:
- Sverige (14:e plats)
- Danmark (1:a plats)
- Vitryssland (16:e plats)
- Malta (8:e plats)
- Rumänien(13:e plats)
- Ungern (10:e plats)
- Grekland (6:e plats)
- Irland (SIST)
som några slags favoriter. Helt uppåt väggarna var det ju inte. Ja inte helt i alla fall ;)
 
Slutresultatet blev ju:
1. Danmark
2. Azerbadjan
3. Ukaraina
4. Norge
5. Ryssland
 
 
 
De som också uttalade sig om ESC denna veckan var:
 
- AnneliH som LIVE-bloggade tillsammans med mig under finalen även om hon hade lite strul med det tekniska. Tack för det. Det var JÄTTEkul i år igen ;)
 
- Ansibecki som tänkte hoppa över denna gången och skrev så här:
Har inget att skriva mer än att jag inte har sett något och inte kommer att se något av det här ;) Funderar på att gå på pride-fest i Jönköping men gör jag inte det så blir det snarare en dålig film än esc. Sån är jag ;)
 
- Anna, som är ett riktigt schlagerfreak och har traditioner sedan långt bak i tiden, viste FORTFARANDE inte på lördagen vad de skulle hitta på. Men att de skulle titta, DET var ett som var säkert.
 
- Och så Freja som är något av ett PROFFS när det gäller detta. Man kan egentligen inte sammanfatta vad hon har skrivit om allt detta. Ni får själva gå in och läsa. Helt olika åsikter mot mina, men inte desto mindre underhållande ;)
 
Så där ja.
Det var melodifestivalåret 2013. Nu klubbar vi SLUT och stänger den här glitterlådan för i år.
.....men tills nästa år igen....
Tack för alla skriverier om ESC den här veckan. Även om det blev lite huller om buller med traditionerna.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Vilka härliga bloggare du har som "real lifear"... haha, blev ett konstigt ord... jobbade:(

Svar: Jag säjer också ReaLifar. Det är ett nytt verb i SAOL ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-21 @ 11:24:40
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Freja

Härlig sammanställning som vanligt. Och tack för titeln Proffs! ;-) Dessutom massor av fina bilder från ditt eget ESC-äventyr! Nu ska jag kolla in till de andra!

Svar: Självklart är det proffs. När man skrivet på detta viset ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-21 @ 19:18:23
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Mor o Far

Danmark var överlägset bäst!!

Svar: Kommer inte ens ihåg hur det bidraget var ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-21 @ 20:32:24
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Snygg du är!
Förresten ingen Real life denna vecka?
Kram!

Svar: Förra veckans Real Life blev ju förflyttat till över helgen så jag tänkte att det blir för tätt inpå med ett till nu. Men på lördag kommer det ett nytt. Håll ut ;) Man tackar och bockar föresten för komplimanger :D
Yohanna i Las Palmas

2013-05-22 @ 11:15:38
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Nähä du nu hittar jag inget nytt ändå :)

Svar: Ha ha ha nu tog du mig på bar gärning. Tiden springer iväg. Men det kommer. Veckans ämne blir att fota FEM olika Real Life situationer från vardagen som man normalt sett skulle ha blogg-stylat. Så att du kan börja fundera ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-27 @ 13:12:54
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0