Skrivet den: 2013-05-23 Klockan: 23:52:47

Här tittas det på tapeter

....för jag skulle tycka att det vore roligt att tapetsera en snutt av ungarnas rum med nån färgglad tapet.
Men det är inte det lättaste...
 
Här kör man inte med tapeter i husen. Man målar direkt på stenväggarna. Ganska så praktiskt eftersom det just är stenväggar och stenväggar har en tendens att falla sönder ganska så lätt.
Ungarna kör lite vilt med bilarna här inne och vipps så har en bit av nåt vägghörn fallit av.
Eller man går in i väggen med något - vipps.
Eller barnvagnen i hallen har varit en speciell väggmarodör - vipps.
 
Inte många väggar är hela här hemma.
Mycket praktiskt då att bara kunna spackla över och måla på (om man nu hittar rätt kulör >>> ;) )
 
Men det FINNS tapeter här.....har jag sett ;)
Inte inne i något hem då, utan i färgaffären. Där har jag sett tapetkataloger att bläddra i.
 
Nu är det ju inte riktigt läge att sätta sig i en färgaffär och bläddra i tapetkataloger när man har två skitungar med myror i byxorna som springer omkring. Men här-om-helgen, när vi var och köpte det sista till Irmas rum. Eller sista och sista för där fattas ju fortfarande mycket än, men i alla fall så att hon skulle kunna flytta in där. DÅ mutade jag till mig en halvtimmes LUGN & RO, själv med tapetkatalogerna och fick fram ett par alternativ.
 
 
Till Irma:
 
- Jag vill ha något som passar med hennes lila rum.
- INTE något med prinsessor eller annat barnsligt då dessa troligtvis kommer att få hänga med tills tidernas slut.
- Jag vill inte ha för mycket vitt i dem, för ska man lägga så mycket pengar som det nu kommer att kosta, ja då vill jag ha valuta för stålarna ;)
 
Men det är svårt.
För det är så dyrt.
Och EGENTLIGEN så har jag ju fallit redan för denna som inte finns här och som INTE är något billig av sig.
 
Bild lånad härifrån >>> (PiP)
 
 
Och till Alexander såg jag dessa aspiranter:
 
Men är inte heller 100% med dessa då jag fastnat för denna tapet >>> som jag heller inte hittar nån liknande av här.
 
Arrrrgggghhh!
Att det ska vara så svårt.
Att det ska vara så dyrt. 1000 kronor för att göra en fondvägg. EN VÄGG!!!!
Vinna på lotto kanske.
 
Approppå pengar så fick jag ett erbjudande om 6 veckors sommarjobb här under juni månad. Ett ganska så jobbigt sådant. Ta hand om en gammal dam 12 timmar om dygnet.
Men ungarna skulle kunna få vara med och allting skulle gå att ordna så klart.
 
När jag fick höra lönen så var det inte ens något att tänka på.
Ja tack.
Det ordnar sig nog tänkte jag.
Och började göra upp planer för allt vi skulle kunna köpa, allt vi skulle kunna göra på semestern, allt som vi skulle kunna betala av osv.
 
Dagen efter så fick jag reda på att jobbet gått till en annan.
Besvikelsen var stor i Familjen Kaos läger.
Men kanske att lättnade var ännu lite större.
 
Nu kan jag njuta av det sista riktigt lediga sommarlovet med skitungarna. För hur gör "vanliga" föräldrar när de måste jobba på sommarlovet?
Nu kommer jag åtminstånde kunna vara ledig tillsammans med dem.
Visserligen utan att kunna göra något.
Men det ska var VI.
Om vi så ska gå varandra på nerverna i sommarstugan ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag gillar tapeten med ugglorna på! Och jag och mannen delar upp sommarlovet för att någon av oss ska vara hemma och hitta på saker med ungarna hela sommaren. Fast det vill inte ungarna, de är så stora att de hellre vill vara själva... Så njut nu så länge du kan ;-)

Svar: Ja det måste bli så va, att man delar upp det. Men tråkigt för familjen att inte vara alla tillsammans.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-24 @ 22:45:46
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Marianne Pettersson

Jag gillade ugglorna också. Tvärrandiga tapeter är snyggt men jag tror att de kan vara väldigt svårt att få till perfekt om väggarna inte är helt raka.

Svar: Ja tvärrandigt är jättefint. Undrar om jag ska våga mig på det.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-25 @ 12:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0