Skrivet den: 2013-05-10 Klockan: 01:20:00

Här fick "torsdagen from hell" slänga sig i väggen

...för det gick ÖVER förväntan idag.
Jag är så jäkla nöjd.
OCH trött, men ändå sitter jag här med klockan alldeles för långt gången.
Jag måste ju få skryta ;)
 
 
 
 
Jag vet inte vad det är, och jag har funderat SÅ på det: VAD det är som gör att vissa dagar bara känns så jäkla bra, varför vissa dagar bara flyter på och varför det i slutänden slutar så där lyckligt som det gör i sagorna.
VAD?
Jag vill veta.
För jag vill ha det så JÄMT.
 
Jag var ju dödstrött idag >>>.
Somnade nästan vid datorn.
Somnade nästan på bussen till bredvidgången.
Ingen bra förutsättning alls.
 
.....eller kanske den bästa.
 
Det KAN vara att skolhämtningen gick UTAN bråk när vi skulle gå hem utan att få ha lekt utanför skolan med kompisarna.
Det KAN ha varit att skitungarna inte bråkade nämnvärt medans jag lagade mat.
Det KAN vara att jag beslöt att laga en garati-rätt till lunch istället för den planerade fisken. Som gick både snabbare och vi slapp mat-gnället vid bordet.
Det KAN vara att jag började med SÅ gott om tid att jag trodde att vi skulle komma jättemycket för tidigt. (Vilket vi naturligtvis INTE gjorde, vi är ju vi. Men vi kom i alla fall i god tid, precis som önskat.)
Det KAN ha varit att ungarna gillar buss och var därför på strålande äventyrshumör.
Det KAN vara många saker.
Om jag bara visste VAD ;)
 
Men vet ni vad jag TROR var nyckeln?
Och jag skäms nästan över att inse detta.
Men det var nog att jag var trött.
Skittrött.
 
Jag orkade inte stressa.
Jag orkade inte bry mig.
Jag orkade inte tjata.
 
Och hur mycket jag än O-gillar det beteéndet, så får jag medge att det funkade med skitungarna, det gick hem hos livet.
Eller så var det bara ett sammanträffande.
 
Men tanken på att jag kanske skulle börja med lugnande flög förbi i mitt medvetande.
För att lyckas med denna super-mamma-roll som gäckar mig så ;)
 
/Y
En mycket nöjd som går till sängs med sin "torsdag-from-hell" och lägger den till handlingarna.

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Jomen så är det, plötsligt vänder det! Du har ju ganska små barn, särskilt den lilla, och det är tuffa år! Det blir bättre, så otroligt mycket enklare när barnen är några år äldre.
Kramar

Svar: Ja jag känner redan förändringarnas vindar blåsa. Det går frammåt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-10 @ 09:12:24
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Marlene

Skitungarna blir ju äldre, så de där dagarna kommer att bli fler och komma tätare. Jag lovar :-)

Svar: Lovar låter bra. DET lägger jag på minnet ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-10 @ 09:31:49
URL: http://fdensammamamman.blogspot.com/
Postat av: AnneliH

Vissa saker förundras man över :) Härligt att du hade flyt!
Jag var också trött så ögonen gick i kors...men det var nog bara vädret som var tryckande och allt som håller på att slå ut här hemma.
Ha en härlig fredag!!

Svar: Ja jag hörde det att sommaren kommit på en gång. Härligt!
Yohanna i Las Palmas

2013-05-10 @ 10:07:06
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Tanja

Härligt att ha flyt!Säger som ovan, det blir bättre ju äldre barnen blir... eller så är det att man lär sig att välja sina strider. Trevlig helg!!!

Svar: Då litar jag på det och ser fram emot vad som komma skall ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-10 @ 17:31:05
URL: http://www.tattir.bloggplatsen.se
Postat av: Ruth i Virginia

Ungar känner så väl, hur mamman känner sej. Är hon spänd, blir dom spända. Om man kan släppa loss och njuta av sina ungar, tror jag att dom liksom vill hjälpa till för att få en trevlig atmosfär.
Här är det Mors Dag på söndag. Dotter och dotterdotter kommer hit med fin lunch. Jag behöver bara duka bordet. Happy!!!

Svar: Så rätt så rätt. Men jag tycker inte om att vara för slapp heller. Jag vill säja ifrån att det där tolererar jag inte. Då får man passa på och önska TREVLIG MORS DAG idag ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-11 @ 06:05:37
Postat av: Meekatt

Du kan ha löst mysteriet. Lugnande medicin. ;)

Men ja, vissa dagar är bara väldigt bra...men man kommer snart in i kaoset igen. Passa på och njut!

Svar: Lugnande ja.....Njöt njorde jag. Men nu vill jag ha MER. Och jag vill VETA VAD var det som var den lyckade ingrediensen. Många frågor INGA svar ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-11 @ 09:08:15
URL: http://www.meekatt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0