Skrivet den: 2013-03-14 Klockan: 00:46:39

Sammanställning av Real Life - Fredagsmys

Veckan som var handlade Real Life om FREDAGSMYS och jag söker fortfarande med ljus och lykta efter det där pefekta myset som alla berättar så lyriskt om. För alla de som skrivit in här har, på inga vägar, beskrivit det myset som jag hade förväntningar om.
 
Kanske så existerar det inte ;)
 
 
 
 
Det jag har lärt mig nu, eller som jag har på känn ska komma, är att FREDAGSMYS, det är den där känslan som man har på fredagskvällar. När föräldrarna stressar ner för de inte har några tider att passa. Och om föräldrarna stressar ner, låter allt ha sin gång och ta sin tid, ja då blir ungarna mer medhjälpliga, krånglar mindre, spexar till det lite roligt och allt blir då bara så SKÖNT i bröstet.
Och just MYSIGT.
 
DET är min förhoppning om framtiden. Skönt i bröstet och själen. Och mindre stress och trilskande ungar.
 
Sen om vi käkar tacos tillsammans eller står ensamna i köket och plockar upp veckohandlingen, spelar ingen roll egentligen...
 
 
Fredagsmysare denna veckan är:
 
- Wildrose berättar att fredagsmyset hemma hos dem är inget som de planerar, men blir det av så är det ofta dricka, chips och godis som står för det myset. Har hon tur äts allt upp under myset. Otur är att det blir över som hon sedan äter upp i veckan som kommer ;)
 
- Ansibecki skriver helt sonika, rakt på sak:
"En till sak jag har lärt mig om fredagsmys sedan barnen blivit lite större är att myset är det vi äter. Det är alltså tacosen eller godiset som är myset, inte det faktum att vi äter tillsammans hela familjen i soffan."
 
- Freja, som inte kan vara med denna veckan, skriver istället:
"Ohh, kan inte vara med den här veckan. Fast det gör inte så mycket för vi har inget fredagsmys att tala om. Möjligtvis gör sonen tacos eftersom det är hans älsklingsrätt, men sen kollar ungarna och mannen film, eller så spelar de olika spel, och jag slappar i soffan och bloggar. Vi slappnar av på olika sätt och myser tillsammans på lördagen i stället med lördagsgodis. De senaste veckorna har mellot varit myset..."
 
Nehe, inget perfekt fredagsmys där heller ;)
 
- Jenny berättar att eftersom hon kämpat med vikten hela tiden så har det aldrig riktigt blivit något fredagsmys hemma hos den, förutom de obligatoriska tacosarna. Sedan går var och en på sitt håll och slappar.
 
Men så kommer hon in på det som jag också frågat mig under denna "operation fettsanering" som jag hållit på med under de senaste åren:
"Jag är ju emot det här med att man måste ÄTA hela tiden - för att det liksom ska räknas som trevligt. Man kan väl ha trevligt ändå?"
 
Varför är det så?
Nån som har ett svar?
 
Då får jag tacka för denna veckan och så ser jag fram emot nästa vecka med nya utmaningar och vinkelvolter ;)
Nu är det snart helg igen.
Inte klokt va...
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Jag missade :/ även fast jag fick länken. Ibland vet jag inte hur det är uppe i hjärnkontoret. Resfebern kanske, men iaf så flyttade "Fredagsmyset" ut tillsammans med barnen. Numera myser vi på när det faller sig, det kan vara en vanlig tisdag. Det beror alldeles på hur man känner sig. Mannen i huset lagar som oftast lite "lyxigare" maträtt till lördagskvällen. Det behöver ju inte handla om att man ska äta för att mysa. Lägga sig i karet med ett glas vin, det kan vara lyxigt eller att bara ta en "tupplur" bara sådär en eftermiddag.
Nu ska jag förbereda mig att ta på mig alla kläder jag har till min morgonpromenad. Vid -17gr så kan jag tänka att det behövs!Vem skrämde bort våren?
Ha en bra dag där borta i "paradiset" :)

Svar: Ja nu kan jag tror att resenerverna börjar att göra sig påminda ;) Härligt!
Yohanna i Las Palmas

2013-03-14 @ 07:16:01
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Kenneth

tror du har enpoäng där med fredagsmyset :)

Svar: Ja jag tror jag är den på spåret ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-14 @ 07:25:44
URL: http://rothvoss.blogspot.se/
Postat av: Freja

Hahaha, så fick jag vara med ändå, snälla du! Nu ska jag snurra runt hos de andra!

Svar: Klart att du fick när du hade sån anti-fredagsmys som vi andra hade ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-16 @ 22:32:54
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0