Skrivet den: 2013-03-21 Klockan: 00:27:00

Sammanställning av Real Life - Badrumsskåpet

Planerna för dagen fick drastiskt ändras när Älsklingen fick omplacerat torsdagsmöte till onsdagen. Den planerade presentjakten fick bytas mot födelsedags-bull-baket till Alexanders fikastund i skolan på fredag.
 
 
 
(bullbak på instagram - yohannailaspalmas)
 
 
Alla barnen (ja inte alla men ni vet ju hur det är...alla andra...) brukar ha med sig godispåsar att bjuda sina klasskamrater på när det är deras födelsedag och jag vet inte om jag tycker att det är en sån bra idé alla gånger. Förra året så gnuggade jag hjärncellerna lite och kom upp med ideén att han kunde få bjuda på FIKA istället. Den så GENUINA svenska traditionen som inte existerar på något annat håll.
 
Detta året tar jag det en bit längre och hade tänkt mig att baka kanelbullar som han skulle få med med några paket mjölk att bjuda på.
Men bullbaket skulle ju ske på torsdagen hade jag tänk. Så att det inte skulle finnas några bullar HÄR hemma som skulle kunna ligga och locka.
Nu blev det inte så utan nu ligger det ett helt lass med nygräddade bullar ute i köket.
Jag har redan dragit i mig TVÅ......buääääää :(
 
 
 
 
Men onsdagskväll är onsdagskväll och jag har en Real Life att sammanställa. Den om badrumsskåpen >>>.
 
Jag fick en förfrågan om jag brukar snoka i andras badrumsskåp när jag är borta.
Ha ha. Det kan man kanske tro, nu när jag ville snoka i era. Men saken är den att jag själv är tråkig så det knastrar om det.
Jag har kanske varit på G att snoka, men alltid haft nån tråkig jäkel på axeln som sagt att HUR kul skulle det vara om nån kom hem till dig och snokade i badrumsskåpet?
 
Tråkig som fnöske.
Jag sa ju det.
För VAD i hela friden gör det om man snokar i nåns badrumsskåp?
Det är ju inte så att man brukar ha skelett där heller ;)
Det som BRUKAR finns i våra badrumsskåp är ju helt vanliga saker.
Ack så privata.
Men otroligt vanliga.
 
Jag tror inte att någon, i vår ålder (som jag inbillar oss att vi är här), längre chockas av att se en kådis där om det nu är där man förvarar sånt. Alla vet vad sådana är till för och att det säljs sådana så nån måste ju använda dem ;)
Eller en sönderanvänd tandborste som behövs bytas. Det vet vi ju också att allt för ofta står man där och borstar och tänker på att man måste byta borste. Men så fort som munnen är ursköljd så är den tanken borta igen.
Eller vad är det mer för konstigt pinsamt som man har där?
Det konstigaste jag har är nog skokrämen. Men den var för stor att få rum nån annanstans. Och speciellt pinsam är den inte heller. Om det inte nu är någon som skulle få för sig att den används till något HELT annat. DET skulle ju kunna vara lite pinsamt ;)
 
Så, tittar ni i andras badrumsskåp?
 
 
Här kommer det badrumsskåp. Se upp!
 
- Anna har ett STORT badrumsskåp med STORA spegeldörrar så man kan spegla sig i dem riktigt bra. Vart sitter skåpet? Ja, kanske inte på den platsen där man brukar vilja se sig själv sitta ;)
 
- Wildrose visar upp sina alldeles otroligt organiserade och städade hyllor. Är det säkert nu att du inte bloggstylade ;)? Och kommer med världen bästa tips för de gånger då toan är upptagen och det är bråttom.
 
- Jenny HAR inget badrumsskåp. Hur är det möjligt? Kan man överleva? Ja, det GÅR faktiskt...
 
- Lisbeth, som är ny här och hakar på, klarar sig lindrigt undan denna veckan med sin alldeles speciella lösning på badrumsskåpet. Så smakar maten konstigt hemma hos henne så vet vi nu varför ;)
 
Ha ha ha ni är för sköna.
Jag trode inte att någon skulle vilja ställa upp och visa upp detta, men si det var det och det är jag så himla tacksam för. För som vanligt så har något helt skittråkigt blivit skämtat om och förevisat över, så nu känns det helt normalt att veta vad folk har i sina skåp ;)
Tack!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Hahaha, nej tyvärr inget bloggstajlat här inte. Jag photoshoppar inte ens i min blogg! Jag är heeeelt real life! :)

och kikar jag i andras skåp... hehe ja det gör jag nog ibland. man önskar ju att man skulle få se något riktigt spännande! Men nej. Icket. Och glidmedel är ju inte heller så häftigt, de har ju de flesta :D

Svar: Ja om vi ska bli chockade får det vara något med rejält än så ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-21 @ 10:54:01
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0