Skrivet den: 2013-03-12 Klockan: 13:26:15

Här har ni äkta lycka

...för det är vad den här tjejen OCH hennes mor känner över dessa påsar som vi var och hämtade hos en kompis i fredags innan veckohandlingen.
 
Vad tror ni att det är?
Vad kan få TVÅ tjejer att hoppa jämfota av lycka och vilja slita ut allt innehåll och bara frossa?
 
- Det här är MITT, säjer Irma.
- BARA mitt, säjer hon med stolthet och besatthet i rösten ;)
 
 
 
 
NATURLIGTVIS!
En påse med skor.
Och en påse med kläder.
Kompisens två döttrar hade haft garderobsrensning och fått ihop en hel drös med skor och kläder som inte längre passade, som de var trötta på eller som de helt enkelt inte ville använda.
Tjejer är ju så....har jag hört ;)
 
Peppar peppar så har vi inte kommit dit än här hemma, där det är världskrig varje dag om vad man ska ha på sig och vad man ABSOLUT inte kan ha på sig.....någonsinn ;)
 
Bägge skitungarna tar på sig det som mamma lägger fram, helt utan protester.
Och JA, jag njuter av att NÅGONTING går bra i denna familj.
Jag är också väldigt medveten om att detta kan vara för en VÄLDIGT kort tid. I alla fall med Irma. Jag har fått höra än den ena, än den andra skräckhisorien, om hur det går till i de andra hemmen som innehar flickor i familjens barnaskara.
Inget fördomsfullt.
Det verkar vara så bara.
 
 
 
 
Sommaren är räddad och så även nästa vinter.
Jag har ingen stolthet här, jag tar glatt emot vad som ärvas kan. Tänk efter TVÅ tjejer så är nästan alla dess saker nästan sprillans nya.
Varför skulle man inte kunna använda dem fler gånger?
 
På det här sättet kan man frossa i MASSA kläder och skor, precis som jag vill ha det, UTAN att behöva slösa en massa penningar.
Och snart börjar loppis-säsongen också ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt !!!
Mina tjejor har det aldrig varit några problem med då de var små, men idag duger ju inte "vad som helst" så klart ... (gör det ju inte åt mig heller)
krami

Svar: Jasså! De växer upp och blir kräsna ;) Då får jag passa på och njuta nu då.
Yohanna i Las Palmas

2013-03-12 @ 13:43:26
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: Caroline

JA nog är tjejer mer intresserade av kläder, även i den åldern.
Men pojkar kan de också, "nej inte den tröjan!" ;)

Kram

Svar: Jasså kan de också, pojkarna? Här är det annars bara pappan som bångstar med kläderna ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-13 @ 02:43:13
URL: http://barbaskon.blogspot.se
Postat av: Kenneth

ja visst är det härligt o få en massa kläder o jag har erfarenghet av både lugna stunder o kaotiska stunder när det gäller barn o kläder :)

Svar: Jo visst brukar det vara så. Lugnt ibland och världskrig för det mesta ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-13 @ 07:18:32
URL: http://rothvoss.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0