Skrivet den: 2013-06-12 Klockan: 15:49:08

Real Life - Mitt HEM

Här-om-veckan, när vi var i sommarstugan och det var långhelg >>>, och det var dags att åka hem, så tittade vi på varandra Älsklingen och jag och sa till varandra:
- Det ska bli ganska så skönt att komma hem. Till min säng, till mina saker och till vårt HEM.
 
Jag fattar inte!
När man har chansen att få vara i sommarstugan, ha uteplats och sol och bad så mycket som man vill. Ja inte riktigt den där helgen då eftersom det mest var molnigt hela tiden.
Men annars.
Ska man längta hem då?
 
Fast nu, efter två veckors molnigt tråk-väder i Las Palmas så är jag lika sugen på att åka tillbaka till sommarstugan igen.
Solen drar.
Den är verkligen livet.
 
 
 
 
 
 
Men mitt hem är verkligen mitt hem, och det tänkte jag att vi skulle spåna om lite nu i veckans Real Life.
Vad Real Life är >>>.
Tidigare Real Life att titta på >>>.
Och det är bara att hänga på: the more the merrier (ju fler desto roligare) ;)
 
Tänk att det ska vara så skönt att komma hem. Hur roligt man än har haft det borta så är det alltid på något sätt skönt att komma hem.
Det är inte roligt att åka hem, att semestern är slut, att packa upp osv.
Oh nej då!
Men det är skönt att komma hem dit det luktar hemma, där alla sina saker finns, att få sova i sin säng, få gå på sin egna toa ;)
 
Men det är inte alltid det känns så om mina hem.
När jag bodde själv i Göteborg hatade jag mitt hem. Försökte alltid hitta på något att göra så jag slapp att gå dit.
Något fattades där.
 
Och en jobbarkompis till Älsklingen försöker alltid att sinka sitt jobb så att han ska slippa komma hem för tidigt.
Bråk hemma kan man tro.
 
Och en annan kompis går alltid och sätter sig på nån bar och försöker att undvika att behöva åka hem.
Det är för tomt där tror jag.
 
 
 
Så vad tror ni?
- Vad är det som gör ett hem ett hem, ett ställe där man trivs?
- Trivs du i ditt hem? Varför/varför inte?
- Har du haft ett hem där du inte trivts, alt. stormtrivits?
- Hur känner du för att åka hem från något roligt?
 
Skriv och berätta på din blogg tills pâ TORSdag, om det du VILL berätta om. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På TORSdag kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra och få se hur det känns inför hemmen.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Det bästa med att vara borta, är att komma hem!
Tre veckor är gränsen för mej, även om jag är i Sverige, för då sätter hemlängtan in. Tillbaka till "det gamla vanliga". Mitt frukostkaffe och Washington Post!

Svar: Ja det är konstigt den dar hemlängtan som sätter in. Även om man är på ett härligt ställe.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-12 @ 20:21:30
Postat av: Mor o Far

Lilla Irma är hon sjuk igen?

Svar: Ja un är hon sjuk, lilla gumman.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-12 @ 20:25:56
Postat av: Jenny

Nu har ju mitt liv lugnat ner sig lite, så nu SKA jag vara med igen :)
kram

Svar: Låter härligt!
Yohanna i Las Palmas

2013-06-12 @ 23:05:06
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

http://wildrose.blogg.se/?tmp=792777

Klar!

Svar: Tack så mycket!
Yohanna i Las Palmas

2013-06-13 @ 15:51:12
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/
Postat av: Jenny

mitt bidrag kommer här:
http://jennysviktigaliv.blogg.se/2013/june/mitt-hem-ar-min-borg.html

Svar: Tack så mycket!
Yohanna i Las Palmas

2013-06-13 @ 18:29:49
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: Anonym

Ååh synd att jag missade! :(

Svar: Ja men snart är det dags igen. Ska bara laga lunch.
Yohanna i Las Palmas

2013-06-16 @ 11:09:29
Postat av: Tanja

Blev anonym av någon konstig anledning ...

Svar: Ibland blir det konstigt....;)
Yohanna i Las Palmas

2013-06-16 @ 11:10:25
URL: http://tattir.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0