Skrivet den: 2013-07-31 Klockan: 01:27:15

Real Life - Semesterstatus

Förra året, för EXAKT ett år sedan hade vi ett Real Life om statusen på semstern >>> (med sammanställningen >>>).
DÅ var det dags att packa ihop den och åka hem för oss.
I år ligger vi i startgroperna för att åka till den.
 
Jag tycker att vi kör en i år igen.
 
Vad Real Life är >>>.
Tidigare Real Life att titta på >>>.
Och det är bara att hänga på: the more the merrier (ju fler desto roligare) ;)
 
 
 
 
I år har Älsklingen semester i augusti och vi ska köra budget-semester och vara i gratis-sommarstugan och snåla på svärföräldrarna ;)
Nej men vi ska semestra på hemmafronten, laga all mat själva och försöka att koka soppa på en spik vad det gäller aktiviteter.
 
Jag har en massa planer på vad jag VILL göra: läsa en massa böcker, INTE bråka med familjen, åka till andra stränder än de vi brukar vara på, äta och dricka massa gott, gå på loppis, umgås med vänner m.m.
 
Verkligheten brukar ju bli en annan.
 
Men jag har en sak jag vill försöka uppnå, ett stadium, ett sätt att tänka, en känsla jag har på känn att jag skulle kunna känna.
Avslappning.
 
Jag har för det mesta en massa spring i kroppen, en massa ideér på vad jag vill göra, en massa saker jag vill hinna med. Det blir oftast så att när jag väl är ledig och ska slappa så finns det så mycket som jag vill hinna, som jag känner att jag BORDE hinna att det lätt blir en ständig stress i kroppen på mig.
Jag har svårt att bara vara.
 
Ex:
Vi är i sommarstugan och ska gå till stranden. Då blir det en lätt stress på morgonen när vi vaknar att vi sovit länge. Något som jag borde vara själaglad över. MEN! Vi måste ju hinna till stranden INNAN allt folk kommer och vara där tidigt så att vi ska hinna få ut så mycket som möjligt av dagen. Så vi hinner hem innan ungarna blir hungriga, innan det blir försent att äta lunch.
Och så ska vi äta frukost, och det ska smörjas in ungar, och borsta tänder, och packas picnic-korg och jag vill inte ha med samma gamla tråkiga smörgåsar som alltid.
Tiden den går...
Och så blir jag stressad.
Och så blir jag irriterad.
Och så njuter jag inte.
Fast jag har alla skäl i världen att njuta.
 
Så denna semester vill jag försöka uppnå ett tillstånd som är avslappning, näst intill uttråkad.
Att inte bry mig.
Bara flyta med.
Det-gör-inget-attityden.
Jag tror att den fungerar bättre på skitungarna.
....och för hela familjen.
Det spelar ingen roll.....för vi har semester......typ ;)
 
Jag ska verkligen anstränga mig.
 
 
Hur har du det med semestern?
- har du haft / har just nu / ska ha semester?
- vad har du för planer alt. hade för planer?
- något nytt för i år?
- hur känns det med semesterfeelingen?
- och hur lyckas man med en bra semester?
 
Vi kör vi tills pâ FREDAG.
Skriv och berätta på din blogg tills pâ FREdag, om det du VILL berätta om. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På FREdag kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra och få Kika på varandras semestrar.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Hahaha, jag är såglad att vi inte är strandmänniskor. Slipper den stressen helt :P
Jag skall se om jag får till ett inlägg ikväll!!

Svar: Inte strandmänninskor? Det trodde jag att ALLA var ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-31 @ 09:33:17
URL: http://madelein.se/
Postat av: Queen of Kammebornia

Åh, vad bra du beskriver det. Hur drömmen och verkligheten inte alltid går ihop. Jag skrev om den där stressen häromdagen...
http://queenofkammebornia.se/2013/july/hall-kaften-2.html

Svar: Det känns pâ nâgot konstigt sätt skönt att man inte är ensam om att stressa ihjäl sig pâ semestern ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-31 @ 09:49:11
URL: http://queenofkammebornia.se
Postat av: Marie-Louise

jag ska se om jag hinner vara med denna omgång :) Kram

Svar: Det vore trevligt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-31 @ 11:16:44
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Marlene

Jag är med!
http://fdensammamamman.blogspot.se/2013/07/hur-semestrar-forandras-med-barnens.html

Svar: Jag har varit inne och läst och begrunnat.
Yohanna i Las Palmas

2013-07-31 @ 12:18:51
URL: http://fdensammamamman.blogspot.se/
Postat av: AnneliH

Semester vad är det? :)
Här jobbas det. Har inte haft orken att skriva, önskar att jag kunde få ihop några rader....Ha det fint i "Putte" (blundar jag så är jag där)

Svar: Men det är ocksâ en semesterstatus att berätta om. Alla har inte semester. Hoppas att du fâr lite ledigt ocksâ.
Yohanna i Las Palmas

2013-07-31 @ 12:48:53
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Jag funderar och återkommer!

Svar: Jag ser fram emot det som vanligt.
Yohanna i Las Palmas

2013-07-31 @ 20:44:37
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Tanja

Jag är med denna gång :)

Svar: Jättebra!
Yohanna i Las Palmas

2013-08-01 @ 11:49:32
URL: http://tattir.bloggplatsen.se/
Postat av: Freja

Mina kommentarer igår verkar inte ha funkat. Jag ÄR med, men nu skickar jag via mobilen och fixar inte att länka. Vet inte ens om jag lyckats få till adressen rätt för kommentarer. Men du hittar förhoppningsvis till mig ändå...

Svar: Konstigt men de andra kommentarerna kom inte fram. Tur att du skrev denna så jag blev varse. Ibland beter sig tekniken väldigt lustigt.
Yohanna i Las Palmas

2013-08-03 @ 07:39:40
URL: http://frejareddevil.wordpress.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0