Skrivet den: 2013-04-16 Klockan: 01:10:01

Real Life - Skor

Jag ÄLSKAR skor.
Och handväskor...
Jag kan inte få nog av dem.
Senast idag förälskade jag mig i en handväska som jag inte fick med mig hem :( (det suger att vara fattig) men som jag kommer att drömma om i natt.
Därför kände jag mig väldigt lockad när Wildrose föreslog att vi skulle ta en titt i skogarderoben.
 
 
 
 
Veckans Real Life alltså. Och denna veckan handlar det om SKOR. Mina favoriter ;)
Vi kör tills på TORSDAG.
Så kan vi alla läsa om hur vi har det i det RIKTIGA livet på torsdag kväll (natt, om jag känner mig rätt ;) ).
Alla välkomna såklart.
Vad Real Life är >>>.
Tidigare Real Life att titta på >>>.
Och det är bara att hänga på: the more the merrier (ju fler desto roligare) ;)
 
För att vara en riktig skonörd så har jag förvånansvärt få skor i skogarderoben. Kanske BARA 15 par. Det är ju en piss i Oceanen jämfört med Hollywoodfruarna ;)
Men av dessa 15 så kanske jag bara använder 3 flitigt, 3 andra- då och då, och resten sitter nästan bara där som prydnad. Många som jag köpt för att jag inte kunnat motstå och sedan aldrig fått tillfälle att använda.
 Eller det som är MEST vanligt: jag får ONT av dem.
 
Förklaringen till varför jag har så få skor, när jag bor här där skor är både billigt och man kan använda finpjuck året runt utan att vara tvungen att tänka på väder och vind, är nämligen att jag har så jäkla dumma fötter.
Jag får ont av ALLA skor.
 
Dels så är fötterna korta så jag har en liten storlek. Men samtidigt är de breda så de kommer inte ner i de storlekar som jag har på längden.
Så har jag hög hålfot så nästan alla skor sitter åt över översidan på foten och kapar blodflödet till tårna. Och som om inte det var nog så har jag hälar som sticker ut och ALLTID blir skoskav och blåsor på.
 
Gråt och tandagnisslan ;)
 
 
 
Jag säjer att jag får ont och skoskav av ALLA skor, men det finns ETT par som aldrig gett mig problem och det är mina tennispjuck som jag har nu.
De var svindyra när jag köpte dem, och jag köpte till ett par ÄNNU dyrare iläggssulor till dem. Men de har hängt med nu i snart FYRA år. Och då har jag använt dem flitigt, minst sagt. MINST en timmes promenad om dagen, VARJE dag, i alla väderlekar.
De är slitna nu, men hänger ändå med ett tag till med nya iläggssulor som jag skaffat.
DET kan man kalla kvallisort ;)
 
Andra skor som sticker ut i min garderob är annars 40-års-krisarna >>> & >>>, som köptes in i ett ögonblick av spontan förälskelse. För de passar absolut inte in i min garderob.
Och så de NYASTE skorna som jag köpte i Sverige nu i vintras. Visste att jag ville ha ett par svarta finskor som var sköna, tidlösa och som kunde hänga med ett par år utan att tröttnas på. Och då såg jag dessa...
Ja vi får väl se hur länge de hänger med.
Jag har varit ute med dem två gånger i alla fall och överlevt ;)
 
 
Nu så.
Er tur.
- Hur är ditt förhållande till skor? Hat - Kärlek - Likgiltig?
- Hur har du dina skor?
- Vad har du för skor?
- Vilka använder du mest?
- Vad är det viktigaste med skor?
- Har du några som sticker ut? Favoriter, mest använda, överaskningar, ögonblicksförälskelse, aldrig använda osv.
 
Som vanligt så skriv och berätta på din blogg tills pâ torsdag, om det du VILL berätta om, fota om du vill. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På torsdag kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Oj, vilken fin ordning du har på skorna!...själv har jag dem hullerombuller lite här och var där de får plats :)

Svar: Låter intressant. Hoppas jag att vi får se på kort snart ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-16 @ 12:20:23
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Jessica Högberg

wow... den där ordningen har inte jag... på skor heller;)

Svar: He he det är bara för att garderoben är RELATIVT nyinflyttad. Innan hade jag inte så heller ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-17 @ 13:46:50
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Klar! :)

Svar: BRA! Spännande.
Yohanna i Las Palmas

2013-04-18 @ 18:10:25
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/
Postat av: Jenny

Blev ett snabbt inlägg för att hinna vara med:
http://jennysviktigaliv.blogg.se/2013/april/skor.html

kram kram

Svar: Ingen fara. Jag ska sätta mig NU och göra sammanställningen ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-18 @ 20:58:39
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: Lisbeth

Det blev inga bilder idag, men nu är jag med iaf - även om det blev sent!
KRam
http://www.bettans-place.blogspot.se/2013/04/mera-shopping-och-real-life.html

Svar: Härligt! Jag kikar in.
Yohanna i Las Palmas

2013-04-18 @ 23:41:01
URL: http://www.bettans-place.blogspot.se
Postat av: Anna

Åh, missade jag etta! Jag har haft fullt upp hela veckan och inte suttit vid datorn (utöver jobbet då) och helt missat detta! Jag som älskar skor och köpt två par denna vecka! Nåja, så kan det gå! Blir kul att läsa de andra i alla fall!

Svar: Det är bara att skriva ihopa något nu på momangen, jag sitter med sammanställningen just nu ;) Kul med ett skofreak till ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-19 @ 15:25:25
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: AnneliH

Glömde ju länka till dig...men nu är det gjort :)

Svar: Och jag har lagt till ditt bidrag.
Yohanna i Las Palmas

2013-04-20 @ 13:21:38
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0