Skrivet den: 2013-04-04 Klockan: 13:44:17

Här blev det en FLOPP-dag

...igår när ingenting gick som det skulle eller förväntades.
 
Jag tänkte vara super-mamma och dra iväg familjen på något kulturellt och miljöinriktat när en väninna informerade mig om att de skulle fira en speciell autism-dag och släppa iväg en massa sköldpaddor, som de haft under observation, tillbaka i fihet på en strand inte långt från Las Palmas.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fråga mig INTE hur autism, miljö och frisläppande av sköldpaddor hänger ihopa, men jag tykte att det lät spännande för ungarna att åka och titta på.
 
NOT!
 
Det var nära att vi inte kom därifrån med livet i behåll.
Precis som vanligt när det ordnas något här (av spanjorer) så är logistiken och planeringen helt åt fanders och folk beter sig som värsta barbarerna.
Det verkade som att vi var på rock-konsert med ett gäng fulla ungdomar. Och DET var vi inte....
 
Det var inte mycket folk där, faktiskt alldeles lagom.
De hade satt upp en liten avspärrning på stranden, som en liten bana för sköldpaddorna att gå ner till vattenbrynet.
Alla barnen satte sig vid sidan av avspärrningarna och så ställde sig de vuxna bakom för att titta.
Så långt, allt lugnt.
Men så kom de med sköldpaddorna och alla fotografer började springa mot dem för att få förstasides-stoff och barnen och de vuxna började följa efter.
Det blev kaos och jag bara såg hur folkmassan vällde fram över de sittande små. Jag kunde inte göra något för jag stog på andra sidan och fotograferade och kännde hur paniken vällde fram i bröstet på mig.
Som tur var hade Älsklingen fått tag i Lillskattens luva på jackan och kunna dragit iväg med henne i skydd. Guldklimpen som kan försvara sig bättre hade blivit utknuffad i vattnet men i alla fall fått första parkett när sköldpaddorna sattes i vattnet.
 
Jag såg inte ett smack, bara ryggar och kameror.
Därför är, den enda sköldpaddsbilden som finns, en bild från väninnan som lyckades bättre än jag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så kan det gå.
Eller rättare sagt, SÅ går det till HÄR.
Jag blev så skitbesviken på folket att vi bara drog hem direkt efter att det var över.
så.himla.trött!!!
Det var ju barnens grej och de som skulle se föri tusan...
 
Och så kom vi hem, jag fick ungarna i säng och så skulle jag på blinddate >>>.
Och det gick ju inget vidare heller :(
 
Men nu är föräldrarna på väg hit så vi ska åka söderöver nu när jag hämtat Guldklimpen i skolan. Jag, två skitungar och en OCEANÅNGARE.
Lycka till ;) !
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Jisses, jänta, vilka NON-äventyr du är med på!!!
Varma medkänslor flyger över Atlanten.
Hang in there. Mamma kommer ......

Svar: Ja här händer det spännande saker mest hela tiden ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-04 @ 16:05:06
Postat av: Ruth i Virginia

Jisses, jänta, vilka NON-äventyr du är med på!
Hang in there! Snart kommer mamma ....

Svar: Ha ha ha ja här går det vilt till. Spännande saker nästan varje dag ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-04 @ 16:19:30
Postat av: Freja

Jag har varit med om liknande här, jag blir galen på de där föräldrarna som inte kan låta sina barn uppleva saker själva i lugn och ro utan ska vara där framme, knuffa fram sitt eget barn och samtidigt knuffa undan alla andra barn!

Svar: Ja herre gud, de betedde sig VÄRRE än ungarna själva - SUCK!!!
Yohanna i Las Palmas

2013-04-04 @ 20:01:58
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Marie-Louise

Vad trist när det blir så där :( Hoppas det känns bättre nu. Kram

Svar: Jadå, nu är det bättre. Man kan inte gå och gräma sig över sånt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-04 @ 22:14:15
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Lena

Tråkigt att inte barnen fick se! Vart var detta nånstans?

Svar: Detta var på en strand som heter Meloneras (eller var det Melenaras?) En bit utanför Telde i alla fall ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-05 @ 22:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0