Skrivet den: 2012-09-14 Klockan: 01:09:45

Vattenpölsfesten i La Aldea 2012

Uff vilken jäkla dag det har varit.
En del blir ju sådana tyvärr.
Har varit på benen hela dagen och gjort saker. ÄNDÅ så har det inte blivit något vettigt gjort. Och jag är helt slut.
Känner ni igen situationen?
 
Men det var ju om tisdagens utflykt >>> till byn Aldea och vattenpölsfesten där som jag skulle berätta.
Om det är någon som vill se spektaklet, själva loppet till vattenpölen, så kan man se det på video här >>>.
Dagstidningen skrev om det och visade bilder här >>> och här >>>.
 
Vi, vi gick upp klockan 7 på morgonen. Borstade tänderna och hivade in ungar och packning i bilen. Klockan 8 skulle vi ha träffat våra kompisar från just byn Aldea och åka dit tillsammans i vår nya Oceanångare. Men familjen Kaos kommer aldrig i tid, så en bit efter 8 var vi och hämtade upp och en si-så-där 10 minuter efteråt så var det dags för första kisspausen ;)
Här gick det undan.
 
 
 
 
 
 
 
Stackars lilla Irma blev så åksjuk att hon spydde, för vägen dit är inte att leka med. Slingrande vägar längs klippkanten och en maxfart på 40 km/h.
Själv blev jag också lite konstig men klarade mig ifrån att gå så långt som Irma.
Som tur var, var vi framme på en timme och jag hade med extra ombyte och härlig frukost när vi kom fram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och sedan gick vi och badade i havet, det hade vi förtjänat med en gassande sol över våra huvuden hela dagen. Men då tog tröttheten överhand och kameran kom i underläge när alla ungara skulle badas, torkas, sandskakas och kläs pås. Och sedan var det en sväng mat igen i skuggan av bron och så hemfärd som jag fick äran att göra eftersom gubbarna druckit ett par öl under dagens lopp.
 
Men jag fick snacka med farbror polisen på utvägen av byn och svara på frågan om jag drukit nån alkohol.
?
Ja vad svarar man på det när man kör bil?
;)
Jag blev i alla fall betrodd och behövde varken blåsa eller visa körkort. Så jag måste se väldigt ansvarstagande ut.
 
Så kom vi hem, fick duscha av ungarna och hiva dem i säng.
Och det var det.
En härlig dag med kulturella kanariska seder och bruk.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Justlikeacat

Vilka fina och roliga bilder!
Mina barn var också åksjuka när de var små, men efter något år så vande de sig. Hoppas att dina gör det med.
Kram!

Svar: Åksjuka är INTE roligt. Jag hoppas att det bara var tillfälligt. Vi åker ju inte så ofta på slingelkroksvägar.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-14 @ 11:33:36
URL: http://blogg.amelia.se/justlikeacat/
Postat av: Mor & Far

Mysigt värre <3

Svar: <3
Yohanna i Las Palmas

2012-09-14 @ 11:51:56
Postat av: Hyrestanten

Så kul att få se alla bilderna!
Har du provat med åksjukearmband? Alla mina var åksjuka men speciellt den yngsta och tabletter eller armband var ett måste för att hon inte skulle behöva pinas.
Kram!

Svar: Åksjukearmband? Har jag aldrig hört talas om. Berätta! Jag fick en åksjukemedicin av kompisen när vi skulle åka hem och då spydde hon inte. Men det är ju alltid bättre med nåt icke kemiskt.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-14 @ 12:25:35
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com
Postat av: elin

Vilka vackra bilder ;)

Svar: Ja det blev väldigt bra bilder. Men det är så fint där med bergen i bakgrunden att det är svårt att inte få med något vackert på bild. Men tack ändå. Det gläder.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-15 @ 16:23:47
URL: http://www.beriz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0