Skrivet den: 2012-09-12 Klockan: 15:15:22

Här är det ingen vanlig dag...

....nej för idag är det Yohannas födelsedag.
Grattis till mig!
Du rockar tjejen.
I alla fall idag ;)
 
Hittills så har det inte märkts av något speciellt annorlunda med just att bli ett år äldre. Två födelsedagskort kom här-om-dagen, skolan startade idag och en massa hälsningar från Facebook, mest från folk som jag inte sett sen jag bodde hemma hos föräldrarna.
Men likväl förfärligt trevligt inslag i vardagen.
 
 
 
39 år.
Och för dagen iklädd finklänning. Man vet ju aldrig, det KAN ju komma överaskningsbesök ;)
Nu ska jag ställa mig och försöka få ihop en kladdkaka med After-eight-smak. Ingen aning om hur det kommer att gå men jag tycker att det smakar underbart i munnen bara jag tänker på det.
 
39 år.
Detta är sista året som jag får kalla mig 30-någonting. Nästa år blir det rakt på 40-års-strecket.
Och hur känns det då?
Ärligt talat så känns det ingenting och jättekonstigt på en gång. Skulle jag vara snart 40 år. Det är ju jättegammalt.
Tyckte jag.
Nu känns 40 inte alls så gammalt, nästan som det har känts jämt, hela tiden tycker jag.
 
Jag känner mig lagom. Fast på bättringsvägen. Jag blir bara bättre och bättre, tycker jag själv.
Tänk vad mycket jag har åstakommit med mig själv, om man jämför med när jag var tonåring, 20-åring och innan jag fick barn.
Bara bättre har det blivit.
Ja om man bortser från hängtuttarna och de mörka sover-inte-så-mycket-ringarna under ögonen. Ja och det ständiga jag-räcker-inte-till-som-mamma-för-jag-blir-skitförbannat-på-mina-ungar-dåliga samvetet också.
 
Om jag fick vara riktigt födelsedagsbarnslig så hoppas jag på en RIKTIGT stor och ny mobiltelefon och en överaskningsmiddag i födelsedagspresent.
Men nu fyller jag ju faktiskt 39 och har förstått detta med att vara vuxen så då hoppas jag på att Älsklingen inte behöver jobba över idag och kommer ihåg att han har frågat mig och att jag då svarat om en födelsedags-blomsterbukett i present. Och att svärföräldrarna kommer och äter av den förmodat lyckade kladdkakan. Och att mina barn sjunger för mig.
 
Men man kan ju alltid sitta och drömma sig tillbaka till barndomens födelsedagar och all den där otroliga spänningen som låg i luften.
 
Grattis till mig!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Anettte

stort grattis !!!
Kuligt inlägg ;0) själv har jag passerat 40 sträcket o njuter ;0)
Kikar in fler gånger !!
Ha en toppen dag i din fina klänning

Svar: Tack så mycket det låter väldigt bra. Jag ska också bara njuta för nu blir det väl bara bättre när man slipper tonårsfinnar och osäkerhet ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 15:26:26
URL: http://www.mammajersmyr.bloggplatsen.se
Postat av: Gilla

Hej! Jag hänger på med ett rungande GRATTIS!!!

Jag fann dig på FB.

Gilla

Svar: Man tackar man tackat. Facebook är ett bra ställe att hitta folk på ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 15:39:10
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Postat av: AnneliH

HippHipp Hurraaa på din födelsedag! :)
Hoppas att du får en jättefin bukett och att barnen sjunger fint för dig. Du är ju fortfarande bara barnet, så du har många fina år framför dig! Stora Kramen!

Svar: Bara barnet....nu överdriver du allt ;) Och en stor rosbukett hittade vägen hit så nu är jag nöjd ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 17:46:50
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Dagliga ljusglimtar

Grattis på din dag! Hoppas att du blir firad ordentligt, precis som du drömmer om:-)

Svar: Tack tack ja här har vi haft kalas.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 18:17:39
URL: http://dagligaljusglimtar.blogspot.se/
Postat av: Lena

Såklart stort grattis på din dag ! Njut av dagen och din fina familj!!! Själv tänker jag att det är härligt att fylla år efter år........eftersom alterantivet vore så mycket sorgligare!Du är ju en härligt fräsch tjej , heja dig på födelsedagen ! hälsar Lena

Svar: Så fint grattat, nu blev jag riktigt rörd ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 19:00:58
Postat av: Anonym

Grattis på födelsedagen!
Vilken härlig inställning du har! Jag får nog hålla med om att det inte känns så illa att bli äldre. På bättringsvägen var ett bra uttryck :)

Svar: Jag tackar och tycker själv att det kändes väldigt bra det uttrycket.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 19:27:42
Postat av: Bertil

GRATTIS
önskar
Bertil

Svar: Jag tackar och bockar!
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 20:34:34
Postat av: Freja

Massor av grattis till dig och jag hoppas du får precis ALLT du önskar dig!

Svar: Tack så mycket, men fred på jorden tror jag kommer att bli svårt för någon att uppfylla ;) För det är ju vad jag önskar mig mest....
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 20:39:09
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Alfva - nu med Barnprylsbloggen

GRATTIS på födelsedagen! När jag blir lika gammal som du (jaja, lite får man väl skämta?!) hoppas jag ändå vara lika fräsch och välbehållen!

Svar: Ha ha ha du är rolig du ;) Men jag tackar och suger åt mig ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 21:09:20
URL: http://blogg.loppi.se/barnprylsbloggen
Postat av: Hyrestanten

Grattis på din dag!
Du ska se, det blir bara bättre med åren och man ändrar hela tiden sin syn på vad som är gammalt och ungt ;)

Kram!

Svar: Det låter bra tycker jag. Nu blir det bara bättre ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 22:27:52
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com
Postat av: Gilla

Sv: Jag får tacka för din positiva kommentar.

Men vet du? Nu har jag kikat igenom några av dina sidor och sett dig på bild några gånger. Jag ser på din hudfärg att du med all säkerhet fortfarande skulle passa att vara kopparfärgade med Henna.

Du verkar ju vara en kul sak ser jag när jag läste lite hos dig. Roligt!

Kram/Gilla

Svar: Tack för det. Får fundera på om jag fortfarande är en "henna-person" eller om det var ett ungdomspåhitt ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-12 @ 23:14:07
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Postat av: Pernilla Chis

Oj, det missade jag igår. Grattis i efterskott!
Och vad fin du var i den där klänningen hörru.

Svar: Tackar tackar!
Yohanna i Las Palmas

2012-09-13 @ 09:28:00
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Anonym

Då går jag mot barndomen, precis som man brukar säga om gamla personer. Jag fyllde 77 häromdan.

Kram/Gilla

2012-09-13 @ 09:30:30
Postat av: Jenny

Battre sent an aldrig?!? GRATTIS pa fodelsedagen. Hoppas du fick en helt underbar dag igar. Laste har pa bloggen igar men da lag en liten baby pa magen och sov sa kunde inte skriva och gratta da. ;)

Halsningar Jenny

Svar: Jag tackar och bockar. Klart man inte kan röra på sig när bebisen sover, det är som att slänga en bomb ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-13 @ 14:13:55
URL: http://www.iwales.blogg.se
Postat av: Anna

Åh, stort grattis så här lite i efterskott tjejen!

Kram

Svar: Man tackar så mycket ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-14 @ 15:37:25
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0