Skrivet den: 2012-09-14 Klockan: 15:10:22

Fredagsvägning med besvikelser

Hå hå ja ja vad det blev ledsamt idag.
På en fredag.
Då ska ju allt vara tipp-topp och rosaskimmrande.
 
Men jag tror att alla i familjen är ganska så trötta efter denna, lite kaosaktika, första skolstartsvecka. Vi är inte vana vid att gå upp på mornarna och få ordning på rutinerna än.
Det kommer.
Men det tar på krafterna.
 
 
 
 
Födelsedags-ros-buketten börjar se lite hängig ut och får väl representera hur jag känner mig idag. Man ska inte köpa rosor när det är varmt. De gillar inte det.
Undrar om de gaskar till sig om de får en kalldusch?
 
 
 
 
FREDAGSVÄGNING
+ ETT KILO!
Känn på den du, som en spark i magen.
På bara 5 dagar.
Fast det har ju varit en kaosvecka så jag hade väl inte väntat mig annat. Hoppats på annat resultat, ja. Men förstått att det inte skulle bli så, jo det hade jag väl gjort, men förträngt nånstans i bakhuvudet ;)
 
UTVÄRDERING
Dessa fem dagar som passerat sedan sista kontrollvägningen >>> har ju inte varit fettsanerade eller kontrollerade.
Måndagen blev ju skolstarten >>> inställd med tillhörande kaos.
Tisdagen var det ju utflykt >>> med tillhörande pic-nic-mat och stillasittande.
Onsdagen var det ju MIN födelsedag >>> med tillhörande födelsedagstårta och "presenter" ;)
Och torsdagen så var jag ju tvungen att äta upp allt som blivit över från tårtbakandet. Det kan ju inte ligga och locka i kylen. Fattar ju vem som helst ;)
 
Annars så har jag gått mina rundor, plankan har glömts bort som vanligt. När SKA jag egentligen börja att komma ihåg den? Maten har väl varit bra när jag väl lagat den. Men en MASSA frestelser har slunkit ner.
Då blir det så här.
 
Och med denna dom från vågen + att ett telefonsamtal som jag haft stora förväntningar på och börjat att spinna framtidsdrömmar om, inte gick i lås, så blev det en väldig sordi på fredagsstämningen här.
Men så läste jag detta inlägg hos Meekatt och blev genast på sånt himla mycket bättre humör. Jag tror att jag har en ny idol. En som jag inte ens visst fanns.
Härligt!
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Alla utom måndagen.
Mat - Nja det kan man väl inte påstå.
Plankan - Skojjar du? Fortfarande;)
Och 3,2 kilo kvar till målet. Suck, det ökar.

Hur har det gått för er?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas ni får vila lite i helgen :) Och att rutinerna snart sitter igen :)

Svar: Oh ja de där rutinerna de kommer vi att få ordning på. Det tar bara lite tid. Och MYCKET ork ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-14 @ 15:21:56
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Åsa

hörru sötnöten..

det känns som du sätter väldigt hög press på dig..
Det känns som du borde hitta nya rutiner och en annan form av träning, kanske något som gör dig glad :)
Varför inte prova dans? Det är oerhört bra träningsform :) Kroppen blir lat vettu av att göra samma sak, ingen utmaning längre :)

Så mitt råd, bryt mönstret och ta dig för något nytt. Vikten är verkligen inte allt, du är så jättefin i kroppen och du är kvinna och du har fött två barn..okej?

Visst, äta bra i all ära, men att hålla på att förbjuda sig olika saker känns så hårt.
Vad händer sen, när du nått ditt mål? Ska du fortsätta hålla igen resten av livet?

Är det inte lite så att 1 kg hit eller dit eg kan vara vad som helst, bajs, vätska vad som liksom?
När blir det din tid? Finns det inget jobb du kan ta. Jag upplever det som att du ville jobba men inte fick något? Ge inte upp, prova igen :)

Jag tror du behöver vara mer än en mamma :)lite egen utveckling
Puss å kram på dig, och ABSOLUT inte meningen att låta kritisk. Endast pepp och hitta nya vägar i livet :)
Jag vill inte du ska gå runt å vara ledsen..
Kramar Åsa





Svar: Det var bara en liten svacka. Nu kommer jag igen och tar nya tag. För här skas gå i mål ;) Tack för all pepp. Det är alltid bra med nya ideér.
Yohanna i Las Palmas

2012-09-14 @ 15:41:17
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: AnneliH

HejaHeja! Du är ju dö fräsch! några kilo mer att tycka om :) Jag hoppas du själv är nöjd med vad du har åstadkommit...det är huvudsaken <3 Kram och ha en härlig fredagskväll. Själv ska jag snart korka upp lite spanskt vin :)

Svar: Uff uff spanskt vin. Då kommer ni säkert att börja snacka spanska fram på kvällskvisten. Tat lugnt med sånt ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-14 @ 16:35:27
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Fnulan

Det är inte lönt att jag skriver att Men åå +1 är ju ingentiiiing, för dig är det ju det!¨
Och visst har jag med fredagshäng ibland...
KRAM

Svar: Klart att ETT kilo inte är nått mer än en piss i oceanen. Men jag blir så trött. Fast ändå inte. För det där tar jag lätt som en plätt.........när jag tröttnat på kladdkaka ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-14 @ 18:06:11
URL: http://bloggfamiljen.se/fnulan
Postat av: Freja

Jag har förträngt vägningen... Om jag inte väger mig så har jag nog inte gått upp de ynkliga två kg jac lyckades bli av med under min sk "hälsosemester"...

Svar: Det låter bra. Det kan vara den bästa bantningsmetoden i världen faktiskt ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-14 @ 20:36:52
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Marie-Louise

Hoppas helgen ger dig lite vila nu vännen. ta hand om dig i värmen. Kram fina

Svar: Nja vila vet jag inte om det blir. Jag ska på galej ;) Yiiiiiiiii
Yohanna i Las Palmas

2012-09-14 @ 21:14:10
URL: http://madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0