Skrivet den: 2012-05-21 Klockan: 14:29:02

Idag, måndag, är jag glad för...

Äsch vad trögt det var att komma igång och skriva här då. Det var mycket roligare att surfa omkring och läsa på andra ställen än att sätta sig här och försöka skriva något intressant.
;)

Konstigt för idag har jag ju EXTRA mycket att vara glad för.
Tror att det är mina uteblivna morgonrundor som gör det. Jag vaknar liksom inte till, kommer inte igång, får inte den där kicken och djävlar-anamman som behövs för att sparka igång mig.

Ja, vi är hemma idag igen för det bestämdes igår att det kanske inte var en sån bra idé att skicka Guldklimpe till skolan med en massa vattenkoppsmärken i ansiktet. Även om han är frisk nu och inte smittar så trodde både Älsklingen och svärmor att det kanske skulle kunna tagas illa upp av skolan och andra föräldrar om jag gjorde det.
För jag var helt på det klara med att jag skulle skicka ungen till skolan ;)

Men nu så är vi hemma en dag till så får vi se om det trillar av några fler skorpor tills i morgon. För nu är det dags tycker jag.
Det har sprungits omkring och lekts här nu på morgonen och nu så ligger Irma och sover, Alexander har avslutat sina läxor och spelar dataspel och jag får dagens stund vid bloggen.

Och dagen till ära, att jag just plockat undan alla vinterkläder och tagit ur istoppstäckena i sängarna, tvättat och tumlat dem inför vinterförvaringen, så är det MYCKET kallare idag och det kom just en liten skur. I natt frös jag till och med så det kanske vore en idé att ha en filt i beredskap i sängen.

Och det blir ju en lista a´la jennyn


- jag är fortfarande så SJÄLAGLAD över att det ordnade sig med datorn i fredags >>>. Ni kan inte tro hur orolig jag var för att det inte skulle gå att laga eller att vi skulle vara tvugna att formatera om hela skiten.
Men så ordnade det sig.

Vad det var?
Det var en skitsak egentligen. Men att komma på det, det var det som var kruxet. Och det hade jag ALDRIG gjort.

(Den trådlösa nätverksadaptern som jag hade problem med, behövdes installeras som för XP och inte som w7 som jag har som OS på datorn. Installeras och sedan bytas på i egenskaperna. Hallå? Det är ju som att sälja en bil som ska gå på bensin och sedan ska den egentligen gå på disel. Men det är det ingen som talar om för dig eller ens vet om.)

- att det är ESC hela denna veckan och jag ska verkligen försöka att titta på ALLT. Lördagen är bokad sedan länge, men semifinalerna skulle jag vilja se också.
Och så handlar ju veckans real life om det >>>.

- att snickar-kompisen var här i söndags >>> och slet som ett djur. Och han vill även komma tillbaka nästa helg för att slutföra jobbet.
Vilken kille ;)

- att Alexanders vattenkoppor >>> gick så smidigt så det är inte klokt. Har knappt ens märks av att han haft dem. Jag hade förväntat mig något MYCKET värre.

Dock har ju inget brutit ut på Irma än men det kommer väl lagom till ESC nästa helg så kalaset blir inställt. Eller så får hon det i nästa omgång om två veckor. Stackaren kommer säkert att få det ordentligt, nu när det blev så lätt för Alexander. Man brukar inte ha samma tur två gånger.

- att jag har kvar rester från i helgen som vi ska äta till lunch idag så jag slipper att ställa mig vid spisen ;)


Tänk att det är så gott med chips & popcorn...

Måndag var det ja.
Tjingeling!

/Y

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Tjingeling!

När mina barn hade vattkoppor var det också lindrigt så du kan säkert ha tur två gånger :)

Förstår att du blev nervös över datorn. Det skulle jag också ha blivit. Hemskilihemska tanke om den skulle krascha...

Önskar dig en fin vecka!

Kram

2012-05-21 @ 15:33:46
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej, kolla gärna in min utseendebesatta blogg!



http://utseendebesatt.blogg.se

2012-05-21 @ 19:26:43
Postat av: Freja

Hahaha, jag har oxå med att jag är glad för att det är ESC!

2012-05-21 @ 20:30:55
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: IJM

Härligt med mycket att vara tacksam för!=))

Hoppas du haft högsommar som jag idag... sååå skönt, ÄNTLIGEN!! =)

2012-05-21 @ 21:15:12
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Bertil

Du skall väl inte behöva en filt när du har en karl i huset!!!

2012-05-21 @ 21:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0