Skrivet den: 2012-03-13 Klockan: 13:26:24

Lördagens galej

Det märks ju att man inte är så jättevan vid att gå ut. Erfarenheten har liksom gått i graven.
Man är nybörjare på nytt.

Det började redan vid påklädningen då jag upptäkte att strumpbyxorna som jag skulle ha på mig var fulla med fläckar.
Det blev en snabbtvätt och snabbtork.
Fast det var till ingen nytta, för när jag skulle dra på mig dem, stressad av klockans tickande, melodifestivalens pågående och ungarnas skrik vid middagen, japp det gick en maska. Eller maska och maska, det blev ett jättehål.

Ja som sagt, man är inte så van längre...



Så blev det så himla stressigt på slutet, fastän jag hade förberett det mesta och börjat i tid. Ja ungarna ville ju inte somna när de skulle, det är ju lag på sånt. Att om mamma ska få gå ut en kväll ja då MÅSTE ungarna bli superpigga precis vid läggdags och nästan orsaka hjärtinfarkt på mamman som får gå hemmifrån med andan i halsen och superdåligt samvete.

Ja och så kom jag iväg utan ett endaste smycke eller dekoration.
Suck!
Varför köper jag dem. Jag lyckas ju aldrig komma ihåg att hänga på mig dem.



Kvällen började med att gå på teater. Det var för att en kompis till en kompis spelade annars hade jag aldrig börjat kvällen så. Det är ungefär som att börja en utekväll med att gå på bio, döden. Man kommer därifrån så sömnig och seg så man bara vill åka hem och gosa kudde.

Och detta teaterstycke var heller ingen höjdare så jag satt under 2 timmar och bara väntade på att få gå och äta. Hungern infann sig sakta men säkert och det är ingen höjdarsituation för att koncentrera sig på dåliga skämt.
Men teatern var fin.



Och från teatern så gick vi direkt för att äta middag. Klockan 11 på kvällen. Ja detta är verkligen Spanien ;)

Vi skulle egentligen gå till ett annat ställe som vi testade på den här kvällen >>> och var nöjda med. Men så blev vi så desperata att vi hoppade in på första bästa ställe som C hade varit på innan och tykte varit bra.

Men det blev en flopp även det.
Allt det som vi ville äta var slut och priserna var lite i överkant. Till slut så åt vi 4 små friterade ostbitar med marmelad, en tallrik med friterad bläckfisk UTAN något till och en tallrik med stekt ägg och korv + en flaska vin för 460 kronor.
Halva nöjeskassan gick ju där :(
Dit går vi INTE igen och när vi gick ut så såg C att det inte var samma restaurang som hon varit på utan att den hade bytt namn.
Värsta oturen här.



Men vi tappade inte sugen utan drog iväg ner på stan och drack lite gin & tonic för att få fart på matsmältningen. De säjer att den ska vara bra för det och vi hade ju ingen annan avsikt med att dricka den ;)



Och så taxi ut på nattclub i hamnen tillsammans med en massa annat folk som var lika partysugna som oss.


Ja och här gick timmarna fort, som vanligt. Man kommer ut på nattclub, talar lite med folk, dansar, går på toa, dansar lite till, lite drinkar, mer toa och rätt vad det är så är klockan 6 och stället stänger.
Mest tid spenderar man ju egentligen i barkön och i toakön.


Ja det blev en lyckad kväll trots allt och nu har jag gjort detta. Nu hoppas jag att jag är party-botad för ett tag framöver ;)
Fast man vet aldrig.

När jag kom hem till lägenheten, vid 7-snåret, ja då var hela familjen redan vakna och samlade i sängen. Det var kanske ingen höjdarsituation. Men jag var så trött att jag slocknade på en gång när Älsklingen tog ungarna och gick för att titta på morgon-TV och äta frukost.
Man tackar för det.



Resten är historia. Jag var bakis hela söndagen, ja när jag nu vaknade frampå eftermiddagen ;)
Vi försökte se på mellofinalen i sängen men lyckades inte få något flyt i streamingen men hade det mysigt i sängen i alla fall. >>>

På kvällen när ungarna gått och lagt sig så fick jag se finalen och på måndagen så fick jag flunsa >>>.
Ja det är inte klokt vad mitt liv är spännande just nu ;)

/Y

 


Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Va snygg du var!! Smycken eller inte! Krimskrams kan man vara utan! ;D Trist när hälften av dinerosen går åt att betala mat som dessutom är päcklig!! Men nu vet du bättre...



KRAM



2012-03-13 @ 14:46:04
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Ha...ha..ah..flåt...du skriver så roligt och igenkännande. Hoppas nu att du inte behöver dras med den där flunsan så länge utan att du snart är back on track.

Snart är det helg igen :)

Kram!

2012-03-13 @ 16:21:32
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: ♥ Carina ♥

Hihi vad du är rolig! Jo det där känns igen. Ovanan med att "parrta" Man brukar känna sig nöjd ett tag framöver. Min make brukar säga att det märks att man blivit äldre. Man tänker på dagen efter redan kvällen före ;) Fy sjutton för att vara bakis...

Kram du sköna böna!

2012-03-13 @ 19:02:31
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: RackarTuss

Wow - för att vara "partyovan" fick du allt till det ;)

Postat av: Freja

Galej? Jag har glömt vad det är....

Sv: Många frågor hade du, jag ska försöka svara på dem...

Får jag bara fråga HUR det kunde komma sig att barnen hade makten i en 4-årskursklass? HUR tog de makten? Enligt några andra föräldrar började det redan i förskolan. Några av killarna bara började bestämma över de andra barnen och de valde att underkasta sig istället för att opponera sig. Därmed blev det alltid som de tre killarna ville, alla höll alltid med dem, eftersom de visste att de straffades annars. Men underkastelse ligger inte för min dotter...



Vad gjorde läraren? De elever som underkastade sig var oerhört skötsamma i klassrummet, medan de tre killarna i princip även där tilläts bete sig som de ville med lama tillsägningar från läraren (jag satt med i klassrummet ibland, det var för mig otroligt tydligt vad som gällde i klassrummet). På skolgården bossade den här gruppen totalt. När vi tog upp det här med skolan och dottern efterfrågade fler rastvakter tyckte skolan att hon kunde söka upp de rastvakter som fanns, de hade tillräckligt många. Medan sonen var kvar på skolan brukade han och hans kompisar stötta henne, det blev värre när han gick vidare till nästa skola.



Och slog eleverna din dotter? Hennes andra skolår började de ge sig på henne fysiskt. De jagade henne med en sax, kastade muggar på henne och boxade henne i magen. Det var då vi krävde att mobbingplanen skulle användas. Men vi var tvungna att kräva det, skolan tyckte inte att den behövdes... Efter mobbingplanen tonade de ner det fysiska, men då blev det psykiskt i stället och några tjejer i klassen förstärkte mobbingen.

2012-03-13 @ 20:10:10
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Mollan70

Det låter som om kvällen fick ett bra avslut till slut med riktigt party. =)

2012-03-13 @ 21:53:15
URL: http://www.metrobloggen.se/mollan7
Postat av: vuxenmamman

Men så kul. Jag fixar inte att gå ut längre.....blir bakis utan att dricka en droppe. Måste ha mina natttimmar ;-)



Snygg du är!!1



KRAM

2012-03-13 @ 22:15:09
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

Vilka underbara bilder. Nu fick jag lust att gå ut :) Jättefina bilder på dig. Kram vännen

2012-03-13 @ 23:54:18
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: monica

Det där ska jag komma ihåg att ni festar utan mig!!!!!Nej Kul att ni var ute och partajade ordentligt så att ni laddade batterierna ett tag. Spara lite till nästa gång vi ses. Kram till er båda...

2012-03-14 @ 21:59:15
Postat av: Linda

Hihi vilken kväll och natt :) Låter ju som den fick ett fint avslut trots några besvikelsen där innan. Fina var ni alla fall!

Kram Linda

2012-03-15 @ 21:23:38
URL: http://alltochelleringet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0