Skrivet den: 2012-01-16 Klockan: 12:42:22

Måndagstrött + lista

Det borde ABSOLUT vara förbjudet att vara så här trött en måndag. Jääääääsp!
Ingen bra idé alls att lägga sig sent när bebis är smådålig och vill vakna 100 gånger på en natt.
Ingen bra idé alls.

Men morgonrunda har jag varit på.
Och stegräknaren är på.
Till och med EN flaska vatten har jag klämt.
Nu gäller det bara att komma ihåg äpplet innan skolhämtningen.

(För alla er som följer OF och mina upplägg >>> (kickoff) & >>> (vecka2), så äter jag som vanligt under tiden som jag vänjer mig vid dessa nya rutiner. Det är INTE så att jag lever på ett äpple och tre flaskor vatten om dagen.)
En liten förklaring bara ;)
   

Det planeras fiskgryta i huvudet på mig. Det kommer INTE att bli någon hitt hos Guldklimpen. Det VET jag.
Det är bara att stålsätta sig på att kockan from hell kommer på besök idag.
Men fisk ska det ätas ;)

Måndagslista måste ju skrivas, även om upphovskvinnan verkar ha tagit bloggpaus. Den rutinen har jag i alla fall fått in i skallen.


- att vi har haft en sån KANONHELG. Vi har skruvat ihop Alexandes julklappsskrivbord >>>, och satt upp hylla ovanför. Det blev så fint och han blev så stolt över att ha fått ett eget skrivbord.
Tänk nu är han stor min lille kille ;)



Och vi fick ÄNTLIGEN rullgardinen i sovrummet uppsatt. Det var inte så svårt som vi trodde. Någon spanskt ljushuvud har nämligen kommit pa att man ska ha rullgardinerna på utsidan av fönstret ?!?
Vad som händer när tidens tand gnager på dem är ju uppenbart.
De går sönder och blir jättesmuttsiga.
Så vad gör man då?

Vi skruvade upp den utvändiga rullgardinen, som är både sönder och smuttsig så att den inte kan röra sig mer. Och så kör vi invändig från Ikea i framtiden.

- att jag känner mig så fylld av energi (ja inte just nu då då jag är dödstrött) ;) och det känns UNDERBART efter sjukdomen. Jag bara spritter av ideér och saker jag vill få gjort. Nu ska här bli fixat av.
Det är bara det att tiden inte räcker till. Men det är ett mindre problem.

- att mina föräldrar har beställt resa hit och väntas hit i slutet på mars. Det går fort.

- att jag ätit upp alla frestelser i huset så det bara sprutat ur öronen. Resten ska jag ta och slänga nu medans godissuget ligger i schack.

- att Real Lifen för denna veckan REDAN är igång och bidragen har börjat att droppa in. Skönt att se att så många engagerar sig. Det är bara att köra på. Ni har ända tills på onsdag kväll på er att berätta hur det går till med matlagningen hemma hos er.

- att jag började att plocka ihop julen. Stakar och stjärnor är borta. Men det finaste, granen >>> står kvar. Fast planerna är att ta den i eftermiddag/kväll. Men än kan jag njuta lite. Fast det är inte samma sak med julglitter i solljus.


Nu kör veckan igång igen.

/Y

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Nu är jag med i Real Life!



http://madelein.se/2012/january/real-life-matlagning-hos-yohanna.html

2012-01-16 @ 13:08:34
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Anna

Härlig engergifull måndagslista!



Fint killenfick på sitt rum!



Kram från en som också är trött. När ska kroppen fatta att det är dags att vakna till efter jullovet?!

2012-01-16 @ 14:13:31
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Mazlin - mamma till tre pojkar 4år, 1år & 2 mån

Åhh vad härligt att bo i las palmas. Varmt och skönt jämfört med vårar minusgrader och snö =/

2012-01-16 @ 14:16:46
URL: http://www.mazlin.se
Postat av: gunsan

Sitter här med hakan i handen o känner mig också lite trött o avslagen.



"Matlagningsbidraget" ska jag försöka knåpa ihop ikväll, känns som om jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om det tihi;))



kramizzzzz

2012-01-16 @ 15:22:50
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Åsa

Åååh, har ni det varmt? Antar det.

Va duktig du är...å den där ungen e ju så oerhört vacker!



Stor kram på dig

2012-01-16 @ 16:29:12
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Åke Edengren

Det är den årstiden när man är trött , det är ju sällan riktigt ljust. Såg att du brukar kolla min sida och det tackar jag för. Ha det så bra

2012-01-16 @ 17:55:32
URL: http://www.nogg.se/akeedengren
Postat av: Barnens Hjältar

Ja men då ser jag fram emot onsdagen .-)

Ha en fortsatt fin kväll nu! Är du frisk nu förresten?

2012-01-16 @ 19:31:19
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Spanienfrugan

Det blir i alla fall väldigt mörkt med såna rullgardiner, vi har dem också, och jag måste säga att jag gillar dem!

2012-01-16 @ 22:08:59
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, jag har levt med ryggproblem i 20 år, men det här sista året har jag haft träningsförbud (vilket jag eg har nu också)och det onda beror på att kotorna i ländryggen är ihoptryckta, något de inte kan göra något åt... samt ett litet diskbråck (som borde gå tillbaka av sig självt)Men från att ha tränat 8-12 tim/vecka till att inte träna alls (knappt ens promenera) blir man ju helt GALEN i huvudet... saknar endrofinerna! Men givetvis måste jag ta det lugnt (jag står ju på 4 citodon/dag av en anledning) Kanske beror min frustration just nu på att alla andra "sätter fart och tränar" så här efter jul och nyår och då vill jag också...men jag börjat smått, med att få det här med prommisarna att fungera, sedan får vi se om jag pallar att utöka så småning om. :)

krameli

2012-01-16 @ 22:41:13
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: mankan

Stackars lilla Irma. Hoppas hon blir bra snart!

2012-01-16 @ 23:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0