Skrivet den: 2012-01-28 Klockan: 14:47:40

Flytet fortsätter (peppar peppar)

God Morgon Lördag!

Här körde det igång ordentligt direkt på morgonen. Jag menar då inte ungarna som vaknade tidigt. För det var inte tidigt och jag hade föresten redan varit vaken sedan 6:30 och legat och funderat på ditten och datten. Inte bilen då, för den hade jag glömt bort.
Men man börjar väl bli gammal nu när man vaknar INNAN ungarna och måste gå på toa och sedan inte kan somna om.

Jag VISSTE det. Att jag inte skulle gå tillbaka och vara vanliga Yohanna >>> som gillar att sova på mornarna och gå och lägga mig igen EFTER frukosten.
Man kan väl säja att det är panchis-varning på mig nu när jag vaknar tidigt istället för att ligga och tonårs-dra-mig.

Men jag drog ut på min runda och köpte bröd och go-fika med mig hem. Och gissa om jag blev förvånad när jag klev in och kom rakt in i sladdhärvan. Elektrikerna hade redan kommit, klockan 09:30, och var redan halvvägs in i problemlösandet.
Älsklingen och ungarna satt och åt frukost med JORDGUBBAR. Vi blir bortskämda här kan jag lova. Våren är på gång. Med tanke på jordgubbsfrukosterandet då menar jag.

Sladdhärvan reddes ut under mycket stånk och stön men utan att mycket tid gick. Så nu kan vi duscha lugnt igen. Och jag kan tvätta tvättmaskin OCH laga mat samtidigt.
Och inte blev det dyrt hellet.
Kalas!



Men under två timmar var vi strömlösa och det riktigt skrämmer mig hur van man är vid att det ska finnas el. Det fick hittas på RIKTIGA lekar med ungarna, men hela tiden tänkte jag att jag kan ju passa på och stryka ;) eller jag kan ju ta mig en dusch, eller....ja hela tiden något som inte gick.
Men så kom vi på att den bärbara fungerade ju i alla fall. Visserligen utan internet, men att titta på en hård-disk-film gick bra.



Nu väntar vi bara på att Irma ska vakna från sin lur, så ska vi äta lunch och ge oss ut på en premiärtur i bilen.
Jag återkommer med bilder.
Återkommer också med upplägget för veckans real life så ni kan börja fota och spåna hemma hos er.

Återkommer alltså.

/Y, som ska gå och dra på varenda kökspryl nu får vi se om det hoppar nån propp ;)

Kommentarer
Postat av: vuxenmamman

Vilken lycka!!!! Köp en lott idag Yohanna. Din tur kanske fortsätter.



KRAM

2012-01-28 @ 15:03:14
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: Barnens Hjältar

Ja köp en lott!!

2012-01-28 @ 15:44:44
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Miriam

Plötsligt händer det!=) Grattis!

Må så jättegott!

Kram Kram!

2012-01-28 @ 16:54:52
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Alfva

Äntligen verkar ud ha lite flyt i vardagen - det behövs ibland för att man ska glömma allt gammalt groll! ;)

Ska bli spännadne att se vad du hittar på denna veckan - nu har jag nog inga giltiga anledningar för att inte vara med tror jag.. Eller ja, om den lilla då blir hängnades vid bröstet då för då blir inte många sekunder vid datorn ka njag lova!



Krma

2012-01-28 @ 18:04:53
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Anna

Härligt flyt, tjejen! Och du är väl värd det ska du veta efter allt strul som verkar ha varit!



Trevlig lördagskväll!



Kram

2012-01-28 @ 18:31:38
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: AnneliH

Go with the flow...det här härligt det!



Väntar med spänning på vad veckans R.L :)



Kram!

2012-01-28 @ 18:59:08
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Jenny

Härligt att de fixade er el nu! Det är ju likadant då man är utan vatten (som vi var i fredags mellan 8-15 pgr av något underhållsarbete) då är man där och drar i kranen i tid och otid...helt sjukt vad mycket man liksom gör bara i farten, utan att ens tänka på det!



Väntar med spänning på veckans R.L !!!



Hoppas turen gick bara så där uuunderbaaart som det gör då man sätter sig i en sprillans ny bil!



kram

2012-01-28 @ 20:56:28
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Freja

Härligt med flyt! Här flyter jag bara med, gör inte många knop idag....

2012-01-28 @ 21:58:08
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0