Skrivet den: 2012-01-02 Klockan: 13:11:31

Den allra första måndagslistan för 2012

2012
Ett helt nytt år, ett oskrivet blad, massa nya förväntningar och förhoppningar.
Eller en helt vanlig dag i en hel radda av dagar?

Faktum är att inget har förändrats, frukost ska fixas, ungar ska göras i ordning, tänder ska borstas, sängar ska bäddas och saker skall plockas i ordning.
Ändå så känns allt lite nytt och spännande på nåt sätt.

Här laddar vi om för den stora finalen på julen, som är på fredag. Egentligen så är det bara ett enda stort paketrace den dagen, men det är ändå det som sätter p för denna högtid och öppnar dörren inför nästa; KARNEVALEN ;)

Ingenting behöver förberedas, förutom paketen då, ingen mat ska lagas, inget hus ska städas. Man bara river upp paketen som De tre vise männen kommit med under natten, på morgonen. Sedan drar man vidare till nästa ställe och river upp paket där. Lunchen intages på resturang och så vidare till nästa ställe. Hem kommer man inte förens sent på kvällen.
Jag/hemmafrun/städerskan/kokerskan gillar upplägget skapt.

Reyes / Kungarna / Trettondagen inleds, på torsdagen, med stor parad genom staden. De tre vise männen kommer med båt till hamnen under dagen och går sedan genom Las Palmas under stor pompa och ståt. Under vilken ungarna får lämna sina önskelistor till dem.
Förra årets parad. >>>

Men nu då, det är ju måndag och det kallar på en måndagslista a´la jennyn.


- Den första punkten är väl så självklar att jag inte ens behöver skriva ut den... Jag är ÖVERlycklig över att jag känner mig friskare. Visserligen så har varken hostan eller det onda i revbenen gett med sig än. Men den sjuka känslan i kroppen har gett med sig och humöret har vänt. Nu måste jag bara ta det lite lugnt så att resten kurerar sig också.

- Julaftonen var skit >>>, men det tog vi igen med en riktigt rungande nyårsfest istället. >>>

- Det är snart dags för paketutdelning igen. Så spännande att få förbereda allt inför De tre vise männens ankomst tillsammans med Alexander.

- Att Älsklingen har åkt och jobbat idag. Ja det är jag ju inte SÅ glad över, men det betyder att han är bättre han också. Eller att han inte har råd med att vara hemma längre. Äh jag tar bort den punkten, det är jag INTE glad över.

- Jag är glad för att solen skiner, att jag är jag, att ungarna inte har bråkat idag, att Älsklingen just kom förbi hemmet för att hämta några papper och jag fick en puss, att lunchen nästan är lagad, att jag kan känna lite lukt igen och mycket mer.

- Över alla fina kommentarer som jag får här på bloggen ;)

- Över Real Life denna veckan vet jag inte så mycket. Funderar på om vi ska köra vidare. Håller ni på att bli uttråkade? Ska vi hitta på något nytt? Är det något som behöver ändras på?


Det var allt för idag förmiddag.
Nu är det dags att borsta tänderna. Sånt får man inte glömma. Inte ungarnas tänder heller.

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, ni Canarier vet hur man ska festa hela året..ha..ha.!! När den ena festen är slut tar den andra vid. Jag vill också bo där :) Karnevalen har jag upplevt en gång och skulle gärna vilja vara på plats en gång till i livet.

Härligt att ni har kommit på rätt köl igen...nu kan det bara bli bättre och bättre. Kram

2012-01-02 @ 14:10:28
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: gunsan

Spännande med karnevalen skulle vilja vara en liten fluga o kika på er på fredag;))



Real Life, jag har då inte lyckats tröttna, men å andra sidan har jag ju nästan nyss hittat fram till denna skojiga uppgift;))



Ha en toppendag;))



kramizzzzzz

2012-01-02 @ 14:19:52
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Michan

ÅÅåå jag läste om er julafton och tycker så synd om dig, men jag blir lite sur på att man insisterar på att fira sen också, de flesta människor brukar ha lite överseende med folk som har småbarn och det är väl ändå barnens jul och inte de vuxnas?? Men alla är olika, vi öppnar klapparna efter kalle, det tycker mina killar är sent men sambons föräldrar dom äter efter kalle och sen paket så killarna kan vara glada att vi inte firar jul där ;)

2012-01-02 @ 19:13:57
URL: http://michaela-michan.blogspot.com/
Postat av: Att vara någons fru

Ja fi fan för den julen. Men så fint att nyår blev bra.

2012-01-02 @ 20:29:04
URL: http://www.attvaranagonsfru.se
Postat av: Jenny

Hejja Real Life !!! I´m löving it!

oj, hur många paket köper man då? Hur många är det som kommer och ska öppna liksom?

kram

2012-01-02 @ 21:22:56
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Ninja

Paket är väl aldrig fel :) ett paket var vecka kanske kunde räcka....

2012-01-02 @ 21:36:37
URL: http://nordtellus.blogspot.com
Postat av: Anonym

gott nytt år till dej å va härligt att du känner dej friskare nu, kramen

2012-01-02 @ 22:04:51
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Freja

Låter som ett perfekt firande, inget stök, bara paket och det är ju ändå det som är roligast med julen!

2012-01-02 @ 22:57:43
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Jennie

Helt klart en bättre trettondehelg än vad vi har här hemma! Det enda traditionella med den är väl den klassiska buskisen från Fredriksdalsteatern med Eva Rydberg... Parad och paket eller buskis...hm, undra vad jag skulle föredra? ;)



Fin lista!

2012-01-03 @ 00:07:28
URL: http://borninagrasscottage.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0