Skrivet den: 2012-02-23 Klockan: 13:21:06

Muffins och prinsessor

I går kom min väninna C förbi med sin lille Lukas. Och hon hade med sig MUFFINS. Hon är ju inte klok. Ta med sig muffins till någon som försöker att gå ner i vikt.
Det är ju dödsstraff på sånt ;)

Så morgondagens fredagsvägning, ja för det är faktiskt fredag i morgon igen, blir väldigt spännande. Och då menar jag inte spännande på det där roligt spännande sättet när det pirrar i magen och man känner att man ALLTID väntar för länge.

Nej mer spännande åt det där hållet när det ska bli intressant att se reultatet sett ur ett mer vetenskapligt perspektiv när man väntar på en inte så glad nyhet.
HUR ska det gå?

Mens, semlor, helgdag och nu igår muffins är inte en så bra kombination med skollediga barn som ger uteblivna morgonrundor.
Det blir SPÄNNANDE att se hur det går i morgon ;)

Och nu på morgonen så möts jag naturligtvis, när jag sätter på FB min räddare i nöden när det gäller att hålla mig uppdaterad med vad som händer i världen, av nyheten av den nyfödda prinsessan.
Jag får väl säja grattis till underverket precis som alla andra just nu.

Men jag ser en stund på Aftonbladets LIVE-sändning >>> och glädjen byts litegrann mot kväljningar, lite skam, jag vet inte hur jag ska förklara. Här sitter detta folk och snackar om en massa oviktiga saker som hur denna prinsessa kommer att bli uppfostrad, om hur Sverige kommer att vara om 50 år när hon ska bli drottning och en massa annat strunt.
Jag menar, det känns ju så himla patetiskt.

Och utanför BB så står det en massa fotografer och försöker få en första bild på detta barn och dess föräldrar. De ska nämligen åka hem efter SEX timmar.
Redan?
Jag ser presskonferensen med pappan som vädjar om att "ni förstår väl att vi vill vara för oss själva nu och njuta av detta nya".

Herre gud.
Jag kommer ju själv ihåg hur det var.
Man var ju helt omtumlad av vad som hänt, hade jätteont och var hög på adrenalin.
Octavio däremot såg ut som om han hade varit med om någon naturkatastrof ;) Och det hade han kanske också...



Ja ja hå hå ja ja...
Torsdagen drar igång här nu och det är bara att sätta igång.

/Y

Kommentarer
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Åh ingen fara alls, jag läser lite här och var om det där och nu skrev jag ju om det själv :-)

Cest la vie :-)

Ha en härlig dag, i Göteborg har vi härligt vårväder.

2012-02-23 @ 13:30:35
URL: http://madelein.se
Postat av: gunsan

Ja visst är det skojigt att vi fått en liten prinsessa, men det räcker med det tycker jag, låt nu den lilla familjen få vara ifred o nu menar jag allt vad tidningar och tv heter!!



Vilken fin bild på din käre make o ett av era underverk;))



Bilden på de två underverken är bara såååå fin;))

Finns det något ljuvligare än babys;))



kramizzzz

2012-02-23 @ 13:54:10
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Åh vilka fina bilder på dina kärlekar!

Jo du, det är ju värsta pärsen för pappan med förlossningar, haha

Kram

2012-02-23 @ 14:16:26
URL: http://cinacarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0