Skrivet den: 2012-02-10 Klockan: 13:36:10

Fredagsvägning och mätning v.5

FREDAGSVÄGNING
-200 gram.
Inte mer.
Och denna veckan har jag ingenting att skylla på, förutom att jag åt pasta igår och att den förmodligen ligger som en STOR, TUNG sten i magen ;)
Alltid måste man ju hitta på något att peppa humöret med ;)

Men detta med vägning, det funderar jag mycket på. Ha ha det har ni inte förstått va ;)
Jag litar inte riktigt på den, vägningen alltså.
En vecka upp, en vecka ner. Det bara hoppar hit och dit. Ingen ordning alls. Jag försöker istället se på det över en längre period, som jag gör med mätningen.

Att mäta sig varje vecka gör ju ingen glad. Då hinner det ju inte bli så stora förändringar, om man ens kan mäta dem.
Men på en månad, ja då kan man se saker.

Så vikten går nedåt, det är det viktigaste. INTE varje veckas resultat.
Och nu har jag fått bort hela julens frosseri och är tillbaka på banan igen.
Det går frammåt :D

Mätningen då:
Lår: -2 cm. (skillnad sedan sista mätningen den 10 januari)
Stjärt: oförändrat
Navelhöjd: -3 cm.
Smalast midjan: -1 cm.
Byst: -4 cm.

Nu börjar det hända som alltid brukar ske på sluttampen, med de sista kilona. Jag blir smalare om byst och mage, men rumpa och lår händer det inte så mycket med.
Fortsätter jag så här så kommer jag att se ut som autentiskt päron som går omkring ;)

UTVÄRDERING
Stegmålen har jag nått varje dag, förutom måndag och tisdag då steg-f-n-skapet nollställde sig på grund av för taighta byxor ;)
Men jag tror att jag fått rutin på detta nu och vet ungefär hur mycket jag behöver röra på mig för att komma upp i mina 15.900 steg om dagen.
Peppar, peppar...

Plankan har jag fortfarande inte lyckats att göra varje dag och det är ju nedslående. Tror att jag måste ändra om i taktiken.
Planen har varit att göra plankan på kvällen, när ungarna sover, och helst tillsammans med Älsklingen.
Han skulle må bra av, eller jag menar jag skulle må bra av ;) att se lite rutor där. He he.
Och det är ju enklare för killar att få platt mage än för oss tjejer. De behöver ju bara spänna sig lite så poppar rutorna upp.
Men jag är inte säker på att jag jagar magrutor till mig heller. Jag blir nöjd bara det inte ser ut som att jag är gravid längre.

Nya plank-taktiken får nog bli att göra den på morgonen, då jag har mest energi, tillsammans med allt annat som måste hinnas med då.
OM det skulle råkas bli tid över på kvällen, så kan man ju köra en planka till då, tillsammans.
OM det skulle bli tid över......oaaaaa. Troligt...

Tillslut i alla fall, så KÄNNER jag mig smalare, jag KÄNNER mig finare och det måste ju nästan vara huvudsaken.
Att man känner sig fin och trivs i sina kläder.

Det var denna veckan, vecka 5.
15.900 steg om dagen - CHECK!
Mer grönsaker - CHECK!
Mindre fett - CHECK!
Plankan - bakläxa ;)
4,6 kilo till målvikt.

Hur har det gått för er?

/Y

Kommentarer
Postat av: gunsan

My god vilket skönt inlägg;))

Jag har fuskat, o det bar blir så, den dagen efter min RA-spruta så mår jag isch, o då bara måste jag ha nåt, så är det bara;)) o den där vågen.......precis som du säger, upp o ner ner o upp, ingen ordning alls. Men jag har mina gråa jeans, de sitter som en smäck.....som kanske skulle kunna vara lite lite större, o dessa jeans får inte sitta hårdare, då är jag ute på svag is;))



kramizzzzz på dig;))

2012-02-10 @ 14:27:36
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: AnneliH

Heja dig!

Det viktigaste måste ju ändå vara att du är nöjd..med vad du har åstadkommit! ...och det är ju en hel del må jag säga.

Du får mig att vilja röra mer på min lekamen. Tack!

Ha en bra fredagskväll!

Kram

2012-02-10 @ 14:41:35
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Ansibecki

Det går ganska trögt för mig också. Bara något eller några hundra gram per vecka och ungefär en cm i midjan. Men så länge det inte går uppåt får man kanske vara nöjd. Fast jag var inte särskilt nöjd när en av matpersonalen på mitt jobb gratulerade mig för att vi skulle ha tillökning. När jag sa att vi inte skulle det undrade hon om jag inte i alla fall hade gått upp i vikt!!! Gissa om jag blev besviken, lite ledsen och framförallt ARG!!! Ser jag verkligen gravid ut??? Men det är bara att kämpa på så kanske den där magen försvinner så småningom :) Ha en trevlig helg!

2012-02-10 @ 16:02:32
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Haha, du är så härlig!!

Å vad är det för fel på päron? Dom är ju goda, hihi

Önskar dig en fin helg!

Kram

2012-02-10 @ 19:12:16
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Anna

Ha, ha, kul bild!



Jag tycker verkligen att du är skitduktig! Och att se resultat varje vecka är få förunnat måste jag säga, förändring tar tid. Vet dock att du har kämpat på länge så det är inte konstigt att belöningen visar sig!



Trevlig fredagskväll önskar jag dig!



Kram

2012-02-10 @ 19:48:09
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Alfva

Du är ju bara för skön! Får man fråga hur lång du är? Det har du ju säkert skrivit, men du skriver ju så jäkla mycket så jag tappar bort lite info ibland. ;)



Jag ska titta på instruktionsvideon för hur man gör plankan korrekt som Lofsan la upp och sen ska jag väl också försöka mig på den. För nu ska fläbbet bort efter graviditeten och jag tänkte nog lägga ungefär samma mål som du har på stegen varje dag. I övrigt blir ingen träning på många veckor än, men man måste ju börja någonstans tänker jag. Och med att ta bort allt godis. Så på måndag är det dags! Och då pratar vi väl egentligen inte kilon utan bara känslan i kroppen för min del.

2012-02-10 @ 20:22:40
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Gardenhouse

Skönt inlägg, hejja på. Du har så sund inställning.

Ja jag bantar ju inte, men skulle behöva "platta till" magen...förra våren var jag flitig och tränade med boll fram till USA resan. Sedan vart det inge mer med det =(

Behöver ett nytt dragande mål, tro vad nu det ska bli?

Ha en riktigt fin helg,

kram Sussi

2012-02-10 @ 20:39:52
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Freja

Jag har bara smygstartat lite, slutat äta godis, så än ger det inte så mycket effekt. Till veckan blir det dessutom fem hotellnätter med tillhörande trerättersmiddagar, så vi får väl se hur det ser ut efter det.....

2012-02-10 @ 23:33:12
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0