Skrivet den: 2012-04-17 Klockan: 22:58:07

Mögelsanering

I söndags så blev det inget inlägg från mig. Jag fick för mig att jag skulle rensa i troslådan och slänga allt som jag faktiskt inte använder.
Jag har verkligen ingen plats att spara på sånt som jag förmodligen aldrig kommer att sätta på mig igen.
Jag säjer förmodligen, för man vet ju aldrig. Speciellt inte om man slänger sakerna istället för att spara på dem. Chansen för att man kommer att vilja återanvända saker som slängts är betydligt högre än för saker som sparats i-fall-att.
Men men jag har inte plats.



Och varför ska jag spara på BH-ar tex som inte sitter bra alls och som jag inte använder?
Varför ska jag spara på SUPER-små stringtrosor som bara får mig att känna mig som en julskinka eller kassler med nätet på?
Fast Älsklingen fick en liten sorglig rynka i pannan när jag sa att jag skulle slänga dem. Kanske ett minne från svunna tider flög förbi. Så jag sparade i alla fall två av de där kassler-stringarna.
I FALL ATT ;)

I alla fall, det var inte det jag skulle skriva om.
Utan när jag höll på att riva ut allt där i troslådan så fick jag för mig att slita ut hela lådan och tömma den. Och hittade hela undersidan av lådan full med MÖGEL.
Och när jag stoppar in huvudet i själva lådstrukturen i lådhurtsen så är hela bakstycket och alla undersidorna på lådorna fulla med luddigt svart mögel.
Suck!
Det är det som har luktat så mögligt i vårt sovrum.

Och jag blev så ledsen, för hur bekämpar man sånt här?
I alla tre lägenheter som vi bott i här i Las Palmas så har vi haft problem med mögel. Det finns överallt här. Folk lever med det i sin vardag.
Sånt är livet.
Så blir det när man inte har fuktspärr i väggarna, säjer en gammal byggnadsingejör.
Det gör ju att är det fuktigt ute, så är det fuktigt inne, och i fuktiga miljöer så möglar saker.

Nu tvättade jag i alla fall ur hela möbeln och slängde det mesta av kläderna i tvätten. Så tvättberget som redan innan hade överaskande höjder, blev nu monstroöst.
Och genast så började det att lukta bättre i sovrummet.
Men det blev att slita ut allt ur sängen och sanera där också nu när alla mögellådor legat i sängen. Och upp med fönstrena och vädra.
Så därför var jag lite upptagen i söndags.

/Y


Kommentarer
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Åhhhh fy F för mögel :(



Jag hoppas verkligen ni får bort eländet!!

2012-04-17 @ 23:23:29
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Rensning av kläder måste jag också göra...det är jobbigt, håller med :)

Usch o fy för att hitta sådana överraskningar! Det är kanske därför ni har varit så sjuka länge ????



Sv: Jo, jag sitter och längtar tillbaka till värmen här. Photoshopar med alla tusen bilder som måste fixas, jag tar lite i taget men innan dess går att titta på några bilder/filmer här; http://www.gcresor.se



Ha en fin dag!



Ps. Här har vi haft frost i natt och bara en futtig grad nu på morgonen :/

2012-04-18 @ 06:58:02
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: eastcoastmom

De där rackarns string-sakerna har jag slängt för många år sen. Här är det trosor av modell boyshort som gäller numera. Sköna, snygga och sitter snyggt under jeans.



Mögel, hua!!!

2012-04-18 @ 06:59:12
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Tina

Usch det är ju så äckligt med mögel! Hoppas du får bukt med problemet. Önskar dig en fin onsdag finaste! KRAM!

2012-04-18 @ 08:10:03
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Spanienfrugan

Hm, märkligt att husen inte byggs för att stå emot det klimat som råder. Men det är väl så. Usch vad jobbigt att bo med mögel i hemma bara!



SV: Ja, jag håller med om att det är trist att man inte verkar träffas efter mammakurserna här. Min spanke vän har sagt att det är så bara. Folk verkar träffas ute på lekparkerna och sånt istället....

2012-04-18 @ 10:33:36
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Evert

Hej på dig! Har bott i Las Palmas för ett antal år sedan på olika ställen och fick just se ditt inlägg om mögel. Om inte väggarna har mögel på sig borde det inte vara fel på väggkonstruktionen. Själv använde jag en luftavfuktare som jag fick tömma två gånger om dygnet.

2012-04-18 @ 14:11:24
Postat av: Jenny

Det ar som har i Wales. Mogel lite har och dar. Det ar sa sjukt fuktigt har och husen i sig har ju ingen ventilation och de ar ofta daligt byggda. Inte skojj alls. :(

2012-04-18 @ 14:44:03
URL: http://iwales.blogg.se/
Postat av: Mor

Nääää nu får det verkligen vara slut på allt elände ni haft, har alla mögel där nere eller är det bara ni?

2012-04-18 @ 17:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0