Skrivet den: 2011-09-29 Klockan: 17:00:21

Världens sämsta

Ibland känner man sig som världens sämsta kock.
Idag är en sån dag.
Bägge ungarna spottade och fräste vid matbordet.

Alexander ville inte äta maten.
-Jag tycker inte om det, deklarerade han högt och tydligt och spottade ut ALLT.

Irma vande sig så småningom och åt upp det mesta. Men det var MÅNGA utspottningar innan dess och mjölken och citronen var populärast.

Jag blev misstänksam och smakade på maten, inget konstigt.
Men nu känner jag mig som världens sämste kocka.

För ett tag sedan, ja väldigt länge sedan, så skrev jag ju om Alexanders matvanor. >>>
Och om några av våra regler här hemma. >>>
Jag lade ut det på FöräldraLiv och det blev kallabalik där. Jag lovar jag ska återkomma med en uppföljning.

Men det verkar som att detta med barn och deras ätning är en stor del av många barnfamiljers vardag.
Inget att oroa sig för alltså.
Men jag gör ju det.

Ungen svälter INTE ihjälp på grund av ett missat mål. Varför känns det som så i hjärtat då?
Men jag bara VÄGRAR att laga speciell mat till ungarna bara för att de fått för sig att de inte gillar en sak. Allvarligt talat så var det en person på FL som tyckte att jag kunde göra pannkakor varenda dag.... 

Det är ju bara en fix idé, det vet jag ju. För om jag tex mixar grönsakerna som han INTE tycker om och ger honom så äter han. Ha ha.

Så gick det till här idag.
Jag, Yohanna, världens sämsta kocka ;)

/Y

PS Torsdagen går som smort. Älsklingen kom hem tidigt idag. Så jag slipper vara själv med ungarna nu på em/kvällen. Livet leker. DS

Kommentarer
Postat av: soffie

men guuu va vackra barn du har:) här serverades hamburgare idag färdigköpta barna gillart men inte jag:) kram

2011-09-29 @ 19:42:26
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ja ÖF är bra. Perfekt för mig som inte är ifrån stan att få träffa lite andra mammor m. bebisar. OCh Kevin stortrivs då vi är där!



Kevin har varit (och är fortfarande ibland) riktigt kräsen med maten..Men nu går det tack och lov bättre.Men jag förstår din känsla..



KRAM

2011-09-29 @ 19:57:40
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ja ÖF är bra. Perfekt för mig som inte är ifrån stan att få träffa lite andra mammor m. bebisar. OCh Kevin stortrivs då vi är där!



Kevin har varit (och är fortfarande ibland) riktigt kräsen med maten..Men nu går det tack och lov bättre.så jag förstår din känsla..



KRAM

2011-09-29 @ 19:58:00
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vilken söt bild på Irma :) och på Alexander. Men Irma såg verkligen lidande ut där ;)

Det där med maten är ju ett kapitel för sig när det gäller barn... Kram fina

2011-09-29 @ 20:10:43
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

hahaha När det kommer till barn och matvägran är jag ett prffs. Wilda är sååå kräsen och äter bara när det passar henne. Jag börjar nu vänja mig =) Men det tar på mammahjärtat varje gång hon inte vill ha något

2011-09-29 @ 20:49:52
URL: http://saratilling.se
Postat av: Alfva - i preggoland!

Jag hade helt missat det där med operationen. Snacka om att bli tagen på sängen.. :( Tur att det gick bra!



Vad gäller matvägran känner jag mig härdad. Först när hon vägrat äta i närmare en vecka (mer än någon tugga här och där) börjar jag känna att det kryper i mig, men annars rör det mig inte i ryggen. Du anar inte hur många jag har på jobbet som faktiskt bara alternerar mellan 3-5 rätter hemma eftersom barnen inte äter annat. Här äter vi det som ställs på bordet annars får det vara. Tänk om jag också bara skulle få sån mat jag gillade jämt?



Och nej, jag fattar inte buljongen än... När det kommer till kökskunskaper känns det som att jag skolkade lite för mycket från hemkunskapen.



Kram

2011-09-29 @ 20:59:42
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Mita

Det där är nog alla föräldrars stora problem. Men som sagt inga barn svälter ihjäl frivilligt. Fast jag måste erkänna att jag blir lika nojjig när barnbarnen inte vill äta annat än pannkis och köttbullar och makaroner...ler...

Jag missade real life med linneskåp,men jag får komma igen när du kör nåt annat.

Kramiz♥

2011-09-29 @ 21:02:54
URL: http://mithasplace.wordpress.com
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

håller med dig helt och hållet. vafan är det för nån som säger man ska ge dem bara precis det de älskar? vincent kan ju få glass till frukost lunch o middag, men inte fan får han det inte. Han får äta det som serveras, eller inte alls.



Sen att han tjatar om russin och annat resten av tiden, är ju en annan femma. NÅN gång ger man ju efter..^^



pöss!



ps. tänkt fota linneskåpet hela dan men glömt! ghaa! minne guldfisk! boink! ds.

2011-09-29 @ 21:12:58
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Inte lätt att laga mat till kids.=)

2011-09-29 @ 21:26:04
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Mia systeryster

Jag tror att alla föräldrar har varit med om det där.Mina var kinkiga som tusan som små, men nu som vuxna äter de allt. Och de fick oftast äta samma mat som oss;)

2011-09-29 @ 21:41:22
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: 4U2

Hon ser lite ledsen ut den lilla? Ja, vi körde med "en sak får man ta bort" och när vi visste vad det var de trodde de inte gillade fick de av alla olika med premissen "en sak". Det gick, de åt allt annat och det fungerade utmärkt! :)

2011-09-29 @ 22:55:07
URL: http://4U2really.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0