Skrivet den: 2011-09-07 Klockan: 14:22:11

Jag funderar på detta om att LIGGA

Jag blev lite nyfiken på att forska vidare om den där låten som jag skrev om igår. >>>
Snubblade över ett inlägg från en tjej som skriver:
"Eric Amarillos låt fastnar lätt. Jag tänkte inte först att det var en låt av en bitter man som aldrig får ligga, utan mer en ironisk låt om spelet på krogen. Efter att ha läst en intervju med Amarillo i dagens DN är jag av annan åsikt. Där säger Amarillo att det alltid är män som inte får ligga och kvinnor som kan välja och vraka."

Som länkade till en intervjuv med låtskrivaren.
I den kan man läsa:
"Vi konkurrerar med snubbarna i ”Grey’s anatomy”. Eller Mr Big i ”Sex and the city” som köper 200 kvadratmeter lägenhet till sin tjej på Manhattan. ”Sex and the city” har gett en generation kvinnor en helt ”fucked up” bild av hur en man ska vara.
Förvirringen blir inte mindre av att det moderna familjelivet ställer krav på att mannen ska byta blöjor och vara snäll med barnen.
Att vi killar måste leva upp till så mycket är delvis nytt. Dagens man måste ha en bra balans mellan det mjuka och det hårda för att tillfredsställa en modern kvinna, säger Eric."



HALLÅ DÄR!
Måste bara reflektera lite.

Hela serien SATC är ju överdriven. Men i grunden så handlar det om sanna saker, fast ÖVERDRIVET.
Kvinnor drömmer om drömprinsen. Så är det.

Men när BIG köper en lyxlägenhet så betyder inte det att alla kvinnor vill det. Den representerar något annat. Som någonting som mannen anstränner sig för att få tag på för att han vet att kvinnan önskar sig det.
Vad som helst...
Just att en karl ska anstränga sig för att först få veta vad kvinnan önskar sig det. Och sedan se till att fixa det. Utan att kvinnan behöver tjata om det.
Det är många kvinnors dröm.

Och hej, kräver det moderna familjelivet att pappan ska hjälpa till med barnen?
OCH vara snäll mot dem?
Vad är detta?
Nu blir jag riktigt rädd.

Hittade en till blogg som snackade mer om detta >>>
Men det roligaste med den var egentligen alla kommentarer.

Marlena Ivarsson har tydligen också uttalat sig:
"Den som tycker om sig själv utstrålar ett välbefinnande som är attraktivt. Den som inte trivs med sig själv har svårt att få någon annan att trivas med en, menar Malena. Inte minst handlar det om att vara bekväm med sin kropp. Då är förutsättningen större att få kvinnan att vara bekväm i sin."

Jag tror att jag avslutar detta kapitel med detta och spelar låten i min musikmackapär. För att jag tycker om den och för att INGEN här hemma fattar svenska. För det är ju musiken som är bra och man blir glad av den.
Att lyssna på texten går väl an.
Men då får jag tänka på att den är IRONISK och att den passar LIKA bra in på killar som tjejer på KROGEN.

Själv har jag hittat min drömprins som lyssnar när jag talar. Som talar lite för mycket om sitt jobb ibland. Men det gör ingenting för det gör jag också, om min önskan om ett jobb :)

Som tog mig med storm just för att han var så MACHO men som leker UNDERBART med sina barn OCH är snäll mot dem.

Som INTE kan köpa mig en lyxvåning men kommer hem med 100-kronors-rosor om jag ber om det.

Som skrattar åt mig för att jag är roligt, speciellt efter ett glas vin.

Och som får ligga.
För att han är han och inte spelar något spel om hur han tror att jag vill att han ska vara.
Förutom ibland när han tror att jag vill....
Fast då får han ligga också, bara för att han anstränger sig lite över det som krävs.

Viva kärleken!

/Y

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

hihih Ja, jeansen är inga problem inte. Men sköter man om sin kropp under graviditeten har man inte så mycket att jobba med sen

2011-09-07 @ 21:02:46
URL: http://saratilling.se
Postat av: Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset

Javisst, jag ligger bakom Mammabloggkryssningen! :D



Har haft det sååå bra på semestern på Rhodos, nu hemkommen och är helt slut, men så är det väl att vara på semester med småbarn? :p



Ha det fint!

2011-09-07 @ 21:55:07
URL: http://salkert.se
Postat av: Katja

Liten fråga: Pratar du inte svenska med barnen?

2011-09-07 @ 22:19:33
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: sophie - VI 3 MOT VÄRLDEN!

Hej! Vad roligt att du hittade in till mig och gillade inlägget om lekarna :)



Önskar dig en fortsatt trevlig vecka!



Sophie

2011-09-07 @ 22:37:19
URL: http://www-vi3motvarlden.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej! Tack för din kommentar hos mig. Vilken mysig blogg du har. Hit kommer jag tillbaka. Bor ni utomlands för "alltid", eller är det en viss tid och ni planerar att flytta tillbaka till Sverige igen senare? Låter underbart i alla fall. :)

Kram och ha en fin torsdag.

Gillar dina reflektioner kring Amarillos låttext. :)

2011-09-08 @ 09:59:51
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Aha jag hade inte läst den där intervjun med honom utan den jag läste eller om jag hörde honom prata om låten (minns inte) så var texten ironisk enligt honom. Men jaja jag lyssnar på den iaf, för den är trallvänlig.

Och jag har redan min drömman :) som får ligga ;) Kram

2011-09-08 @ 15:11:50
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0