Skrivet den: 2011-09-04 Klockan: 15:21:33

Slut på lacktest

Söndag...
Jag är INTE bakis idag, som tur är.
Bara trött.
Så väldigt trött.
Men så kom jag hem klockan 04:30 i morse.
Fast jag har tur. Jag fick sova till 11:30. Octavio tog ungarna och åt frukost och lekte tills jag kände mig något så när.

Jag berättar mer sedan och visar kort.
Först så ska vi bara äta lite överbliven pizza från förra bakisdagen >>>. Detta med utgångar >>>,  >>> tär på en gammal tant som jag.




Men för att avsluta kapitlet om utvärdering av överlacket Seche Vite från Kicks >>>, så kan jag väl säja att det är mycket väl dags att ta bort det nu. Redan i går så såg det för täskigt ut, men tiden fanns inte för att sätta sig ner och pilla med detta.

Sedan i måndags har jag haft det och 5 dagar får man väl säja är godkännt.
Vanligtvis så brukar lacket flagna redan ett par timmar efter normalt småbarns- och hemmafru-liv. Med potatisskalning, gräva i väskor efter saker och blaska med vatten.

Efter 3 dagar >>> fick jag ju reparera lite men det var det väl värt.
Den stora fördelen med detta lack är INTE hållbarheten tycker jag. Utan att man målar på och så torkar det snabbt.
Jag behöver INTE sitta med naglarna i vädret resten av kvällen och ÄNDÅ få märken i lacket när jag går och lägger mig.

Nej det torkar på 10 minuter. Blir stenhårt och sitter kanske som ett vanligt lack.
Kanske kommer jag att måla oftare nu när jag har detta.
Jag ska i alla fall FÖRSÖKA.
Det är ju så trevligt att vara fin...;)

Men är det bara jag som sliter fortare ut lacket på högerhandsnaglar än på den vänstra?
Är det normalt?
Är det för att man/jag är högerhänt?
(Viktiga saker det här)

Nu ska vi äta pizza och lördagsgodisa här på söndagen.
Vi får se vad som dagen bjuder på.

Höres!

/Y

Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Låter som du haft en lugn och skön söndag, hoppas att du inte varit allt för trött under dagen ;-)



Tack för tips på nagellack, själv önskar jag att jag vore intresserad av att måla och fixa med naglarna men där har jag ett initialmotstånd som heter duga... Så de enda gångerna jag har fina naglar är när jag gjort manikyr vilket verkligen går i perioder!



Ha en fortsatt skön kväll, kram!

2011-09-04 @ 21:16:42
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Helena

tack snälla. Nej, jag ligger 1:a på aktiva listan på blogg.se ´s första sida så det är därför min blogg haft så mkt trafik idag.

2011-09-04 @ 23:57:24
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Mirre

Ah ok, skönt att du fick sova sålänge, det måste ha varit skönt =D. Skönt att inte vara bakis då också =D. Mitt nagellack ser för gräsligt ut nu, har svart lack från en uppiffad outfit jag hade i onsdags, borde ha tagit bort det tidigare,men idds ej haha



kramar

2011-09-05 @ 00:08:58
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Åsa

Kul med partykvällar! Mindre kul dagen efter dock...

Det där lacket verkade inte dumt, det kanske jag skulle testa.

och ja, mina naglar på höger slits också fortare!

2011-09-05 @ 08:46:29
URL: http://asassecondtime.blogspot.com
Postat av: Mira

Skönt med sovmorgon! Det behöver man emellanåt, speciellt med de små som konstrar på nätterna. För tillfället sover Ella hela nätterna iallafall och det är skönt.



Naglar ja - jag brukar aldrig måla naglarna men nu har jag gjort det 3 ggr på 1½ vecka ;-). Första gången höll det en dag, andra gången ett par dagar och nu har det hållt sen i söndags - peppar peppar så ser de riktigt bra ut fortfarande. Lånade kompisens grejer - först stärkande lack, sen underlack och sen färglack. (å så lite prickar på det, hihi). Får se om det håller bättre då, kompisen tyckte det iallafall.

2011-09-06 @ 13:14:10
URL: http://mirandalux.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0