Skrivet den: 2011-09-01 Klockan: 12:56:54

Halvtid i lack-testet

I dag blev en väldigt konstig dag, eller morgon.
Eller vänta nu. Klockan är redan halv 12.
Förmiddag alltså ;)

Alexander sov till halv nio. Sedan kom han in och var lugn hos mig i sängen.
Irma sov till klockan nio tror jag.
Jag är inte säker.
För ungarna var så lugna och lekte med sitt. Så när jag halvslumrandes märkte att NU var det dags att vakna. Nu höll ungarna på att tappa tålamodet.
DÅ var klockan 9:20.

Nästan HALV TIO.
Det händer ju bara inte när man har småbarn.

Men jag känner mig lite konstig idag, som om jag skulle vara på väg att bli sjuk.
Lite svag i kroppen och ont i ett öra.
Jag som ALDRIG har ont i örona.

Vi får nog ta det lite lugnt i dag.
Eller det har vi ju redan gjort.
Dagen är nästan halv och vi har knappt avslutat frukosten.
Oj vad konstigt det blev idag...



För att halvtidsrapportera om nagellacket så kan jag berätta att nästan alla naglarna ser ut som de gjorde för tre dagar sedan. >>>
Bara en nagen har flagat lite i ett hörn. Men det tänkte jag måla på lite om jag kommer till skott.

EN nagel däremot har tappat nästan allt lack.
Men det hände när jag grävde efter nycklarna i skötväskan. Underst ska de ju alltid ligga av någon konstig anledning. FASTÄN de är de sista man lägger ner när man stänger och låser dörren.
OM man kommer ihåg att ta med sig nycklarna INNAN man stänger dörren naturligtvis. >>>

Det verkar nästan så att om lacket får sig en smäll och börjar att flagna lite. Då faller hela skiten av.
Men jag ska prova att försöka att ta bort målningen på denna nageln och måla om den.
Fast jag vet ju hur omöjligt det är att ta bort lack på en nagel utan att förstöra lacket på de andra naglarna.

Vi får se hur det går.
OM jag kommer till skott vill säja.
Resten av naglarna är ju bra så det känns ju lite trist att gå omkring med en som förstör hela intrycket så att säja.

Fastän jag träffar ju ingen som kan få fel intryck av naglarna. Det skulle vara om Irma eller Alexander helt plötsligt började döma mig efter nagellacket.
Eller brevbäraren om jag har tur att springa på honom ;)

Eller OM jag har sån tur att lacket håller sig tills på lördag då jag troligtvis ska få komma på möhippa.
Kan det vara så?
Jag återkommer i frågan.
Nu ska vi väl ta och borta tänderna antar jag.

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0