Skrivet den: 2011-09-21 Klockan: 13:02:14

Ett minne från The X-files

Det har blivit alldeles för mycket vikt, träning och barn här på sista tiden. Det måste vara lite KÄRLEK också.
Eller snarare brist på den med tanke på vad jag tänker skriva om.

Jag har länge tänkt att min 4:e bok som jag ska skriva ska handla om alla skitstövlar som jag varit tillsammans med under åren, INNAN jag träffade Älsklingen.
Inte ALLA har varit skitstövlar naturligtvis. Men de har ju på ett eller annat sätt betett sig så att förhållandet inte utmynnat i den EVIGA kärlek som jag letat efter.

Men så tänker jag att det kanske är taskigt att hänga ut dem på det sättet. Inte för att jag skulle skriva namn eller så. Men var och en skulle ju naturligtvis känna igen sig i situationerna, om de nu inte totalt har tappat minnet förståss. Vilket, när det gäller karlar och kärlek, inte är så otroligt som man kan tro.

Jag får fundera på saken...

I alla fall här kommer en anekdot.

Det sista förhållandet, som jag hade innan jag åkte hit ner och träffade Älsklingen, var SÅ dåligt att jag är glad att jag kom därifrån med förståndet i behåll ;)
Varför det tog så lång tid?
Ja det kan man fråga sig. Men jag har alltid varit den som varit rädd för att bli ensam och inte hitta min "halva apelsin" som man säjer här nere (soulmate, själsfrände osv).

Under hela detta uppbrytningsskede från detta jobbiga förhållande, så jobbade jag ihop med en tjej och vi blev mycket goda vänner.
Som goda vänner så ofta gör så ältade vi pojkvänsproblemen, kärleksproblemen och andra problem.
Vi gjorde andra saker också, som att partajja, åka och bada, middagar ja ni fattar.

När jag flyttade så var det många som kom och hjälpte mig med att packa och stuva undan, däribland ex:et, jobbväninnan och en del andra snälla mäniskor.

En månad efter att jag flyttat kommer det dock ett mail, utformat som ett pressmedelande och säkerligen menat som att vara skämtsamt, som meddelar att jobbväninnan och ex:et nu går offiiciellt och deklarerar sig som stadigt par.

?
Hallå där!
Nu tänker ni att jag borde inte ha brytt mig om detta. Jag var ju på ny spännande plats och nyförälskad.
Men jag blev sketförbannad och skickade bägge två åt fanders dit ingen sol skiner.
Sedan dess har vi inte talats vid, varken jag och väninnan eller jag och ex:et.

Jag skrev till väninnan att det hon gjort var otroligt fult och att det är en oskriven lag att man inte får ihop det med sina kompisars ex.
Hon svarade att någon sådan oskriven lag hade hon dårakt INTE hört talas om.
Hittade jag på?
Nej då i ett avsnitt i SATC så tar de upp det. Då borde det ju vara officiellt ;)

Detta är länge sedan och ilskan har för länge sedan lagt sig. Jag kunde ju inte ha det bättre här när jag kommit ifrån detta sketförhållande och nu fått uppleva hur ett RIKTIGT förhållande ska skötas och kännas.

Dock är det en del tankar och funderingar som dröjer sig kvar och spökar i hjärnan.

OM de redan, en månad efter min flytt, var på det klara med att de var ett par. Då måste de ju ha datat redan INNAN jag flyttat och INTE talat om det för mig?

OM man nu känner att man är attraherad av en väninnas ex. Är det då inte lugnast att man först kollar upp att det är ok att gå vidare. Så att väninnan inte blir ledsen?

OM man nu har hört talas om ett förhållandes och ett ex:s alla dumheter och negativa sidor (tex detta med att hota med att ligga >>>), hur kan man då sedan gå och bli kär i denne?

OCH är det bara jag som tycker att sina vänners ex ger man 17 i?

Man kan tycka att detta är gammalt skräp, varför går jag och funderar på detta nu när jag har det så bra.
Men det handlar liksom inte om ett gammalt ex.
Det handlar på något sett om hur man har blivit dåligt behandlad.
Om hur någon varit dum mot en.
Och är det något som jag har svårt att komma över så är det när någon varit taskig mot mig och INTE bett om ursäkt.

Som avslutning får jag väl berätta att sist jag hörde lite skvaller så hade dessa två kanaljer gift sig och lever lyckliga i alla sina dagar.
Det var väl för bra att någon förbarmade sig över detta ex då. Så han inte fick bli ensam och singel för resten av livet ;)

Hej hopp!
Nu kör vi igång här.
Skollämning, fettbrännartur, frukost, dusch, sövning av bebis, blogginlägg - CHECK!

/Y

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Ja fast... Du ville ju ändå inte leva tillsammans med honom? I och med att du har flyttat så behöver du ju inte träffa dom heller...

2011-09-21 @ 15:28:46
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: mankan

Säkerrt många här som vill läsa dina böcker! Jag följere din blogg så ofta jag kan. Var kan man få tag i dem? //Kram Mankan

2011-09-21 @ 17:06:16
Postat av: Marie-Louise

Nja jag håller nog med ama de casa här tror jag. Du hade lämnat honom, du flyttade och du slipper träffa dom. Kanske passade dom bara bättre ihop helt enkelt. Men jag kan också tycka att en månad är lite lite tid, så ja kanske hade de träffats medan du fortfarande bodde här... Ja jag vet inte. Kram

2011-09-21 @ 18:58:24
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: soffie

skönt att du kom ifrån det förhållandet och den väninnan för hon var verkligen ingen riktig vän tycker jag,,och att du idag mår bra och är lycklig,härlig bild!!!

2011-09-21 @ 19:31:27
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ja men visst är dom fina! Sån skulle jag fasen vilja ha själv också - till soffhänget! ;D



Var det kärleken som fick dig att flytta? :)



KRAM!

2011-09-21 @ 20:13:01
URL: http://annacondas.wordpress.com
Postat av: Sanna

Dom verkade vara värda varrandra ....

Jag har aldrig blivit ihop med ngn av mina vänners ex... dom känns liksom redan avverkade( som du skrev man vet allt om dom )... men sen har jag kompisar som blivit tillsammans med ex till mig.. och ärligt talat har jag inte brytt mig.. för jag har ju redan tagit mitt steg från dom...men alla är vi olika...



Däremot är jag helt emot att ngn som iditt fall dejtar den du träffar samtidigt som den "vännen" vet att ni har det dåligt..har hört det tidigare vilket rent ut sagt är avskyvärt !!!



Ta hand om dig, och du vad heter böckerna du skrivit tidigare och var kan man få tag i dom ??



KRAM

2011-09-21 @ 20:15:58
URL: http://sannaslillasida.blogspot.com/
Postat av: Veronica, mamma till lilla Annie

Jag har råkat ut för detsamma.. det är förjävligt men nu lever jag lyckligt sen 4 år tillbaka.. =)) Bara att stå på sig serru!! Exet pratar ja me nån gång om året men vänninan hon fick bokstavligt "dra åt helvete" å de är för den delen heller inte tillsamman nu heller.. han dumpade henne efter diverse polispådrag för hon är inte klok.. hahah!!

2011-09-21 @ 20:18:32
URL: http://vironica.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Jisses! Så gör man INTE, och du har rätt, det FINNS en oskriven lag! ;D



2011-09-21 @ 20:39:28
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Stolt mamma till två

Tack för din kommentar!



Tycker lätt du ska skriva en bok om kärleksproblem. Skriv om den oskrivnalagen (för ja den finns!) så den blir skriven och officiell ;)

2011-09-21 @ 20:41:53
URL: http://sarahan.blogg.se/
Postat av: Annica

städat - check1 ;D

2011-09-21 @ 20:50:27
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

Ingen väninna gör så mot varandra, tycker jag!

Spännande, har du skrivit 3 böcker? Vilka är de?

Välkommen till vår mycket roliga klubb,förresten! Det ska bli spännande och roligt att läsa din Bongohistoria;)

2011-09-21 @ 21:12:23
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Låter som en bok som jag skulle vilja läsa.=) Vad har du skrivit tidigare?



Sv. Oftast bara för att jag vill tipsa om sådant som jag gillar men det händer att jag skriver något på uppdrag av ett företag någon gång.

2011-09-21 @ 21:40:18
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Krönikören

Nja, liiite längre tid kunde det ha fått gå emellan. Men, ingen mer energi på det nu! Du kom undan.

2011-09-22 @ 20:29:26
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0