Skrivet den: 2011-11-25 Klockan: 00:03:01

Oväder på gång

Här sitter jag i ett tillfälligt Alvedon-rus. Svettas som en tok i min fleece-morgonrock. Jag som för en halvtimme sedan frös, hade frossa och en si-så-där 39 graders feber.
Jag har ju sagt att Alvedonen är min BÄSTE vän just nu.

Men jag hade tänkt att skriva något klämkäckt här nu om att det ÄNTLIGEN är fredag i morgon och att jag faktiskt kännt mig lite bättre idag och inte tagit en endaste Alvedon på hela dagen.
Men jag kommer liksom inte i stämning.

Jag känner mig som en tryck-kokare som håller på att explodera. Som ett PMS-monster, fast det är helt fel tid i cykeln. Som om det bara kommer skäll och gnäll ut munnen/fingrarna på mig just nu.

Antingen så kan jag lägga av med att skriva nu och bara gå och lägga mig. Och hoppas på att humöret kommer att vara bättre i morgon.
Eller också så blajjar jag ur mig allt gnäll här och hoppas på att det känns bättre sedan jag satt ord på ilskan. Och att ni då förståss ska komma med en massa uppmuntrande kommentarer och tycka-synd-om-mig-hälsningar ;)

Jag har ju fördelen med att kunna skriva ganska så öppenhjärtligt här på bloggen. Jag bor inte i Sverige, där jag har merparten av mina läsare. Jag behöver aldrig stå ansikte mot ansikte med någon som läst vad jag skrivit här, ja förutom min svenska familj då.
Men de träffar jag inte SÅ ofta.

De personer som jag skriver om här kan inte svenska och läser inte min blogg. Därför kan jag skriva om dem utan att de blir sårade. Och jag behöver aldrig stå till svars för det jag skriver mot någon som kännt sig trampad på tårna.
Ganska så befriande.
Men ganska så otäckt när man tänker efter...

Som detta med svärmor >>>, för naturligtvis är det hon som fått mig att koka igen. Jag kan skriva vad som helst här och hon kommer aldrig att få reda på det. Jag kan ösa galla här och berätta allt dumt som händer. Jag kommer aldrig att behöva stå till svars för det.
Det hade aldrig gått om min svärmor kunnat svenska, om hon läst bloggar osv.

Läskigt?
Respektlöst?
Befriande?

Jag ska nog hålla mig i skinnet men en liten episod kan jag i alla fall ta som var det som utlöste och utlöser fortfarande den spänning som känns som att det kommer att bli oväder snart, jag kommer att få ett utbrott och koka över.

Min svärmor ringer VARENDA dag på förmiddagen för att höra hur det är med barnen, hur natten har gått osv.
Nu, den här veckan, har jag ju varit sjuk och legat och sovit på förmiddagarna tillsammans med Irma, eller i alla fall vilat.
Inte så roligt att bli väckt då för att bli förhörd.

I förgår förmiddag så utspelade sig följande konversation:
- Hej Yohanna, hur är det? Ligger du och sover?
- Ja.
- Ja jag tänkte just att eftersom du är sjuk så ligger du nog och sover och jag visst inte om jag skulle ringa och så.
Här var det väldigt nära att jag skrek åt henne att inte ringa då om hon tror att jag ligger och sover. När hon VET att jag är dålig och Irma skriker om nätterna.
Gha!

Men hade jag INTE svarat så hade svaret blivit att:
-Oh vad orolig jag blev när du inte svarade. Jag trodde att det hänt något och att du fått åka iväg med barnen till doktorn.
HALLÅ varför skulle barnen plötsligt bli akutsjuka? Det är ju JAG som är dålig.

Nej UJ vad upprörd jag blev nu.
Nu började jag svettas ÄNNU mer än av Alvedonen.
Bäst att inte fortsätta att berätta för det verkar som att har man väl öppnat locket på mig så går det inte att få stopp på det.

MEN kom ihåg att jag har den snällaste svärmodern i hela världen. Hon kan inte göra en fluga förnär. Det är bara det att hon är så jäkla omedveten om vilka klavertramp hon håller på med.
Och jag IRRITERAR mig något så otroligt på det just nu.

Ja ja det kan ha något att göra med flunsan, som inte lämnat mig med alltför stort tålamod ;)

Nu är det dags att gå och lägga sig i alla fall. Och hoppas på att känslorna som kom i svallning dämpar sig lite så jag kan somna.
Inte hettsa upp sig nu Yohanna, inte bra tidpunkt alls att göra det.
Såja lugn och fin...

God natt!

/Y

Kommentarer
Postat av: millan

Du har min fullaste, fullaste förståelse. Har tyvärr ingen bra lösning, du får nog stå ut med svärmor... hon är ju trots allt snäll, det var inte min... Hoppas du snart mår lite bättre - ha en bästa dag kram

2011-11-25 @ 09:10:23
URL: http://millamagi.wordpress.com
Postat av: Alfva - i preggoland!

Jag är inte avundsjuk på din svärmor för fem öre. Och visst förstår jag att hon är världens snällaste och bara vill väl, men det blir ju så fel!

För man är ju lagom lättretlig när man är sjuk.. ;)



Hoppas du mår mycket bättre idag!

Kram

2011-11-25 @ 09:51:14
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Jenny

haha satt och smalog nar jag laste ditt inlagg. Inte for att det ar roligt att du ar sjuk. Men darfor att jag sjalv har en svarmor (och svarfar) som ringer varje kvall vid laggning av Noa. Fast de VET att det ar laggning av Noa vid precis den tiden. Varfor kan man da inte ringa 30 min tidigare eller 30 min senare?!? Nu later jag telefonsvararen ta det....orkar inte avbryta allt vi haller pa med varje kvall.



Hoppas du ar piggare idag och att ni far en fin fredag.



Halsningar Jenny



Och for ditt fina inlagg i min blogg.

2011-11-25 @ 09:55:01
Postat av: Hanna

Med flunsan försvinner inte bara ork och kraft utan även det där förbaskade tålamodet, som man inte har en jättedos av i vanliga fall, men som blir obefintligt när man är sjuk. Att irritera sig på småsaker och göra en elefant av en fjäder blir liksom vardag då. Hoppas verkligen att du snart blir frisk och att orken kommer tillbaka! Kram

2011-11-25 @ 12:18:50
URL: http://mamzter.wordpress.com
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Hihihi jag kan inte låta bli att le åt din svärmor. Och absolut INTE för att du var sjuk!!



Jag kan inte skriva om min svärmor i min blogg av just de skäl som du skriver... hon finns ju här och hon kan läsa :)



Men jag har oxå den bästa av alla svärmödrar men det var en omgång som det skar sig på rejält och det var när jag och F gifte oss... Det är en episod som skulle bli ett riktigt BRA blogginlägg men som jag inte kan skriva om ;)



Kram till dig och vet du Yohanna, en vacker dag så är vi ju som sagt var där själva ;) Oavsett vi vill eller inte så blir vi "svärmödrar" :)



Stor kram :)



Psst.. tack för inbjudan till nyårsfirande ;)

2012-01-03 @ 07:51:48
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0