Skrivet den: 2011-05-12 Klockan: 17:46:50

Polisbesök och shortsinköp

Pass till Irma fixat - CHECK!
Ja det är svårt att tro men det är faktisk sant, på bara en vända, fixat och klart.

I morse fick vi ge oss av direkt efter frukosten, utan att hunnit gå fett-brännar-turen. Jag hade tid hos polisen för att göra ett pass åt Irma.
Ja ni läser rätt. Sånt måste man beställa tid för att få göra.

Men nu för tiden så kan man göra det på internet eller via telefon. Mycket smidigare mot vad det var förr-i-tiden. >>>  (helt otroligt att det gick till på det sättet, nu när jag läser det är det svårt att tro att det verkligen fungerade så, men så var det)

Det gick så smidigt och jag hade alla papper som efterfrågades så det var svårt att tro att vi var i Spanien.
Circus 15 minuter.

Eftersom jag fått hoppa över min runda på morgonen så tog jag tillfället i akt och började spatsera tillbaka hemmåt från polisen.
Jag förklarar:
När man kör in, den gamla hederliga infarten, mot Las Palmas så åker man på en stor 4-filig motorväg med staden på vänster sida och havet på den högra. Mellan motorvägen och havet så har man gjort en bred (och plan, mycket viktigt) promenadstråk som folk använder flitigt för att cyckla, rolerblada, jogga, promenera, ja ni fattar.



Jag brände lite fett där, dragandes på min barnvagn (Irma sovandes däri) och spanandes på min stegräknare för att sluta när vi kom i närheten av 10.000-strecket. Då var jag precis vid gamla stan och katedralen och tog shoppingstreetan tillbaka, mot busshållsplatsen i San Telmo-parken.

Vädret var sådär gråmulet som det bara kan vara i Las Palmas med en temperatur på runt 25 grader, så man inte blir klok på vad man ska ta på sig. Jag hade mina tjockis-jeans, som för övrigt är de enda byxor jag får på mig nu-för-tiden, och svettades grymt.

Jag går för 1000-an in på HM tänkte jag, och köper mig ett par jeans-shorts. Det ska ju vara högsta mode just nu och jag kommer säkert att få användning av dem både här i sommar, och hemma i Sverige i Juni.

Jag hade inte tänkt att köpa mig några nya kläder innan jag tappat lite vikt. Men det verkar ju gå si så där med vikt-tappandet så jag bestämde mig för att unna mig ett par shorts. Jag har faktiskt varit duktig under mina 4 månaders bantning. Även om inte vågen fattat det.

Men Guuud vad många shorts jag fick prova. Och bara det sista paret satt som de skulle. Jag blev så nöjd när jag såg ner på mig själv. När jag tittade mig i spegeln så blev det en helt annan syn.
Varför är det så att ens självbild sällan stämmer överens med den verkliga bilden?
Eller ljuger speglarna?

Hur som helst. Vi är hemma nu. Guldklimpen hämtad. Lunch intagen. Och nu väntar vi på att pappa ska komma hem så att vi kan åka iväg och veckohandla.

I morgon är det fredag och vägning.
Jag är lite MYCKET rädd/orolig.

/Yohanna

PS Jag skulle aldrig ha skrivit så där om Irma. Att hon sover bättre nu. För sedan hon fick sprutan i måndags så sover hon alls INTE bra. Tillbaka på ruta 1 igen, suck. Vad ska jag göra nu?
Jag kämpar på med metoden och hoppas på att allt går tillbaka till det som var....alltså förra veckan sovtimmar. DS


Kommentarer
Postat av: Alfva

Jag tycker minsann de där shortsen ser ut att sitta rikigt bra! Och provrumsspeglar borde fördömas i all evighet, det bara är så!



Kram

2011-05-12 @ 20:06:11
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: cecce

Tycker shortsen ser ut att sitta hur bra som helst. Är du inte lite hård mot dig själv? Önskar jag hade haft lite mer motivation att röra på mig. Nu är det katastrof. Sitter mest hela tiden:-)



Vilket härligt promenadsträk. Kul att se bilder på hur ni har det!



Kram

2011-05-12 @ 21:46:39
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Helene

Du ser ju jätte-fin ut...

Inte behöver du gå ner i vikt !!

Jeans-shortsen var så SNYGGA !!

Ha en fin fredag.

Kram Helene.

2011-05-13 @ 07:57:05
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Jag kan bara hålla med kommentarerna ovan, shortsen sitter ju riktigt bra. Vad skönt att det gick så smidigt att fixa pass :) Kram

2011-05-13 @ 10:02:44
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Therese

Förr brukade jag läsa en blogg som skrevs av en svensk mamma i BCN som heter Viktoria. Hennes yngsta dotter hade väldiga sömnproblem och de testade akupunktur. Jag mejlar dig länken till hennes blogg så kanske du kan få lite tips där.

Hon har slutat blogga nu, men du kanske kan kontakta henne ändå för lite tips då hon arbetar som Doula nu.

För övrigt så tycker jag shortsen verkar sitta bra på dig. Jag får inte på mig ett par jeansshorts från HM ens i ogravit tillstånd. hehe.

Lycka till!

2011-05-13 @ 10:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0